• Knitting Angel

    BF Oktober 2014

    En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissLis
    sandramarlene skrev 2014-05-16 19:10:49 följande:

    Vi kommer köpa en brio sing barnvagn med tillhörande bilbarnstol. Ganska schysst! Vi hade en acta graco till sonen men en sån köper jag inte igen, stor, tung och klumpig! Hatade att bära den.


    Håller med dig, stor och klumpig

    Sedan läste jag någonstans att när bebisen kan sitta själv utan stöd, så är det dags att byta till nästa bilstol. Så jag är inte orolig att hon ska växa ur sitt babyskydd.

    Vi ska köpa en Brio Go Next. Är helt förälskad i den
  • mitthemligajag

    Vi köpte precis en maxicosi cabrio fix med både maxicosi åkpåse samt bas bara använd några månader av en bekant... Allt inköpt föe nästan 4000 för inte ens ett år sedan och vi fick allt för 1700! Himla böjd! Passar perfekt på vår bugaboo buffalo också :)

  • sandramarlene

    Vad är det med dessa åderbråck jag fått runt skötet?! Och ont så in åt helvete gör dom också -iih-! Fick Putte lite med sonen, dom kändes knappt och försvann efter förlossningen, hoppas dessa gör det med:(

  • SysterAnna

    Vi köpte ny stol (den större) till sonen när han var 4,5 månader. Han vägde då inte 9 kg men de sa att kunde de hålla huvudet själva så var det bättre att byta. Den större stolen ska vara säkrare. Jesper blev så mycket nöjdare när vi gjorde det! Han avskydde att sitta i babyskyddet och helt plötsligt var det inga problem längre. Så vi hade långt kvar innan han skulle växa ur babyskyddet när vi bytte. 

  • choklaa

    Underbart systerAnna.

    Så jobbigt känner jag att bebis inte kan biffs och säga typ här är jag blir tokig. Dessutom att sitta i bil och i Göteborg hela dagen kommer inte göra Saken bättre funderade på att gå in och köpa en doppel på teknik magasinet

  • mitthemligajag
    choklaa skrev 2014-05-17 07:20:51 följande:

    Underbart systerAnna.

    Så jobbigt känner jag att bebis inte kan biffs och säga typ här är jag blir tokig. Dessutom att sitta i bil och i Göteborg hela dagen kommer inte göra Saken bättre funderade på att gå in och köpa en doppel på teknik magasinet


    Är de spring på g? Vi åkte hela vägen från dalarna till Gbg igår för Göteborgsvarvet
  • MissLis
    SysterAnna skrev 2014-05-17 06:04:21 följande:
    Halvvägs idag! smile1.gif  
    Jihooo! Cool
    Längtar tills jag är halvvägs! Glad
  • MissLis
    sandramarlene skrev 2014-05-16 23:14:25 följande:
    Vad är det med dessa åderbråck jag fått runt skötet?! Och ont så in åt helvete gör dom också -iih-! Fick Putte lite med sonen, dom kändes knappt och försvann efter förlossningen, hoppas dessa gör det med:(
    Åh, det hade jag förra gången! Det var inte alls roligt. Men de försvann snabbt efter förlossningen, tack och lov!
    Fundrar på att köpa typ en sån där stödband från Cariwell eller liknande för att lätta lite på trycket mot härligheten... 
Svar på tråden BF Oktober 2014