• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Sofia1970
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-31 00:23:07 följande:
    Ja tack gör det!

    Ja, och 98% av tiden är jag helt okej med att vara singel eller t.o.m. väldigt nöjd med det. Men ikväll var en sån dum kväll. Och jag satt och lyssnade på hennes nyförälskade bubbel och är verkligen ärligt glad för hennes skull. Men jag vill oxå känna så!!! Skrikandes

    Precis, jag har väl haft min period med "flera samtidigt" och nu har det gått över till en period med ingen alls.

    Tror det är smartast att tvinga med katterna till sängen och sova nu
    Åh sånt är tufft, nyförälskade liksom skimrar, men samtidigt är det jobbigt när det är sådär nytt också. Hela osäkerheten som finns i det. Det både lockar och skrämmer. :)
  • Sofia1970

    det där med bagage är konstigt, jag har kommit såpass att jag insett att jag blir olika beroende på vem jag umgås med och att även andra blir det. Jag dejtade ett tag en man som kom från flera väldigt stormiga förhållanden, men vi två ihop var lugna gatan på det stora hela. Det är samma sak med ex, min exmake är jättetrevlig, men vi fungerade inte ihop i längden.

    Vad som hänt tidigare har format mig, men jag lever inte kvar i det.

  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 10:44:44 följande:
    Fick just min dejt idag inställd av henne - suck Obestämd
    Nej! Nej nej nej och åter nej!

    Fick du en orsak? Ombokat? Vad? 
  • Anonym (Mia)
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 11:00:30 följande:
    det där med bagage är konstigt, jag har kommit såpass att jag insett att jag blir olika beroende på vem jag umgås med och att även andra blir det. Jag dejtade ett tag en man som kom från flera väldigt stormiga förhållanden, men vi två ihop var lugna gatan på det stora hela. Det är samma sak med ex, min exmake är jättetrevlig, men vi fungerade inte ihop i längden.

    Vad som hänt tidigare har format mig, men jag lever inte kvar i det.

    Ja att inte ha bagage är ju totalt omöjligt. Och allt bagage har väl påverkat en på något sätt. En del jag träffat på verkar anse att jag inte ska ha någon kontakt med mitt ex alls. Men hållå? Vi har barn ihop. Vare sig man vill det eller inte så är kontakt med exet nödvändigt. Jag menar inte då att jag ringer upp honom för att småprata i största allmänhet någon gång i veckan. Vi har kontakt med varandra när det behövs för barnens skull. Ibland blir det oftare (som nu i höst när vi måste gå till sonens skola och skälla på dom tex) och ibland mindre eller inget på ett tag. På sommaren åker han och jag lite kors och tvärs i Sverige och då har det hänt att vi växlat barnen någonstans i Sverige så att barnen ska slippa för mycket resor. Känns ju bra dumt om då ska åka från västkusten och hem till Stockholm, för att nästa dag åka tll Skåne. Då möts vi i Jönköping istället. Och då har det hänt att vi tagit en glass med barnen.

    Men om man anser att barn och kommunikation med exet är ett för tungt bagage, då får man nog svårt i de flesta nya relationer eftersom det är så vanligt att secondhand-människor har barn. 
  • Anonym (Hopplös:))
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 10:41:07 följande:
    Hallo - hur känner du dig idag?
    Idag känns det bättre. Behövde nog bara sova med en katt på min höft
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 10:44:44 följande:
    Fick just min dejt idag inställd av henne - suck Obestämd
    Nej!!! Fan vad trist! Vad var hennes orsak?
  • Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-31 12:04:47 följande:
    Nej! Nej nej nej och åter nej!

    Fick du en orsak? Ombokat? Vad? 
    Nej hon hade bara ångrat sig och valde att stoppa där - vänligt och helt ok
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 12:23:15 följande:
    Nej hon hade bara ångrat sig och valde att stoppa där - vänligt och helt ok

    Ja det ska hon väl ha en eloge för i alla fall. En del dyker ju inte ens upp. Men det var trist i vilket fall.

    Så. Ut på banan igen då! *puffar* {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (Hopplös:))
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 12:23:15 följande:
    Nej hon hade bara ångrat sig och valde att stoppa där - vänligt och helt ok
    Väldigt trist! Men samtidigt himla skönt att hon var rak och ärlig! Det är såååå mycket enklare då.
  • Anonym (Hopplös:))
    Sofia1970 skrev 2011-07-31 10:52:59 följande:
    Åh sånt är tufft, nyförälskade liksom skimrar, men samtidigt är det jobbigt när det är sådär nytt också. Hela osäkerheten som finns i det. Det både lockar och skrämmer. :)
    Nyförälskelse kan vara riktigt jobbigt! Men samtidigt är det så härligt att det är värt det jobbiga 10 gånger om
  • Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-31 12:25:51 följande:

    Ja det ska hon väl ha en eloge för i alla fall. En del dyker ju inte ens upp. Men det var trist i vilket fall.

    Så. Ut på banan igen då! *puffar* {#emotions_dlg.flower} 
    Tack, skönt med omtanke *L*


    Ja det var ju samma sak jag själv gjorde för 3 dagar sedan och så länge man är uppriktig ochhar ett uns av takt så har jag inga problem med det.

    Just nu är det dock riktigt riktigt tunt med profiler jag skulle vilja skriva till, deeeet är tråkigt.  
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-07-31 12:13:59 följande:
    Idag känns det bättre. Behövde nog bara sova med en katt på min höft
    Ernst Hugo skrev 2011-07-31 10:44:44 följande:
    Fick just min dejt idag inställd av henne - suck Obestämd
    Nej!!! Fan vad trist! Vad var hennes orsak?
    Jag saknade nog x-faktor för henne haha (egen tokning)
    Come on katten - det svänger ju...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!