• Jessica 85

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Jessica 85
    längtar985 skrev 2013-10-03 21:28:32 följande:
    Jag har varit på spolning av äggledarna, vi fick avbryta då det gjorde riktigt ont. Igår var jag på ultraljudskontroll av äggblåsorna. Nästa steg är HSS-spolning då jag blir sövd i stället, remissen är skickad. Ägglossningssprutan som jag fick för en månad sedan heter Ovitrell.

    Vad är HSS-spolning?
  • linnis83

    Hur går det tjejer?

    Mitt ägg släppte troligen i typ torsdags och jag tycker redan att jag känner symtom... = ) Förmodligen bara inbillning dock... Men sticker i brösten och drar i äggstockarna eller vad det nu kan vara. Å det är så lääääänge kvar innan man kan testa.... *suck*

    Jobbar på apotek och hittade lite intressant läsning igår. Det ska komma massa nya produkter från Clearblue, bl.a ägglossningstester med samma funktion som monitorn, som kan visa upp till 6 fertila dagar och som på nåt sätt anpassar sig till ens egna hormonnivåer och läser av ökningen utifrån det. Mäter inte bara LH utan ett hormon som påverkar sekretet oxå. Mycket intressant!
    Skulle oxå komma ett test för att kolla så att killen har bra sperma. Min man har gjort ett sånt hemmatest som vi köpte på nätet, men det var så svårt att mäta resultatet, man skulle jämföra färgen på provet mot en färgkarta...
    CB:s prov var typ som ett gravtest, med 2 streck man skulle läsa av, verkar mycket enklare.

    Vet inte riktigt när dom här grejerna dyker upp på hyllan, men låter ju väldigt spännande!

  • Jessica 85

    Hej! Här är det äl-testing som gäller! Får utslag på stickan men inte tillräckligt för positivt. Cb-digital var neg igår kväll så provar igen ikväll. Jag eller vi har jäkligt svårt att hinna med myset då vi bara går om varann därhemma så ikväll måste vi hinna för imorgon reser jag bort 2 dagar! Vaddåå stressande?!

  • Millispillis

    haha i know the feeling! så trist att behöva "planera" in myset! Idag slutade min mens efter att ha hållt på nu i ca 10 dagar, sjuukt så här länge har jag aldrig nånsin haft förut men aja nu inväntar jag äl om ca 1 vecka! :) Håller tummarna för er Jessica! och för alla er andra också såklart! Nu tycker jag det är dags att någon i vår lilla grupp här får ett plus på den där nedrans stickan!

  • Emilie

    Hej! Jag skulle fått min mens i söndags, men den har ännu inte dykt upp.. har testat säkert 4 gånger med testlagrets stickor, mega negativt... tant röd har aldrig varit såhär sen innan...börjar nästan oroa mig för att något är fel? va tror ni? va och köpte ett annat gravtest från apoteket innan, ska testa med det imorgon om inte tanten kommit innan dess..känner mig orolig, hade varit bättre om tanten bara kommit känns det som...

  • EG83
    Emilie skrev 2013-10-09 16:43:24 följande:
    Hej! Jag skulle fått min mens i söndags, men den har ännu inte dykt upp.. har testat säkert 4 gånger med testlagrets stickor, mega negativt... tant röd har aldrig varit såhär sen innan...börjar nästan oroa mig för att något är fel? va tror ni? va och köpte ett annat gravtest från apoteket innan, ska testa med det imorgon om inte tanten kommit innan dess..känner mig orolig, hade varit bättre om tanten bara kommit känns det som...
    Finns en chans så länge inte mensen kommit, men hoppas inte för mycket...det gjorde jag för ett par månader sen men så kom mensen på BIM+3...suck.
  • linnis83

    Jessica: Jag veeeet! Inte alls lätt att få till det.... Min man jobbar dessutom på annan ort och är borta typ varannan vecka... Men jag har i alla fall fått honom att planera lite efter min ägglossning, förra hösten var han borta typ varje gång! Kom hem sent på kvällen den dagen ägget släppte... Svårt att få barn gjorda då.

    EG83: Visst är det sjukt länge att vänta! För mig är det minst 6, kanske  8 dagar kvar till BIM....*suck*

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +