• Anonym (förbannad)

    samduschning

    jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

  • Svar på tråden samduschning
  • Tom Araya
    sextiotalist skrev 2013-01-10 11:32:32 följande:
    Det kan inte alla förstå, det är det som är problemet. Jag är precis som du, har ingen kropp att skämmas för, men den är min privata, inget som jag visar upp
    Problemet är hur du ser på att sköta din hygien tillsammans med andra. De som fixar det utan problem gör det för att de inte ser det som att "visa upp sig", eftersom det inte är det man gör bara för att man tar av sig kläderna, det är enbart en känsla.
  • sextiotalist
    Tom Araya skrev 2013-01-10 11:36:50 följande:
    Problemet är hur du ser på att sköta din hygien tillsammans med andra. De som fixar det utan problem gör det för att de inte ser det som att "visa upp sig", eftersom det inte är det man gör bara för att man tar av sig kläderna, det är enbart en känsla.
    Det spelar ingen roll, jag vill inte sköta min hygien inför andra, jag borstar inte ens tänderna inför andra. OK. alla är inte som du är och det betyder inte att något av vårt sätt är fel, bara olika.
  • Elin 885
    Sweet life skrev 2013-01-10 11:34:06 följande:
    Hur gör ni när ni går till badhuset då?
    eh *suck* det är frivilligt att gå dit, som MÅNGA har påpekat i tråden....läs tråden, svara sen.
  • Wittra
    Tom Araya skrev 2013-01-10 11:33:47 följande:
    För det första har jag mycket svårt att tro att man inte känner sina klasskamrater för det andra kan du försöka inbilla mig att det inte finns något bakom det obehag du känner, du vill inte bara se det.

    Attans! såklart känner du mig bättre än jag själv! såklart....en människa som aldrig träffat mig vet säkert mer om detta, absolut.
  • Sweet life
    Elin 885 skrev 2013-01-10 11:39:10 följande:
    eh *suck* det är frivilligt att gå dit, som MÅNGA har påpekat i tråden....läs tråden, svara sen.
    Självklart behöver man inte gå till badhuset. Frågan var HUR man gör OM man går till badhuset...
  • Elin 885
    Sweet life skrev 2013-01-10 11:41:54 följande:
    Självklart behöver man inte gå till badhuset. Frågan var HUR man gör OM man går till badhuset...
    jag går inte dit pga allt äckel-päckel i bassängerna, vill inte bada i någon annans kiss.
  • Anonym

    Det finns ju även många lagidrotter där man håller till i idrottshallar som inte har möjlighet till avskilda duschar. Ska man lära barnen att det är ok att gå hem svettig?

  • Wittra

    Man är alltså mentalt eftersatt om man inte sköter hygien framför andra. det här tillhör nog det mest idiotiska jag läst på fl och då har man ändå läst mkt skit.

  • Sweet life
    Elin 885 skrev 2013-01-10 11:42:46 följande:
    jag går inte dit pga allt äckel-päckel i bassängerna, vill inte bada i någon annans kiss.
    Det är ju helt ok att du inte vill. Ingen som tvingar dig. Men många går dit med sina barn, även såna som inte tycker om att duscha offentligt. Hur gör man då undrar jag? Skiter i att duscha, duschar hemma?
Svar på tråden samduschning