• Onix

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Tiiffany

    Fyyy alltså illamåandet tar kål på mig. Bra tips som lindrar illamåendet? Sitter just nu på jobbet och äter salta pinnar

  • Nelah
    Snäckan26 skrev 2016-10-06 14:39:00 följande:

    Ja när ska man kunna slappna av och njuta /: . Jag har gjort ett vul vecka 6 där vi såg hjärtat slå . Ska du göra kub ? Vi har tid för det den 26 oktober och dagarna går ju såå långsamt.


    Åh mysigt. Hoppas att jag också får göra ett vul, så jag kan få bekräftelse på att där faktiskt är något. Här blir man bara erbjuden att göra kub om man är över 35 :/ vilket jag inte är. Men man kanske kan få göra det pga övervikt....
    Jag vill och jag kan...
  • Nelah
    Lundis skrev 2016-10-06 14:53:45 följande:

    Jag känner ungefär som dig. Kissade konstant flera gånger under natten, kunde knappt sova för att jag var tvungen att gå på toa hela tiden. Illamåendet verkar också släppa. Lite illamående till och från men knappt något.

    Mina symptom är egentligen också nu bara ömma bröst samt lite lätt "mensvärk" som kommer och går.

    Jag är i vecka 10 (9+5)


    Det kanske är vanligt runt v10 att symtomen minskar eller ändras. Jag har 2 barn sedan innan men kommer inte ihåg hehe,har inte mått illa med de andra så det var nytt för denna gång.
    Två grabbar och en väntande överraskning
  • Bebisbubbla
    Nelah skrev 2016-10-07 08:08:07 följande:

    Det kanske är vanligt runt v10 att symtomen minskar eller ändras. Jag har 2 barn sedan innan men kommer inte ihåg hehe,har inte mått illa med de andra så det var nytt för denna gång.


    Vore guld värt för mig om symtomen minskar i v10. Är i v9 nu och mått dåligt konstant i tre veckor. Kan ta det mesta men illamåendet är värst. Både svårt äta och dricka.
  • jooo

    Hej tjejer. Har idag varit på vul och sett ett fint hjärta ticka på som det ska :) tyvärr blev jag bakåtflyttad från 7+5 till 6+6. Min ägglosnnig har förshoppningsvis inte varit helt i tid ( har gandka lång mencykel på 32 dagar o oregelbunden ägglossning så klurigt o veta) Beräknad bf är nu istället 27 maj :P

  • Snäckan26
    Nelah skrev 2016-10-07 08:05:09 följande:

    Åh mysigt. Hoppas att jag också får göra ett vul, så jag kan få bekräftelse på att där faktiskt är något. Här blir man bara erbjuden att göra kub om man är över 35 :/ vilket jag inte är. Men man kanske kan få göra det pga övervikt....


    Gud vad värdelöst , jag tycker det borde erbjudas till alla . I Östergötland blir alla erbjudna det . Bara för att jag sa att nästan alla symtom är borta så kom illamåendet tillbaka med råge ! Det verkar komma och gå !? Hur mår du ?
  • Snäckan26
    Tiiffany skrev 2016-10-07 07:51:05 följande:

    Fyyy alltså illamåandet tar kål på mig. Bra tips som lindrar illamåendet? Sitter just nu på jobbet och äter salta pinnar


    Det verkar vara väldigt individuellt vad som fungerar men jag småäter för att hålla det i schack . Jag äter också lergigan Comp men vete fan om de hjälper så mycket , jag blir mest trött .
  • Nelah
    Bebisbubbla skrev 2016-10-07 09:48:25 följande:

    Vore guld värt för mig om symtomen minskar i v10. Är i v9 nu och mått dåligt konstant i tre veckor. Kan ta det mesta men illamåendet är värst. Både svårt äta och dricka.


    Håller tummarna för dig att det går över. Jag ska egentligen inte klaga,har haft ett ganska milt illamående.
    Jag vill och jag kan...
  • Nelah
    Snäckan26 skrev 2016-10-07 11:10:12 följande:

    Gud vad värdelöst , jag tycker det borde erbjudas till alla . I Östergötland blir alla erbjudna det . Bara för att jag sa att nästan alla symtom är borta så kom illamåendet tillbaka med råge ! Det verkar komma och gå !? Hur mår du ?


    Ja det är lite trist. Hade jag fått chansen hade jag gjort det. Det ska bara sparas pengar här :/ tidigare i somras sa mer än hälften av barnmorskorna upp sig men en stor del har kommit tillbaka igen - tur det.

    Jag har väldigt mkt molvärk, mkt bak i ryggen och spänningar fram. Förutom konstant huvudvärk mår jag bra :) hur mår du förutom illamåendet?

    Med 2an började foglossningen ordentligt i v12 men än känner jag inget och jag håller mig lycklig så länge det varar.
    Jag vill och jag kan...