• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Anders2015

    Radarparet Stefan Löfven (S) och Åsa Romson (MP) få motstånd från de egna leden.

    Bertil Torekull (MP) 

    Åsa Romson är i mina ögon inte mogen det höga ämbete hon utsetts för eftersom hon inte vet vad hon säger och inte förstår vad det är hon ber om ursäkt för. Hon bör lämna in sin avskedsansökan och därmed rädda inte bara sitt eget ansikte utan i första hand värdigheten, förtroendet och respekten som förbinds med hennes uppdrag.

    Vidare skriver Bertil Torekull MP:

    Hon måste alltså avgå av fyra tunga skäl - för landets, för partiets och för sin egen skull. Och för de namnlösa offren?, skriver han på tisdagen i sin blogg


    Det är inget vi har något att säga om, svarar nu Romsons pressekreterare.

    www.expressen.se/nyheter/fridolins-mentor-romson-maste-avga/

  • KillBill
    Anders2015 skrev 2015-05-23 08:06:00 följande:

    Radarparet Stefan Löfven (S) och Åsa Romson (MP) få motstånd från de egna leden.

    Bertil Torekull (MP) 

    Åsa Romson är i mina ögon inte mogen det höga ämbete hon utsetts för eftersom hon inte vet vad hon säger och inte förstår vad det är hon ber om ursäkt för. Hon bör lämna in sin avskedsansökan och därmed rädda inte bara sitt eget ansikte utan i första hand värdigheten, förtroendet och respekten som förbinds med hennes uppdrag.

    Vidare skriver Bertil Torekull MP:

    Hon måste alltså avgå av fyra tunga skäl - för landets, för partiets och för sin egen skull. Och för de namnlösa offren?, skriver han på tisdagen i sin blogg


    Det är inget vi har något att säga om, svarar nu Romsons pressekreterare.

    www.expressen.se/nyheter/fridolins-mentor-romson-maste-avga/


    Anders 2015, du lyfter ofta fram intern kritik inom mp eller S och får det att låta som något anmärkningsvärt. Ofta vill du också ha kommentarer från de "rödgröna" på den interna kritiken.

    Kritik är något positivt som bidrar till utveckling. Intern kritik finns i alla partier inklusive SD.

    Det är inte länge sedan Oskar Lindholm, Sverigedemokraternas ordförande i Skaraborg, riktade stark kritik mot SDs partiledning och kallade den för maktfullkomlig, kontrollerande och inkompetent. Ganska skönt att någon tog "bladet från munnen" eller hur?

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6149548
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 17:29:49 följande:
    ...och jag har frågat dig vilken fakta du saknar för att förstå att det mp sysslar med är pseudovetenskap och la upp ett flertal exempel att plocka ur. Anton har antagit det som svar på dina aktuella frågor till honom, så nu väntar vi bara på dina svar...
    Jag saknar fakta på att miljöpartiet använder sig av pseudovetenskap. Drömmer
  • Cal XVI Gustf
    Solidaritet skrev 2015-05-23 12:07:11 följande:
    Jag saknar fakta på att miljöpartiet använder sig av pseudovetenskap. Drömmer
    Det finns en stark tro på olika former av pseudovetenskapliga idéer inom miljöpartiet även om det inte alltid nödvändigtvis är partiets officiella hållning. Läs t.ex. den här artikeln:

    www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2012/06/30/miljopartiets-carl-schlyter-vill-infora-elallergi-som-diagnos-i-icd-11/

    Det är också intressant att läsa kommentarerna till artikeln. En mer sansad miljöpartist skriver att mp:s kongress avslagit liknande förslag och istället klubbat igenom att miljöpartiets sjukvårdspolitik ska vila på vetenskaplig grund. Han får omedelbart mothugg från partikollegor och det ifrågasätts vad en person med hans åsikter över huvud taget gör i miljöpartiet.
  • KillBill
    Cal XVI Gustf skrev 2015-05-23 12:57:49 följande:
    Det finns en stark tro på olika former av pseudovetenskapliga idéer inom miljöpartiet även om det inte alltid nödvändigtvis är partiets officiella hållning. Läs t.ex. den här artikeln:

    www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2012/06/30/miljopartiets-carl-schlyter-vill-infora-elallergi-som-diagnos-i-icd-11/

    Det är också intressant att läsa kommentarerna till artikeln. En mer sansad miljöpartist skriver att mp:s kongress avslagit liknande förslag och istället klubbat igenom att miljöpartiets sjukvårdspolitik ska vila på vetenskaplig grund. Han får omedelbart mothugg från partikollegor och det ifrågasätts vad en person med hans åsikter över huvud taget gör i miljöpartiet.
    Foliehattar finns inom alla partier, det är väl partiets officiella hållning spm vi ska diskutera?
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-23 12:07:11 följande:
    Jag saknar fakta på att miljöpartiet använder sig av pseudovetenskap. Drömmer
    ...och jag undrar vilken fakta du saknar, innan jag ägnar en massa tid åt att ta fram den åt dig?!
    Jag gav dig en massa exempel att plocka ur, så det är inte svårt eller jobbigt för dig, det handlar bara om vilja...
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-05-23 13:35:04 följande:
    Foliehattar finns inom alla partier...
    Håller med.
    KillBill skrev 2015-05-23 13:35:04 följande:
     ...det är väl partiets officiella hållning spm vi ska diskutera?
    Jag tycker det är intressant att belysa och diskutera även vad partier och deras representanter uttalar och gör, även om det inte överensstämmer med partiets officiella linje.

  • kenneth768768
    Solidaritet skrev 2015-05-23 12:07:55 följande:

    Du vill alltså inte svara?


    Det.k påhoppet torde varit att du råkade skriva "anton chihuahua" när användarnamnet är "anton chigurh", men det kan ju lika gärna vara ditt rättstavningsprogram som hickade till och "rättade".
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-05-23 14:21:36 följande:
    Håller med.
    KillBill skrev 2015-05-23 13:35:04 följande: ...det är väl partiets officiella hållning spm vi ska diskutera?
    Jag tycker det är intressant att belysa och diskutera även vad partier och deras representanter uttalar och gör, även om det inte överensstämmer med partiets officiella linje.

    Så om vi exempelvis pratar om sverigedemokraterna så tycker du att det är intressant att lyfta fram, belysa och diskutera att representanter för sverigedemokraterna gjort sig skyldiga till våldtäkt, grovt vapenbrott, narkotikabrott osv. (Jag förstår att detta bör diskuteras i en annan tråd)?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?