• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-16 21:07:23 följande:
    Underbart roligt, flaggan. Underbart roligt.

    "Jag har inte haft någon anställning och inkomst av någon annan arbetsgivare. Dagarna rullar på och blir till veckor, månader och år. När jag slutade riksdagen funderade jag på vilken utbildning jag skulle ta men nu har jag slagit det ur hågen eftersom jag är 55."

    www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-politikern-tar-...
    Jag deltar ju inte i SD-klanens ritualer utan fokuserar på det allmängiltiga.

    Jag tycker genuint illa om att Ekeroth och andra som trots allt har tankeförmågan i behåll dressear klanboskapen på hatsajter som avpixlat där ledarna pekar ut exempel för att boskapen sen ska kunna råma "sådana är de alla"

    Av statistiken från SVT kan vän av ordning utläsa att ledamöterna från MP som lämnat riksdagen i betydligt större utsträckning än motsvarigheten hos andra riksdagspartier klarar av att skaffa ett nytt jobb.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2015-08-16 21:49:23 följande:
    Självklart! Dessutom med ett leende på läpparna! smile1.gif
    Ironi kan dessvärre missförståsSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2015-08-16 22:10:29 följande:
    Ironi kan dessvärre missförståsSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Tack FDFMGA
  • Ego Lovers

    Politiker över lag är hycklare som vill bestämma vad folket ska göra och inte göra likt en fader visar sitt barn med hela handen. Tyvärr gör inte barn det som fadern säger utan vad fadern gör. Dessa politiker som besitter dubbelmoral verkar tro att bara de säger något riktigt bra så kommer alla göra så fast de själva gör på ett annat sätt.

    Senast idag har fjanten Löfven talat till folket att de ska bete sig som folk. Och de beter sig redan som folk, upprörda över vad som händer medan politikerna har sommarlov. Men nu kommer fader Löfven och läxar upp folket (barnen) och då minsann ska man lyda. Att han behöver lösa problemen som uppstått inom familjen Sverige det ser han inte, inte heller att barnen i familjen Sverige är rädda och oroliga inför framtiden. Nä det räcker att man säger till så får folket (barnet) minsann skärpa sig och lyda

  • Solidaritet
    Ego Lovers skrev 2015-08-16 22:32:57 följande:

    Politiker över lag är hycklare som vill bestämma vad folket ska göra och inte göra likt en fader visar sitt barn med hela handen. Tyvärr gör inte barn det som fadern säger utan vad fadern gör. Dessa politiker som besitter dubbelmoral verkar tro att bara de säger något riktigt bra så kommer alla göra så fast de själva gör på ett annat sätt.

    Senast idag har fjanten Löfven talat till folket att de ska bete sig som folk. Och de beter sig redan som folk, upprörda över vad som händer medan politikerna har sommarlov. Men nu kommer fader Löfven och läxar upp folket (barnen) och då minsann ska man lyda. Att han behöver lösa problemen som uppstått inom familjen Sverige det ser han inte, inte heller att barnen i familjen Sverige är rädda och oroliga inför framtiden. Nä det räcker att man säger till så får folket (barnet) minsann skärpa sig och lyda


    Tragiskt att det ska behövas. Vuxna människor. 
  • solel

    Varför hatar folk MP?

    Kanske därför att de inte bryr sig ett s**t om miljön, utan bara är ute efter beskatta befolkningen och tvinga dessa tillbaks till 1800-talet.

    Nu har Åsa Romson gjort självmål IGEN, nu kommer Solel att beskattas på samma sätt som "fulel" och kärnkraft. Där tog den miljövänliga satsningen slut.

    Ungeför som kommunerna som vill beskatta regnet som faller på din tomt.

    Kan ingen stoppa dårarna och marodörerna?

  • Tom Araya

    MP lägger alldeles för stort fokus på att avveckla kärnkraft och straffa bilism. Hade vi istället satsat lite mer på kärnkraft hade vi inte behövt någon energiframställning (el och värme) med fossila bränslen, vilket borde vara en prioriterad förändring om man månar om miljön. Kärnkraften kan man kanske avveckla senare, när utveckling och utbyggnad av energiproduktion ur förnyelsebara källor nått tillräckligt hög nivå.

  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2015-08-18 01:26:49 följande:

    MP lägger alldeles för stort fokus på att avveckla kärnkraft och straffa bilism. Hade vi istället satsat lite mer på kärnkraft hade vi inte behövt någon energiframställning (el och värme) med fossila bränslen, vilket borde vara en prioriterad förändring om man månar om miljön. Kärnkraften kan man kanske avveckla senare, när utveckling och utbyggnad av energiproduktion ur förnyelsebara källor nått tillräckligt hög nivå.


    Tyvärr är det här ett spår även andra partier hakat på, s exempelvis.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?