• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • effemgea
    themia skrev 2014-04-21 09:35:43 följande:
    Det är det ständiga gynnandet av den lilla gruppen, familjens bästa;, stadsdelens bästa; kommunens bästa; landets bästa som har lett fram till att ingen tar på sig ansvaret för jordens bästa.

    Resultatet av det synsättet är att vi nu befinner oss i en situation när livet (alltså även din familj) på jorden är hotat, om inte drastiska åtgärder vidtas under detta århundrade.
    Och med drastiska menar jag åtgärder kommer att i grunden förändra allas våra liv.
    Förändringen behöver dock inte enbart bli till det sämre om den gröna rörelsen får bestämma.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Andrers
    effemgea skrev 2014-04-21 11:07:02 följande:
    När en miljöpartist talar om "Drastiska åtgärder" blir man lite rädd. Det kan bara betyda elände. Det är för många tokar i det partiet.

    Drastiska åtgärder får drastiska konsekvenser.  
  • effemgea
    Andrers skrev 2014-04-21 11:48:17 följande:
    När en miljöpartist talar om "Drastiska åtgärder" blir man lite rädd. Det kan bara betyda elände. Det är för många tokar i det partiet.

    Drastiska åtgärder får drastiska konsekvenser.  
    Det finns ett mycket tydligt vetenskapligt konsensus om att vi genom vår mänskliga påverkan är på väg att dramatiskt försämra förutsättningarna för oss själva.

    Jag uppfattar det som att en hel del av reaktionerna mot MP bottnar just i att partiet inte ser en klimatanpassad politik som något man talar om vid högtidliga tillfällen men skiter i till vardags.

    Jag har liksom egna barn - som har ett egenvärde även långt efter mig.

    Jag är uppfostrad så att jag fått lära att ta hand om skiten efter mig själv, inte blunda för den eller överlåta till "de som har hand om det" att ta ansvar för mig - med det menar jag att miljöpolitik börjar hos mig och fortsätter hela vägen till den globala nivån.

    Ja, ju längre vi väntar med att ta ansvar - desto mer drastiska kommer åtgärderna att tvingas bli, och tyvärr desto mer verkningslösa.

    Jag får inga Khmer-vibbar av MP. Jag tycker att partiet behövs i svensk politik, även om jag inte alltid anser att deras lösningar är de bästa tänkbara.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • themia
    Rataxes skrev 2014-04-21 10:09:03 följande:
    Jag får lite Gröna Khmer-vibbar av den sista meningen Obestämd
    Ja så kan det kännas, när man plötsligt kommer till insikt om allvaret i det egna ansvaret.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • themia
    ulfsas skrev 2014-04-21 10:15:42 följande:
    Du skall ut på fälten bevakad av grönklädda (MP)-milishen...Alla som protesterar eller bär glasögon.....Död
    Och ditt alternativ?
    Skit i miljön - full fart rakt in i väggen! 
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Gert
    themia skrev 2014-04-21 16:19:01 följande:
    Och ditt alternativ?
    Skit i miljön - full fart rakt in i väggen! 
    Alla partier har miljöpolitik. Mp:s miljöpolitik är inte ens något vidare bra.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-04-21 16:21:22 följande:
    Alla partier har miljöpolitik. Mp:s miljöpolitik är inte ens något vidare bra.
    Tja, om man ska utgå från vad svenska folket anser så tyckte 33 procent att MP har den bästa miljöpolitiken, enligt Novus.

    Det kan t ex jämföras med de två procent som ansåg att SD har den bästa miljöpolitiken.

    Hur går det med din folkräkning förresten? Har du fått hjälp med att kalibrera kulramen, eller kommer du fortfarande fram till att 100.000 syrier invandrade till Sverige förra åretSkrattande

    Och var det under räkningen av syrier, som du gjorde din miljöpolitiska analys?

    En del sverigedemokrater anser ju att den viktigaste miljöpolitiska frågan är ett invandringsstopp. Har du kommit fram till samma slutsats i din analys?

    Bifogar en länk till din folkräkning: Ser att du kallar Ullenhag för Ullentott där. Har du förresten någon teori om varför sekter så ofta förvränger namnet på personer de ogillar?

    www.familjeliv.se/Forum-26-65/m72796120.html
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Jupiter
    effemgea skrev 2014-04-21 17:52:12 följande:
    Tja, om man ska utgå från vad svenska folket anser så tyckte 33 procent att MP har den bästa miljöpolitiken, enligt Novus.

    Det kan t ex jämföras med de två procent som ansåg att SD har den bästa miljöpolitiken.

    Hur går det med din folkräkning förresten? Har du fått hjälp med att kalibrera kulramen, eller kommer du fortfarande fram till att 100.000 syrier invandrade till Sverige förra åretSkrattande

    Och var det under räkningen av syrier, som du gjorde din miljöpolitiska analys?

    En del sverigedemokrater anser ju att den viktigaste miljöpolitiska frågan är ett invandringsstopp. Har du kommit fram till samma slutsats i din analys?

    Bifogar en länk till din folkräkning: Ser att du kallar Ullenhag för Ullentott där. Har du förresten någon teori om varför sekter så ofta förvränger namnet på personer de ogillar?

    www.familjeliv.se/Forum-26-65/m72796120.html
    Kom 100. 000 syrianer hit förra året? vart får folk allt ifrån? haha lågutbildade idioter alltså...
  • grind
    Quintus Zebra skrev 2014-04-21 08:20:13 följande:



    Fast den gemensamma miljön på planeten och hur vi förbrukar jordens ändliga resurser är väl självklart viktigare för individen än vad tillväxt nånsin kan bli, i alla fall rent vetenskapligt?
    Eftersom Sveriges bidrag varken gör till eller från så påverkas inte världsklimatet. Vi utgör en promille av världens befolkning. Om vi så helt skulle stoppa våra utsläpp skulle det inte märkas.

    Den enda effekten blir således att vi havererar Sveriges ekonomi.
  • themia
    grind skrev 2014-04-21 18:36:49 följande:
    Eftersom Sveriges bidrag varken gör till eller från så påverkas inte världsklimatet. Vi utgör en promille av världens befolkning. Om vi så helt skulle stoppa våra utsläpp skulle det inte märkas.

    Den enda effekten blir således att vi havererar Sveriges ekonomi.
    Så kan varje promille av världens befolkning resonera.
    Ergo: Inget händer.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
Svar på tråden Varför hatar folk MP?