• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 01:21:37 följande:
    Låter inte så kul. Hur låg det till då?
    Minns inte, så mycket skit som passerat sedan dess. Jag letar rätt på tråden och petar dit en länk. Nästan lika kul som den unga SD-tjejen som berättade att hennes högutbildade pappa som troligen skulle få nobelpris i tåg också röstade på SD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-02 01:28:08 följande:
    Minns inte, så mycket skit som passerat sedan dess. Jag letar rätt på tråden och petar dit en länk. Nästan lika kul som den unga SD-tjejen som berättade att hennes högutbildade pappa som troligen skulle få nobelpris i tåg också röstade på SD.
    Skippa tråden. Orkar inte läsa igenom sådant dravel. Lägg in en länk som isar hur missförståndet uppstod, hur det kom sig att "nyansen" försvann ur artikeln
  • Ewald01

    Presidentvalet i Österrike måste göras om. Det blir nu en tredje valomgång ....

    ... miljöpartisten Van der Bellen vann ju den andra valomgången, men nationalsterna överklagade valresultatet eftersom det fass slarvfel vid rösträkningen. T.ex. började man 15 minuter för tidigt med att räkna röster  eller annars så räknades poströsterna redan på söndagen och inte på måndagen (som lagen föreskriver).

  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 01:32:52 följande:
    Skippa tråden. Orkar inte läsa igenom sådant dravel. Lägg in en länk som isar hur missförståndet uppstod, hur det kom sig att "nyansen" försvann ur artikeln smile2.gif
    Så gärna.

    Men fenomenet som bland andra du och Tom A är en del av är intressant

    Lite av "så här vill jag att det ska vara så därför avstår jag från att ställa frågan är detta rimligt".

    Parkettgolvssyndromet kallar jag fenomenet - efter en person som snubblade över ett urgammalt pressmeddelande från sossarna i SLL och dels inte kunde datera pressmeddelandet och dels fick för sig att S vill satsa på parkettgolv på förlossningsavdelningarna.

    Kanske med somalier som påstår att de är läkare som får prova på yrket där.

    Ja herregudSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-02 10:27:53 följande:
    Men fenomenet som bland andra du och Tom A är en del av är intressant

    Lite av "så här vill jag att det ska vara så därför avstår jag från att ställa frågan är detta rimligt". 
    Tja, vad vet du om det egentligen, uppenbarligen var ditt eget problem snarare att du läser trådar på FL om nobelpris i tåg istället för att ta reda på fakta. Nu är det ju så att en hel del idéer från politiker och kanske speciellt från MP ofta är ganska orimliga. I just detta fallet var det också så ser det ut som.

    Patricio, säger själv

    "Jag ger sedan ett exempel på hur det kan ske, utan att jag för den delen menar att det ska ske på det sättet. Jag ger bara ett exempel på hur det möjligen kan ske"

    En ganska kul pudel
  • Gert

    Nu säljer MP brunkolet. Miljöpartiets vallöfte om brunkolet var inte ett dugg värt - som det brukar vara när det handlar om MP:s vallöften.

    Varför heter de Miljöpartiet?


    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 10:36:21 följande:
    Tja, vad vet du om det egentligen, uppenbarligen var ditt eget problem snarare att du läser trådar på FL om nobelpris i tåg istället för att ta reda på fakta. Nu är det ju så att en hel del idéer från politiker och kanske speciellt från MP ofta är ganska orimliga. I just detta fallet var det också så ser det ut som.

    Patricio, säger själv

    "Jag ger sedan ett exempel på hur det kan ske, utan att jag för den delen menar att det ska ske på det sättet. Jag ger bara ett exempel på hur det möjligen kan ske"

    En ganska kul pudel smile2.gif
    Nja, lite för krystad från dig  för att vara en kul pudel. Lite mer åt mopshållet tycker jag.

    Hursomhelst behöver du inte fortsätta att oroa dig för att somalier som påstår att de är läkare ska operera på våra sjukhusSkrattande

    RelevanskontrollÄpple
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-02 10:40:11 följande:
    Hursomhelst behöver du inte fortsätta att oroa dig för att somalier som påstår att de är läkare ska operera på våra sjukhusSkrattande
    Det har jag aldrig gjort. Som tur är är finns det någorlunda tänkande politiker som ser till att idéer MP nissar som Patricio inte kommer längre än till Norrköpings Tidningar
  • oOOo  oOOo
    Gert skrev 2016-07-02 10:37:10 följande:
    Nu säljer MP brunkolet. Miljöpartiets vallöfte om brunkolet var inte ett dugg värt - som det brukar vara när det handlar om MP:s vallöften.

    Varför heter de Miljöpartiet?
    Ännu en av MPs världsfrånvända idéer. Antar att den skulle ignorerats mha relevanskontroll i ett tidigt skede. Undrar varför det tjatats så mycket om det i media
Svar på tråden Varför hatar folk MP?