• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • K Markatta

    www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/lokala-mp-politiker-traffade-akp-politiker-i-turkiet

    Flera miljöpartister i Haninge kommun har åkt till Turkiet och träffat politiker. Något som lett till en politisk strid i Haninge. Oppositionen anklagar Miljöpartiet för att söka kontakter med AKP-företrädare.

    - Som liberal politiker blir man väldigt upprörd när miljöpartitoppar åker till Turkiet och börjar diskutera vänortsamarbeten med AKP-styrda kommuner, utan att ha mandat för det, säger Tobias Hammarberg, gruppledare för Liberalerna i Haninge kommun.

    I höstas åkte flera miljöpartister från Haninge kommun på en privat resa till staden Kulu i Turkiet. En stad där många svenskturkar har sina rötter. Där träffade MP-politikerna bland annat borgmästaren Ahmet Yildiz, som tillhör landets största parti, AKP, och man utväxlade gåvor.

  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-04-23 17:40:03 följande:

    Ännu ett avhopp av en MP-muslim:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/muslimskt-mp-sprakror-hoppar-av

    Grön ungdoms språkrör i Stockholm, Semanur Taskin, avgår och ställer sin plats till förfogande. Skälet är att hon inte längre känner sig trygg inom politiken som svensk muslim.

    Semanur Taskin har inte velat kommentera för tidningen om avhoppet är kopplat till Mehmet Kaplans och Yasri Khans uppmärksammade avgångar. Hon sitter i styrelsen för organisationen Svenska muslimer för fred och rättvisa, grundad av bland andra Mehmet Kaplan.

    Hon har tidigare bl.a. skrivit följande debattartikel:

    Låt oss bära hijab - och bada utan män

    www.aftonbladet.se/debatt/article22417501.ab


    Bra.

    Det finns ingen plats för vare sig sharialagar, unken kvinnosyn, islamistiska värderingar eller en strävan efter att distansera sig från det svenska samhället i det här landet!
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • oOOo  oOOo
    Konstatera skrev 2016-04-23 17:07:51 följande:
    Rätt intressant att beskåda detta drev mot MP. 
    Ganska. Mest intressant att se hur många som raskt byter åsikt så fort det blir ett drev. I detta fallet är det slående.
    Det verkar finnas en hel del nyttiga idioter som bara hakar på när det drevas av media.

    Den här vägra ta i hand saken har ju diskuterats till leda i flera år om skadestånd till muslimer som vägrat ta i hand och inte fått jobb osv osv. Skadestånd har betalats ut till diskriminerade muslimer som inte fått praktikplats pga sin vägran att ta i hand osv osv. Verkligen ingen nyhet precis. Och nu leker folk förvånade, det är intressant. 
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-04-23 17:07:51 följande:
    Rätt intressant att beskåda detta drev mot MP. Det har naturligtvis varit alldeles uppenbart för mig att massmedia för eller senare skulle behöva välja sida vad avser feminismen kontra mångkultur. De har nu valt sida och konstaterat att feminismen står högre i kurs. De som lite naivt bedrivit båda frågorna som en hjärtefråga kommer att få smaka. Tro mig! Jag lovar att många på vänsterkanten är oroliga i detta nu! 
    Haha. En ny konspirationsteori.

    Ni inom skrikhögern är obetalbara. 

    Så journalisterna var mer av feminister än miljöpartister därav alla skriverier.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Ewald01
    Rataxes skrev 2016-04-23 17:54:00 följande:
    Bra.

    Det finns ingen plats för vare sig sharialagar, unken kvinnosyn, islamistiska värderingar eller en strävan efter att distansera sig från det svenska samhället i det här landet!
    Håller med om att "islamistiska värderingar" och Turkiets inflyttande i svensk och europeisk politik ska minimeras!

    Men röster från vissa grupper i samhället kan vara viktiga, fram för allt för små partier. Vet inte om det finns undersökningar om hur många muslimer det är som röstar på MP och hur det skulle påverka partiet om de skulle stanna hemma eller starta ett eget "muslimparti".
  • Ewald01

    Läste att MP vill samarbeta med Pudelklubben. Hmm ... men hur ska Pudelklubben kunna hjälpa till i situationen som de hamnade i? 


     
  • Konstatera
    FDFMGA skrev 2016-04-23 20:00:16 följande:
    Haha. En ny konspirationsteori.

    Ni inom skrikhögern är obetalbara. 

    Så journalisterna var mer av feminister än miljöpartister därav alla skriverier.
    Feminism och mångkultur går inte hand i hand i Sveriges fall, vilket varit det MP velat signalera de senaste åren.Naturligtvis går det inte att vilja ha världens mest jämnställda land, samtidigt som en bedriver stor invandring från länder med världens mest konservativa kvinnosyn. 

    Jag tillhör inte skrikhögern, utan jag är en intelligent person. Jag kan köpa en öppen invandring och feminsm. Finns något vackert med det! Men jag förstår givetvis att det är oerhört svårt att kombinera dessa hjärtefrågor. Om vi satsar på fri invandring måste vi också vara villiga att tumma på det sekulariserade samhället och på så vis måste också feminsmen stå tillbaka. 

    Ett barn förstår detta. 

    Förstår inte vad som är en konspirationsteori? Jag konstaterar enkom att tonaliteten förändras över tid. Det är så. Med allt!
  • Konstatera
    oOOo oOOo skrev 2016-04-23 19:53:25 följande:
    Ganska. Mest intressant att se hur många som raskt byter åsikt så fort det blir ett drev. I detta fallet är det slående.
    Det verkar finnas en hel del nyttiga idioter som bara hakar på när det drevas av media.

    Den här vägra ta i hand saken har ju diskuterats till leda i flera år om skadestånd till muslimer som vägrat ta i hand och inte fått jobb osv osv. Skadestånd har betalats ut till diskriminerade muslimer som inte fått praktikplats pga sin vägran att ta i hand osv osv. Verkligen ingen nyhet precis. Och nu leker folk förvånade, det är intressant. 
    Så är det. Dessa miljöpartister som nu ställer sina platser till förfogande hade naturligtvis aldrig gjort så om inte media bestämt sig för att börja dreva mot MP. Det handlar inte bara om att msm rapporterar kring nyheter, utan det handlar också om att den tunga åsiktsarsenalen tas fram i form av krönikor, artiklar och ledare. Kikade på Aftonbladet tidigare och såg någon plus artikel med rubriken "Sverige 2028 om Åsa Romsom tar makten". Rena fabriceringar! Samma retorik som tidigare använts mot Jimmie Åkesson. 

    Som du säger är det inget nytt problem. Det är inte heller första gången som en miljöpartist vägrat skaka handen på en journalist. Detta höjs upp först nu just eftersom vi befinner oss i ett drev och problematiken presenteras därför som något nytt och aktuellt. 

    Det är vad det är. Visst är det intressant. Men det är också rätt sorgligt att folk inte kan tänka längre än vad näsan räcker. 
  • Tom Araya
    Konstatera skrev 2016-04-23 22:46:23 följande:
    Feminism och mångkultur går inte hand i hand i Sveriges fall, vilket varit det MP velat signalera de senaste åren.Naturligtvis går det inte att vilja ha världens mest jämnställda land, samtidigt som en bedriver stor invandring från länder med världens mest konservativa kvinnosyn. 

    Jag tillhör inte skrikhögern, utan jag är en intelligent person. Jag kan köpa en öppen invandring och feminsm. Finns något vackert med det! Men jag förstår givetvis att det är oerhört svårt att kombinera dessa hjärtefrågor. Om vi satsar på fri invandring måste vi också vara villiga att tumma på det sekulariserade samhället och på så vis måste också feminsmen stå tillbaka. 

    Ett barn förstår detta. 

    Förstår inte vad som är en konspirationsteori? Jag konstaterar enkom att tonaliteten förändras över tid. Det är så. Med allt!
    Du menar att mp drivit linjen med generös invandringspolitik och att släppa fram personer med utländsk och muslimsk bakgrund i partiet medvetet för att visa att det fungerar dåligt?
  • Tom Araya
    nordanvinden skrev 2016-04-23 16:00:26 följande:
    Nä kapitalismen är en ideologi och inte ett nödvändigt system. Kapitalismen som den ser ut i nyliberalismens tolkning är absolut en det av vårt politiska system men inte på något sätt en naturlig följd av eller förutsättning för handel och tillväxt. Det är en skapelse som successivt införts utav mäktiga och välbeställda affärsmän som på detta sätt gjort det möjligt att låta pengarna arbeta och växa utan egentlig värdeökning. Detta ihåliga och skapade värde är orsaken till alla ekonomiska kollapsen i modern tid. Och tvärtom vad vi blir indoktrinerade till att tro,inte alls nödvändigt som ekonomiskt system utan snarare ett stort hinder gör utveckling.
    Du får gärna starta en tråd och vidareutveckla frågan om ekonomiska system.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?