• Webbredaktör Annelie

    Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

    Barn säger ju så mycket saker, ibland är det inte bara roligt saker utan nästan lite obehagliga och kusliga. På en amerikansk familjesajt har de samlat ihop några saker som barn sagt som ger en lite kalla kårar.
    "Before I was born here, I had a sister right? Her and my other mom are so old now. They were ok when the car was on fire. But I sure wasn't!"

    Och en vän till mig, hennes son sa:
    - Mamma när du dör kan jag få lite av din aska då och ha i en burk?
    - Ehh, ja, men vad ska du med de till?
    - Jo men jag tänkte ha en burk med dig och en burk med pappa. Sen en burk där jag ska bland er.

    (Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är lite gulligt ändå eller det mest är kusligt)

    Har ditt barn eller något barn i din närhet sagt något som gett dig lite kalla kårar?

  • Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?
  • Oförglömlig
    lavendeln skrev 2013-10-08 19:52:08 följande:
    När stora tjejen var liten.. Ca 1,5 år så peka hon ut och sa titta monster där.. Vi bodde brevid en kyrkogård. Våran 3 åring sa med förtjusning i rösten när vi hällde upp röd grapejuice.. Åhh är det människoblod?? Hmmmm

    :) sorry men skrattade åt juicen:)
  • catwinter

    Jag svär att min dotter hör vad jag tänker. Ibland flera gånger om dagen. Särskilt när vi är ute och promenerar bara hon och jag. Jag kan t ex tänka på en person, och så börjar hon omedelbart prata om den personen, eller jag tänker på en låt och hon börjar sjunga på den. Om hon inte känner till personen jag tänker på kan hon fråga "Vem är (personen i fråga)"?  Vad sjutton.... :D Inte precis läskigt, men skumt. Jag har ju hört talas om hundratals andra med såna förmågor men har aldrig riktigt trott på det, men nu vet jag inte vad jag ska tro.

  • catwinter

    Forts: Hon är tolv, snart tretton och det har börjat hända allt oftare det senaste året. Det stämmer ju bra med de teorier man hört om att förmågorna utvecklas mer i puberteten. 

  • Fanny b
    FruTrött skrev 2013-10-08 19:19:05 följande:
    Kallas det något speciellt?

    Min lille tittar ibland ut i "ingenting", men mot en fix punkt, och skrattar och jollrar på samma sätt som han vanligtvis gör mot oss i familjen. Jag tycker iofs inte att det är obehagligt utan väljer att tro att han pratar lite med min bror som är död sedan länge.

    Ja, kommer inte ihåg vad detta fenomen kallas dock.
  • MrsLondon

    Min dotter har börjat viska med någon i vårt hem. För någon da sedan skulle hon och jag gå på dagis. Hon började ropa efter sin pappa (som då inte var hemma) för att sen börja viska. Jag frågade om hon pratade med spöken och hon säger ja. Kan säga att jag lämnade hemmet riktigt snabbt!

    Dagen efter var hon och jag hemma och busade i sovrummet. Hon börjar återigen viska och jag frågade om hon pratar med spöket. Hon säger ja igen och jag frågar vart spöket är. Hon pekar mot garderoben men sen pekar hon bort mot vardagsrummet, som om spöket ått iväg. Jag får kalla kårar och dum som jag är frågar jag om spöket är snällt.  Hon kollar på mig och säger Nej.....

    Jag är skiträdd!!

  • Fanny b
    MrsLondon skrev 2013-10-08 20:17:31 följande:
    Min dotter har börjat viska med någon i vårt hem. För någon da sedan skulle hon och jag gå på dagis. Hon började ropa efter sin pappa (som då inte var hemma) för att sen börja viska. Jag frågade om hon pratade med spöken och hon säger ja. Kan säga att jag lämnade hemmet riktigt snabbt!

    Dagen efter var hon och jag hemma och busade i sovrummet. Hon börjar återigen viska och jag frågade om hon pratar med spöket. Hon säger ja igen och jag frågar vart spöket är. Hon pekar mot garderoben men sen pekar hon bort mot vardagsrummet, som om spöket ått iväg. Jag får kalla kårar och dum som jag är frågar jag om spöket är snällt.  Hon kollar på mig och säger Nej.....

    Jag är skiträdd!!

    Jag menar inte att förringa dina känslor för detta men med tanke på att du är rädd, kan det vara så att du ställde för ledande frågor till din dotter? Att hon kanske började viska för skoj skull och sade ja på din fråga om spöken. Nästa gång kan du testa med fråga vem pratar du med? Om hon  te x säger pappa så vet du att hon fantiserar om att hon pratar med pappan. Om hon säger att det tjej/kille fråga henne hur de ser ut. Om hon då säger att de är klädda i en stil som hon känner till och gillar, typ klädda i rosa, så kan hon fantisera om detta. Om det blir mera utförligt precis som någon annan redan skrivit så kan det handla om andar.
Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?