• BounceT

    RMC Malmö del 14

    Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

  • Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Alrua
    Kruxis skrev 2010-09-25 19:18:46 följande:
    Är helt slut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har stört blött i tre timmar idag, knallrött och klumpar!!

    Bara gråter och är skit ledsen och arg..........

    Varit på KK akut, och de menade att vi fick vänta och se. Ingen undersökning var för tidigt för att se något. Är i v 5+3 idag. Fick tid till på onsdag för ultraljud.
    Men jag tror det är HEL KÖRT!!!!!!!!!!!!!
    Men ja de sa ju på KK akut att man kan bölda trots att dte inte behöver vara något fel!

    Men det kom verkligen mycke blod och klumpar, men jag fick sen för mig att klumparna kan ha varit Crioneklumpar som var dränkta i blod. Det rann verkligen av mig, men nu den sista timmen har det inte kommit något alls!!!!De sa att om det är missfall så blöder man i några dgara.
    Så nu är det bara att vänta och se. Den jävla eviga väntan. Ursäkta ordvalet, men det är verkligen så, man väntar ju alltid på något när man är i denna jävla svängen!!!!!!

    Är helt knäckta. Aldrig får man glädjas, två veckor av glädje blev på en sekund till förtvivlan...........
    Gud så tråkigt och jobbigt det måste vara.
    Men tappa inte hoppet, det kanske inte är någonting ändå.

    Kommer ihåg när 2 av mina kompisar hade fåt missfall så var det sant att det kom ut klumpar i flera dagar.
    Kan de inte göra något test eller så?

    Stor kram, håll ut
  • Ankan1280

    Kruxis: Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det inte är ett missfall du har fått!! Att man aldrig får lov att vara riktigt glad, utan att man får bakslag. Rynkar på näsan 

    Tårtan: Välkommen hit! Usch, vad tråkigt att du fick det beskedet som vi alla här fruktar. Tror tyvärr att jag kommer få samma samtal på tisdag. Har testdag då...men tjuvtestade hemma idag (ruvardag 12) och det kunde inte blivit mer negativt. Rynkar på näsan Jag som gått och inbillat att jag haft alla möjliga graviditetssymtom... Visst kan det visa falskt negativt (för tidigt att testa?), men förhoppningarna inför resultatet på tisdag är ju inte särskilt höga. Man vet ju att statistiken talar emot att man ska lyckas på första försöket, men man hoppas ju så mycket ändå!!

    Alrua: Skönt att ni snart får komma igång! Angående sprutorna så kan jag säga att jag alltid varit jätterädd och fruktade för att ge mig själv sprutor. Men man klarar mer än man tror! Vissa dagar var jobbigare än andra, men när man tänker på att det kan resultera i en bebis så går det! Alternativet är att ens partner ger en sprutorna, men jag tyckte det var bättre att göra det själv...ville ha full kontroll.

    Bdmc: Skönt att du mår bättre och att överstimuleringen gick över av sig själv. Håller tummarna att du får ett positivt besked på tisdag!

  • Teecee

    Kruxis: När ska man våga hoppas, tro och njuta av att man är gravid och ska få barn?!!!!....  Skrikandes Jag känner med dig och hoppas verkligen att det är falskt alarm. Vad händer nu? Jag menar... När kan ni få ett besked? En massa kramar till dig. Hjärta

    Ankan8012: Gråter Kramar till dig! Gråt, var ledsen, arg och besviken... Jag tror att det är viktigt att få göra det så man bearbetar det man har gått igenom.


    När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Teecee

    Idag tog jag första Suprefact-sprutan i den här behandlingen. Lite jobbigt var det att fatta mod och sticka in nålen i magen. Var ganska så svettig i händerna efteråt. Nu är det gjort och jag är igång igen. GladVäntar:
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Metta: IVF 1, spraystart 29/9
    Tårtan: 33 år, väntar på försök  nr 2, slutet på oktober

    Sprayare:

    Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9, Menopurstart 27/9, VUL 4 /10
    suck: 28år Suprefact startade 12/9
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Suprefact-start 26/9

    Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

    Äggplockning:

    ET:

    Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9
    Bdmc 31 år, IVF nr 2. ET 15/9, TD 28/9
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2, ET 17/9, TD 28/9

    Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10


    När livet ger dig citroner, gör saft!
  • saramariasofia

    Igår kom mensen så det betyder att snart får jag börja andra IVF försöket! (för en gång skull är man glad när mensen kommer) Äntligen kommer vi igång igen!

    Många kramar till alla! speciellt till Ankan8012 och Kruxis

  • Kruxis

    En fråga till er som fått misfall-ursäkta för att jag kanske drar upp jobbiga känslor när jag frågar, men är ju så orolig att det är missfall jag hade igår, har läst en del om missfall och det verkar som om man skall blöda i nårgra dagar, det sa de även på KK-akut, men för mig var det stört blödning i två timmar, lite klumpar(men funderar ju på om det kan vara Crinone, gammal som varit kvar i livmodern, har nämligen inte fått ut så mycke klumpar a Crinone tidgare).

    Har inte blött sedan 5 i går eftermiddags var på KK-akut klockan 15 och fick blödningen typ en halvtimme innan, var på stan så vi körde direkt bort till KK.
    Fattar inget, har inte haft några smärtor och det har inte kommit en droppe blod sedan dess, inte någon klump och ingen flytning. Tog Crinone i morse, inget på plasthylsan och inte kommit något sen nu under hela dagen, har varit ute och gått i två timmar-Jag fattar inget!

    Hjälp, ni som blött under graviditet eller fått missfall, skriv era erfarenheter!!!

    Fick inte tid förrän på onsdag på KK för ultraljud för de sa att då är jag 6+0 och då kan man se fostret om där är något, annars är det nog missfall, var för tidigt att se något igår.

    Jag ska ringa RMC i morgon så får vi se vad de säger, e som jobbigt att ringa när man är på jobb, när man är ledsen och ska hålla poker face för sina kolleger.

  • Alrua
    Ankan1280 skrev 2010-09-26 11:13:14 följande:
    Kruxis: Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det inte är ett missfall du har fått!! Att man aldrig får lov att vara riktigt glad, utan att man får bakslag. Rynkar på näsan 

    Tårtan: Välkommen hit! Usch, vad tråkigt att du fick det beskedet som vi alla här fruktar. Tror tyvärr att jag kommer få samma samtal på tisdag. Har testdag då...men tjuvtestade hemma idag (ruvardag 12) och det kunde inte blivit mer negativt. Rynkar på näsan Jag som gått och inbillat att jag haft alla möjliga graviditetssymtom... Visst kan det visa falskt negativt (för tidigt att testa?), men förhoppningarna inför resultatet på tisdag är ju inte särskilt höga. Man vet ju att statistiken talar emot att man ska lyckas på första försöket, men man hoppas ju så mycket ändå!!

    Alrua: Skönt att ni snart får komma igång! Angående sprutorna så kan jag säga att jag alltid varit jätterädd och fruktade för att ge mig själv sprutor. Men man klarar mer än man tror! Vissa dagar var jobbigare än andra, men när man tänker på att det kan resultera i en bebis så går det! Alternativet är att ens partner ger en sprutorna, men jag tyckte det var bättre att göra det själv...ville ha full kontroll.

    Bdmc: Skönt att du mår bättre och att överstimuleringen gick över av sig själv. Håller tummarna att du får ett positivt besked på tisdag!
    Ja visst det känns så pirrigt att sätta igång:)
    Jag får helt enkelt bita ihop fan och klara av de sprutorna....min man klarar nog inte av det.
    Han har fått sin skärda del av helvetet redan.

    Det hjälper mycket att läsa om allas råd och erfarenheter.
    Tusen tack
    .:. There is always hope .:.
  • bdmc

    kruxis: jag fick ju missfall efter FET i maj. v7 var jag. jag hade inga symtom alls på missfall innan utan det kom bara världens störtblödning och massa klumpar. efter ca 2h fick jag väldigt ont i magen och åkte då in akut. de gjorde vul som visade pågående missfall. jag blödde i 2veckor. de första 5-6dagarna väldigt mycket och mycket klumpar och sen hade jag som kramper i magen.
    så jag håller tummarna för att det bara var en liten blödning du hade eftersom du inte fortsatt blöda.

    ankan8012: skit oxå....!!! jsg vet inte heller om vi lyckas. har inte fått någon mens än, men har inte vågat tjuvtesta. tycker jag känner mig hungrig oftare.- men vet inte...
    har dessutom fått bihålsinflammation så är trött och har ont i huvudet så tröttheten jag känner beror väl på det. tisdagen får utvisa... tjuvtestar på morgonen innan jag beger mig till malmö på blodprov. Hoppas att ingen mens kommit innan dess så hoppet finns kvar.

    storlängtanefterliten: hur känner du dig?

  • Lilla Hönan

    Kruxis: efter vårt förts icsi så fick jag tabletter för att kroppen skulle fatta att graviditeten hade avstannat, men som bdmc sa jag blödde i 2 veckor o hade mega ont i magen, kom klumpar o så. Så jag hoppas att det bara va ett blodkärl som brustit för dig eller något. Håller tummarna för dig!

Svar på tråden RMC Malmö del 14