• Baraentilligen

    BIM MARS 2018

    Hej!

    Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

  • Svar på tråden BIM MARS 2018
  • citrongräs
    Sunshineinmylife skrev 2018-03-10 16:54:29 följande:

    Jag tog ett till nyss och det blev starkare är detta positivt ?


    Jag skulle i alla fall tolka det så!
  • TouchOfRed

    Tack för alla grattis <3 Det var försök 9 på att få ett syskon till vår son (född feb 2016). Med sonen tog det 14 försök, ett mf i v8 och sen 4 försök till innan jag blev gravid med sonen. Så hoppas det kan vara nån form av tröst/pepp till er som fortfarande försöker. Kämpa på!

    Denna cykel körde jag med rosenrot fram till beräknad ÄL. Vet inte om det är det som gjort skillnad men men...

    Hoppas nu bara att lilla fröet vill stanna kvar <3

  • bastamamman1
    TouchOfRed skrev 2018-03-10 17:54:09 följande:

    Tack för alla grattis <3 Det var försök 9 på att få ett syskon till vår son (född feb 2016). Med sonen tog det 14 försök, ett mf i v8 och sen 4 försök till innan jag blev gravid med sonen. Så hoppas det kan vara nån form av tröst/pepp till er som fortfarande försöker. Kämpa på!

    Denna cykel körde jag med rosenrot fram till beräknad ÄL. Vet inte om det är det som gjort skillnad men men...

    Hoppas nu bara att lilla fröet vill stanna kvar <3


    Tack, intressant att höra! Man undrar ju varför det inte tar sig när allt fungerar som det ska. Har beställt rosenrot :). Nån som vet hur det funkar ihop med munkpeppar? Munkpeppar kändes väldigt bra för mig.
  • Fiiaaa
    jenniferrunder skrev 2018-03-10 14:19:44 följande:

    Hejsan alla! Var tydligen i fel tråd förut så gör ett nytt försök här... 

    Testade positivt på LH-stickan och hade ägglossning 4/3 och beräknad BIM 18/3. Hade sex 5 dar i sträck under ÄL-perioden?. Redan i tisdags 6/3 så började jag känna stickningar i båda äggstockarna och svag molande värk i livmodern som kommer och går hela tiden. Den 7/3 fick jag sån ihållande stickande smärta i livmodern som höll i sig i ca 10-15 sekunder. Den 7/3 på morgonen fick jag även springa till toan å spy. Vad kan detta vara symtom på?? Eller håller jag på att bli/är sken-gravid? Läste i en annan tråd här att ett tips för de som inte orkade vänta på BIM var att göra ett ägglossningtest för stt se om det fortfarande höll sig positivt efter ägglossning och att om det fortfarande några dagar efter ÄL är positivt så är man gravid? Stämmer detta? Testade igår och då var det negativt. Testade grav-test idag som var negativt (såklart eftersom det är mer än en vecka kvar till BIM..) men jag kan inte hålla mig!!!Är det bara jag som har sån jävla brist på tålamodet haha? Tacksam för svar alla fina <3


    Äl-testen kan inte skilja på ägglossningshormon, LH och graviditetshormon, HCG. Vilket innebär att om du är gravid så borde äl-test visa positivt, ja. Dock så visar det ju inte positivt hela tiden från äl, utan först när kroppen börjat producera hcg, vilket lär vara tidigast dryga veckan efter äl, skulle jag tippa. Första gången jag blev gravid testade jag faktiskt faktiskt med äl-test veckan innan bim, var så nyfiken och hade inga graviditetstest. Första gången, på kanske bim-6 var det svagt och sen såg jag att det stegrade och började hoppas, och visst blev det ett plus på bim-2 :) Lycka till!
  • Fiiaaa
    TouchOfRed skrev 2018-03-10 17:54:09 följande:

    Tack för alla grattis <3 Det var försök 9 på att få ett syskon till vår son (född feb 2016). Med sonen tog det 14 försök, ett mf i v8 och sen 4 försök till innan jag blev gravid med sonen. Så hoppas det kan vara nån form av tröst/pepp till er som fortfarande försöker. Kämpa på!

    Denna cykel körde jag med rosenrot fram till beräknad ÄL. Vet inte om det är det som gjort skillnad men men...

    Hoppas nu bara att lilla fröet vill stanna kvar <3


    Härligt att höra och bra jobbat :) Vi försöker också med syskon till vår dotter född dec-15. Fast vi är bara på andra försöket. Förut har det gått så snabbt jämt (har dock också fått flera missfall), så det är lätt att bli lite otålig, skönt att höra din historia och inse att det bara är att tagga ner :)
  • Liberty09

    Hoppar lite oväntat in i den här tråden då vi bestämde oss för att det var dags för att starta barnförsöken för fyra dagar sedan. Drömmer Hade ägglossning, tydligt som sjutton, i förrgår em dvs 8/3, om jag räknar rätt BIM 22/3.
    Dock bara mys 5/3 och 9/3 så vi får se hur det går. 
    33 år, första barnet. 

  • stragge
    Hepphopp skrev 2018-03-10 16:57:29 följande:

    Åh typiskt :(

    Jag har testat i 2 dagar hehe men båda har varit negativt... bara att fortsätta att leva på hoppet!


    Ja det får vi göra ! :) ska man lyckas hålla sig en dag nu kanske ?
  • stragge
    Sunshineinmylife skrev 2018-03-10 16:54:29 följande:

    Jag tog ett till nyss och det blev starkare är detta positivt ?


    Ja det tror jag nog :D
  • bastamamman1
    Fiiaaa skrev 2018-03-10 20:36:43 följande:

    Äl-testen kan inte skilja på ägglossningshormon, LH och graviditetshormon, HCG. Vilket innebär att om du är gravid så borde äl-test visa positivt, ja. Dock så visar det ju inte positivt hela tiden från äl, utan först när kroppen börjat producera hcg, vilket lär vara tidigast dryga veckan efter äl, skulle jag tippa. Första gången jag blev gravid testade jag faktiskt faktiskt med äl-test veckan innan bim, var så nyfiken och hade inga graviditetstest. Första gången, på kanske bim-6 var det svagt och sen såg jag att det stegrade och började hoppas, och visst blev det ett plus på bim-2 :) Lycka till!


    Problemet är att det även visar positivt om man har mens.
  • Fiiaaa
    bastamamman1 skrev 2018-03-10 22:21:39 följande:

    Problemet är att det även visar positivt om man har mens.


    Ok det visste jag faktiskt inte, har aldrig hänt mig. Har bara haft billiga äl-test och tycker iofs aldrig att de riktigt fungerat, har aldrig fått starkt utslag vid äl (stegring men ej starkt) trots att jag blivit gravid flera gånger under cyklar jag testat och alltså uppenbarligen haft äl. Och har alltid svagt utslag oavsett när i cykeln jag testar. Stegring när det inte varit runt äl har jag dock bara fått när jag varit gravid.
Svar på tråden BIM MARS 2018