• rondellhund

    SÅÅÅ RUBBAT: muslim kräver hundförbud

    Den holländska politikern och muslimen, Hasan Küçük har krävt ett förbud mot hundar i Haag, Nederländerna. Enligt islamisk tradition anses hundarna vara ”orena” djur. 
    Hasan Küçük, fullmäktigeledamot för Islamdemokraterna i Haag med turkiskt ursprung, har därför motionerat om att innehav av hundar som sällskapsdjur skall kriminaliseras.

    Muslimerna kräver att hundar förbjuds i alla former i kollektivtrafiken inklusive alla stadsbussar samt från alla områden som besöks av muslimska invandrare. Muslimer säger att det finns hundar som kränker deras religionsfrihet och deras rätt att leva enligt islamiska principer.


    Lokalbefolkningen som tar sina hundar på promenader säger att de har trakasserats av muslimska invandrare som är emot att se djuren på allmän plats. Muslimer har också lanserat ett antal antihundkampanjer på islamiska hemsidor och bloggar.

  • Svar på tråden SÅÅÅ RUBBAT: muslim kräver hundförbud
  • Digestive
    J a d e d skrev 2012-07-02 20:21:21 följande:
    Det står en hel del smarrigt i koranen om kroppslig bestraffning, är bara att läsa innantill. Att man som muslim tror att detta är en allsmäktig guds direkta och oförvanskade ord gör inte den pajen mindre smarrig. Dock avsevärt mer farlig.
    Hela brottsbalken (om vi pratar sunniislam??) återfinns dock mig veterligen på fler platser, andra källor, ur islam är enbart koranen.
    Det som är riktigt otäckt är att all form av bestraffning, tortyr och lemlästning inte enbart sker enligt islam i efterlivet av gud henself, utan skall även utföras av människorna själva- mot varandra. Utan det här inslaget hade inte islam varit tillnärmelsevis lika farlig i händerna på rubbade människor som "misstolkar" islam.   
    Håller verkligen med, just den biten gör islam farlig, tillsammans med dess inverkan på sådana som ej har haft ett genuint val att leva under sådana förutsättningar. Det hade varit en annan sak om islam handlade om en sfär som människor helhjärtat gav sig in i men nu ser det tyvärr inte ut så.
  • MissSnö
    Truth skrev 2012-07-02 20:37:46 följande:

     


    Får?


    Jag är av åsikten att det vore rent vansinne att förbjuda islam. De lagar vi redan stridit för att införa i syfte att skydda våra medborgerliga rättigheter räcker bra bara vi ser till att använda dem. Du kan ju börja med att stå upp för vad du tycker och inte lägga dig som en strykrädd hund såfort du får mothugg!


     


    Hihi gulligt ordval. Jag står upp för mina åsikter men har inte
    lust att diskutera detta för jag har gjort det så många gånger
    här på familjeliv och det leder ingen vart. Det slutar med att det
    blir 5000 kommentarer där folk bara säger sina åsikter utan
    att läsa de andras. Men men, jag lägger mig gärna som en
    "strykrädd hund" om jag får slippa diskutera med en ganska
    korkad person.
    "Orkar inte diskutera? Varför skrev du då din åsikt här?"
    Jo för jag kanske bara vill få ut den!         
  • Truth
    MissSnö skrev 2012-07-02 20:47:05 följande:
    Hihi gulligt ordval. Jag står upp för mina åsikter men har inte
    lust att diskutera detta för jag har gjort det så många gånger
    här på familjeliv och det leder ingen vart. Det slutar med att det
    blir 5000 kommentarer där folk bara säger sina åsikter utan
    att läsa de andras. Men men, jag lägger mig gärna som en
    "strykrädd hund" om jag får slippa diskutera med en ganska
    korkad person.
    "Orkar inte diskutera? Varför skrev du då din åsikt här?"
    Jo för jag kanske bara vill få ut den!         

     


    Börjar vi tumma på den demokratiska principen om åsiktsfrihet kan vi lika gärna ha islamisk åsiktsbegränsning som svensk åsiktsbegränsning.


     


    Inte heller tycker jag det verkar vettigt att bli radikalstalinist för att motarbeta nazisterna.


     

  • J   a   d   e   d
    Digestive skrev 2012-07-02 20:45:39 följande:
    Håller verkligen med, just den biten gör islam farlig, tillsammans med dess inverkan på sådana som ej har haft ett genuint val att leva under sådana förutsättningar. Det hade varit en annan sak om islam handlade om en sfär som människor helhjärtat gav sig in i men nu ser det tyvärr inte ut så.
    Mmm :)

    Det är ju det, att det handlar sällan om ett fritt aktivt val för de som drabbas av islam.  
    Jeddan
  • Digestive
    Truth skrev 2012-07-02 20:28:35 följande:

    Sharialagar är inte bara lagar som vi tänker oss lagen i Sverige, utan vissa sharialagar innebär inget straff i livet. Sharia är hur muslimen ska leva enligt sin religion. Jag skrev det inte tidigare eftersom jag trodde du endast menade just sharialagar som ger straff här och nu.


    Att säga att sharialagar är separerade från koranen blir då lite märkligt. Som du skriver är förstås koranen ett verk precis som exempelvis "Brott och Straff", men om du är ute efter att peka ut att koranen är ett verk för sig och muslimers praktiserande av sharia någonting helt annat förstår jag inte vart du vill komma. Menar du då att muslimer praktiserar sharia utan stöd i koranen?


     


     


    Nej, jag menar snarare att man inte behöver se Koranen som någonting med islam i sin helhet att göra, i en direkt anmärkning, utan snarare att islam i sin helhet hör till en variant av vad man kan få ut av Koranen. Helt enkelt att fri filosofi går att applicera på verket Koranen i sig, att man kan bemöta Koranen som blott ett verk av andligt arbete och då låta Koranen stå utan någon koppling till islam överhuvudtaget.
  • MissSnö
    Truth skrev 2012-07-02 20:50:35 följande:

     


    Börjar vi tumma på den demokratiska principen om åsiktsfrihet kan vi lika gärna ha islamisk åsiktsbegränsning som svensk åsiktsbegränsning.


     


    Inte heller tycker jag det verkar vettigt att bli radikalstalinist för att motarbeta nazisterna.


     


    Islam och Svensk är inte samma sak. Då får du säga islam & kristendom, jag
    har väl förfan inte sagt att jag hatar turkar eller afrikaner? Jag hatar religion.  
  • Truth
    Digestive skrev 2012-07-02 20:45:39 följande:
    Håller verkligen med, just den biten gör islam farlig, tillsammans med dess inverkan på sådana som ej har haft ett genuint val att leva under sådana förutsättningar. Det hade varit en annan sak om islam handlade om en sfär som människor helhjärtat gav sig in i men nu ser det tyvärr inte ut så.
    Många muslimer har heller knappt läst koranen och lever som vettigt folk. Andra vägrar lyda skäggubbarna som enligt islams egna källor annars ska ges "respekt för sin religiösa kunskap". Sådant gillar jag. Varför i helvete vår riksdag sedan i stort sett verkar eniga om att vi och "ovetande muslimer" ska lära oss allt om vad koranen och islam i övrigt "egentligen innebär" går över mitt förstånd. Det ger bara antidemokrater och muslimfientlighet. Jävla idioter...
  • Truth
    MissSnö skrev 2012-07-02 20:54:10 följande:
    Islam och Svensk är inte samma sak. Då får du säga islam & kristendom, jag
    har väl förfan inte sagt att jag hatar turkar eller afrikaner? Jag hatar religion.  

    Jaha?


     


    Det är heller inte vettigt att förbjuda kristendom eller rasism. Inte heller att  förbjuda dig att hata vad du vill. Get the point?

  • Truth
    Digestive skrev 2012-07-02 20:52:04 följande:
    Nej, jag menar snarare att man inte behöver se Koranen som någonting med islam i sin helhet att göra, i en direkt anmärkning, utan snarare att islam i sin helhet hör till en variant av vad man kan få ut av Koranen. Helt enkelt att fri filosofi går att applicera på verket Koranen i sig, att man kan bemöta Koranen som blott ett verk av andligt arbete och då låta Koranen stå utan någon koppling till islam överhuvudtaget.
    Då har du plötsligt slutat tala om islam och börjat tala om någonting helt annat. Koranism eller gnostisism kanske?
  • MissSnö
    Truth skrev 2012-07-02 20:57:15 följande:

    Jaha?


     


    Det är heller inte vettigt att förbjuda kristendom eller rasism. Inte heller att  förbjuda dig att hata vad du vill. Get the point?



    Du kanske inte tycker att det är vettigt men det tycker jag.
    Jag ser inget vettigt med religion. Och att du börjar prata
    om att förbjuda mina åsikter och skit när jag tycker att
    religion ska förbjudas så kan vi ju lika gärna börja prata
    om allt annat som kan förbjudas men det leder ju ingen
    vart eller hur?! 

    Du kan inte ändra min åsikt att religion är skit genom
    att predika om allt som inte är vettigt att förbjuda.         
Svar på tråden SÅÅÅ RUBBAT: muslim kräver hundförbud