• Manelma

    BF Juni 2015

    Hej! 


    Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

    www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

    Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • jemi02

    Jag ska också på långflygning snart. Flyger runt v10 och har inte haft en tanke på mussfallsrisk. Jag tror inte det kan påverka.

  • Luttanlej
    heterSandra skrev 2014-10-02 17:22:58 följande:
    Jag bor mot Vallentuna hållet! Vart bor du?

    Vi har berättat för familjen men inga vänner eller på jobbet. Vill vänta tills vecka 12 för det! Aah, där ska jag gå! Får se vem jag får! :)

    Ja, jag tror att det är v,6. Jag är i vecka 4+3 så i vecka 5 :)
    Jag bor nära carlslund i brunnby park :) så det är vägen mot Vallentuna!
  • Fiiaaa
    jemi02 skrev 2014-10-02 18:00:06 följande:

    Jag ska också på långflygning snart. Flyger runt v10 och har inte haft en tanke på mussfallsrisk. Jag tror inte det kan påverka.


    Du har säkert helt rätt :) jag vet inte varför det här slog mig idag, har inte tänkt på det tidigare... Och så googlade jag (alltid farligt) och hittade en massa information som verkade tveksam (även om de allra flesta trovärdiga källor säger att det inte är nåt problem alls). Nu är det ju en generellt en högre risk för missfall under första trimestern också. Skulle jag resa inom Europa skulle jag inte oroa mig det minsta för det heller. Men det slog mig plötsligt att tänk om det händer nåt när jag är där (ska till ett land i södra Afrika).det gäller kanske att kolla upp vilket sjukhus man ev bör vända sig till i förväg, så blir man nog lite lugnare
  • ancl

    Ja, vårt första barn. Vill att veckorna ska gå fort! Vill på ultraljud, vill få mage att klappa och vill berätta. Vi har bestämt oss för att vänta till v.12 så nedräkning pågår!

  • Lina881

    Flora Mariposa,

    Av någon anledning så kan jag inte svara på ditt inlägg.

    Läste om att du ska göra vul imorn, det ska jag också göra pga hcg värdet inte riktigt ökar som det ska plus blödning och några klumpar förra fredagen.

    Ville mest bara skriva att jag tänker på dig och håller tummarna för att allt ser bra ut!

    Kram

    Lina

  • Lollsans96

    Hej! 
    Mitt namn är Louise och jag är ny här. 



    Jag är gravid i v.6. med första barnet.
    Men jag oroar mig så himla mycket att något ska vara fel eller att jag ska få mf eller liknande.
    Jag har som stickningar under naveln till och från hela tiden, ibland lite molvärk i hela magen. Jag är även förstoppad! har ont på vänster sida som går ut i nedre ryggen.. ibland som stickningar på både höger och vänster sida. BORDE JAG OROA MIG??? :(

  • slightlymad
    enannanmaria skrev 2014-10-02 16:09:18 följande:

    Hej! Jag har Seaband och tycker att det hjälper. Men jag måste även börja dagen med att äta innan jag går upp ur sängen (typ ett kex). Dessutom måste jag undvika kaffe/te helt under förmiddagen. Jag kan ta lite te eller kaffe i samband med ett mellanmål på eftermiddagen. På förmiddagen fungerar det med lite grönt te, men ibland känner jag lite illamående även av det.

    Håll koll på att banden placeras helt enligt medföljande instruktioner, annars hjälper de inte. Om jag ligger ner kan jag ibland behöva ha huvudet placerat högre än vanligt samt att jag mår sämre om jag ligger på sidan.

    Lycka till och hoppas att det blir bättre!


    Tack för svar!

    Jag har varit iväg och köpt nu. Jag antar att det är för tidigt att avgöra effekten, men jag har fått halsbränna istället. "/ Vet ju inte om jag hade fått det utan banden också.
    micra skrev 2014-10-02 16:09:48 följande:

    Jag har inte provat seaband men kan tipsa om Postafen om nu inte bandet skulle funka. Postafen är receptfria tabletter mot åksjuka. Funkar inte för alla men för mig tog det bort precis allt illamående så länge jag tog dem varje dag. Då hade jag ändå kräkts runt 5 ggr om dagen innan jag började. Åt dem till v 14. Hoppas du hittar någonting som fungerar! Inget roligt med illamående hela tiden, man blir ganska desperat till slut.


    Tack för tipset! :) Ska ge banden en chans. Funkar de inte tänker jag absolut prova postafen!
  • heterSandra
    Luttanlej skrev 2014-10-02 18:01:25 följande:
    Jag bor nära carlslund i brunnby park :) så det är vägen mot Vallentuna!
    Ja, jag med! :P är det första barnet för er? :) hur mår du?

    Jag kan inte sluta tänka på att det förmodligen ska komma en bebis i sommar!
  • Therese2014

    Hej, hoppar in här då jag plussade i tisdags med första barnet, första försöket:) enligt beräkningar är jag i vecka 5(4+2). När ringde ni bm?

  • JosPhi

    Grattis!! Jag ringde bm dagen efter mitt plus ville landa lite i det själv, men så vill man såklart att det ska hända något. man får kommer på hälsosamtal först, det var vi på nu i veckan, man brukar ju ha det typ i vecka 8 så ring när du är redo.


    Therese2014 skrev 2014-10-02 19:31:20 följande:

    Hej, hoppar in här då jag plussade i tisdags med första barnet, första försöket:) enligt beräkningar är jag i vecka 5(4+2). När ringde ni bm?


Svar på tråden BF Juni 2015