• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Issari
    Nube skrev 2019-02-25 15:25:05 följande:

    Hej, hur har det gått för dig? Har du fått några symptom och fick du tid för ultraljud? Hoppas allt är bra!

    Jag var väldigt illamående i fredags men sedan ingenting... känner nästan inga symptom nu och är så orolig att fostret har slutat växa :/


    Jag känner mig oförskämt bra. Lite molvärk och lite ömma bröst men det kan man ju leva med. :) Jag behöver också kissa en gång varje natt. Har tid för ul denna veckan! Självklart oroar jag mig för att det inte ska finnas ett tickande hjärta. Jag tror det är helt normalt att symptom kommer och går, så du kan nog vara lugn. :)
  • Nachosen
    Sara86 skrev 2019-02-25 08:43:02 följande:

    Hej puffar upp den här igen om ni nya som plussat är sugna på att hänga vidare på Facebook istället för familjeliv :) Vi är drygt 50 pers i nuläget och tänker att det finns plats för ett gäng till i gruppen om ni vill vara med på Facebook.

     

    Enklast om ni har koll på mailen knuten till ert FB-konto (som vid inloggning på webben), då går det att bjuda in direkt via gruppen, annars har vi i flera fall gått omvägen att lägga till som vän, men lite extra steg.

     

    Gruppen är helt dold så kommer inte upp i några sökningar/förslag och visas inte för någon annan än de i gruppen, se även: m.facebook.com/help/220336891328465

     

    PM:a mig då jag sköter admin kring att få in nya medlemmar.


    Hej Sara! Jättebra initiativ med gruppen! Jag vill gärna gå med men avvakta några veckor innan jag gör det då jag är i vecka 6 nu och är rädd att jinxa nåt. ;) men jag hör av mig när jag känner mig lugnare. :D
  • Sara86
    Nachosen skrev 2019-02-25 22:44:22 följande:

    Hej Sara! Jättebra initiativ med gruppen! Jag vill gärna gå med men avvakta några veckor innan jag gör det då jag är i vecka 6 nu och är rädd att jinxa nåt. ;) men jag hör av mig när jag känner mig lugnare. :D


    Hör av dig när du är redo, men vi är många som är tidigare än så, jag var själv i V4 när jag drog igång gruppen. Med tanke på att det lär bli färre som plussar med bf oktober lär jag inte kolla av den här sidan så ofta framöver, men hör av dig när du är redo.
  • staar

    Jag är så himla orolig, alla gravid symptom har typ försvunnit sen några dagar tillbaka. Jag går in i vecka 7+0 imorgon. Mina bröst känns knappt ömma längre, min kissnödighet är som bortblåst och jag har inte kräkts något mer ( spydde lite ibland innan , inte alls som med dottern då jag spydde hela tiden ) . Någon annan som någon gång upplevt samma där det gått bra ? Det enda jag går och tänker på är att det är något fel där inne . Ingen blödning alls och inte ont i magen.

  • Anonym (Emelie)
    staar skrev 2019-02-26 09:01:22 följande:

    Jag är så himla orolig, alla gravid symptom har typ försvunnit sen några dagar tillbaka. Jag går in i vecka 7+0 imorgon. Mina bröst känns knappt ömma längre, min kissnödighet är som bortblåst och jag har inte kräkts något mer ( spydde lite ibland innan , inte alls som med dottern då jag spydde hela tiden ) . Någon annan som någon gång upplevt samma där det gått bra ? Det enda jag går och tänker på är att det är något fel där inne . Ingen blödning alls och inte ont i magen.


    Eftersom du har barn sedan innan och du förmodligen googlar en hel del ;) så borde du veta vid detta laget nu att symtomen kommer och går, vilket är helt normalt! Alla graviditeter ser olika ut. Igår spydde jag på kvällen, idag mår jag hur bra som helst!

    Om du tänker på Missed Abortion så kan jag säga att när jag fick mitt MA hade jag alla gravidsymtom hela tiden tills missfallet var över.

    Hur som helst så tror jag inte att stress är bra för mamman eller fostret. Ta det lugnt bara.
  • Bumbibruden
    staar skrev 2019-02-26 09:01:22 följande:

    Jag är så himla orolig, alla gravid symptom har typ försvunnit sen några dagar tillbaka. Jag går in i vecka 7+0 imorgon. Mina bröst känns knappt ömma längre, min kissnödighet är som bortblåst och jag har inte kräkts något mer ( spydde lite ibland innan , inte alls som med dottern då jag spydde hela tiden ) . Någon annan som någon gång upplevt samma där det gått bra ? Det enda jag går och tänker på är att det är något fel där inne . Ingen blödning alls och inte ont i magen.


    Om du är orolig kontakta din barnmorska och se till att de gör ett blodprov och mäter HCG. Men jag håller med ovanstående talare att symptomen varierar.

    Däremot ska du lita på din egen instinkt. I höstas var jag gravid och började få alla symptom. Mina tidigare graviditeter har varit jobbiga på illamående fronten men denna gång drog liksom illamåendet aldrig igång på riktigt. Kräktes inte alls som de tidigare gångerna och folk i min närhet sade till mig att det är ju olika från barn till barn. Men det kändes så annorlunda. När vi var i v 12 skulle vi göra KUB och då hade fostret dött i 8+5. Så min kropp försökte sända mig de signalerna men jag lyssnade inte. Denna gång kommer jag att vara mycket mer uppmärksam när jag börjar närma mig vecka 8 och kontakta barnmorskan vid minsta oro. Det är ju det som de är till för.

    Hoppas det för din skull bara är en tillfällighet i att symptomen försvunnit.
    35 år, 2 barn, 1 MA i september 2018, troligtvis gravid igen!
  • staar

    Jag hade ett mf/ma innan dottern men det är över 7 år sedan nu och då hade jag inga symptom alls och 2 små blödningar i vecka 5 och 7, hjärtat slutade slå i vecka 8 och jag fick komma in på ul i vecka 11 då jag började blöda mer . Därför blir jag extra nojig då symptomen försvann bara sådär. Där jag bor är det mer eller mindre omöjligt att få komma in på ul, men det var ett bra förslag att ringa bm och kolla hcg. Tack! Hoppas så på att allt är som det ska!

  • Jinthry
    Nube skrev 2019-02-25 15:17:05 följande:
    Hej, hur går det? Har du ultraljud nu på onsdag igen? Hoppas du får bra besked och en liten bebis finns där :)
    Hej! Det går riktigt illa nu faktiskt, haha. Är sjukskriven pga extremt illamående som inte ger mig sig. Har inte ätit fast föda på 5 dagar! Så tips till er tjejer: vegetarisk mat är enklare att äta, t.ex. sallader, wookade grönsaker, soppor. Knäckebröd med yoghurt. Frukt. Och för er som inte kan äta något av det längre, som jag, rekommenderar jag flytande måltider. Färdiga fruktsmakande smoothies som innehåller allt du behöver från en måltid. Det är det enda som fungerar för mig just nu.

    Annars så har jag ultraljud imorgon bitti klockan 8.20. Nervöst men jag har spenderat en hel vecka med att övertala mig själv om att ingenting finns där inne - så jag inte behöver bli besviken. Vilket jag kommer bli ändå, givetvis. Men genom att tänka så här har en hel del av googlandet minskat, stress och oro har övergått till lite mer av en "that's life" anda.

    Jag antar att vi får se imorgon, och jag uppdaterar så fort vi varit där :)
  • Annisennn

    Hej. Hittade tråden för nån vecka sen men inte skrivit här.

    Går in i vecka 6+0 idag och har bf 23/10 :)

  • Nube
    Jinthry skrev 2019-02-26 19:43:35 följande:

    Hej! Det går riktigt illa nu faktiskt, haha. Är sjukskriven pga extremt illamående som inte ger mig sig. Har inte ätit fast föda på 5 dagar! Så tips till er tjejer: vegetarisk mat är enklare att äta, t.ex. sallader, wookade grönsaker, soppor. Knäckebröd med yoghurt. Frukt. Och för er som inte kan äta något av det längre, som jag, rekommenderar jag flytande måltider. Färdiga fruktsmakande smoothies som innehåller allt du behöver från en måltid. Det är det enda som fungerar för mig just nu.

    Annars så har jag ultraljud imorgon bitti klockan 8.20. Nervöst men jag har spenderat en hel vecka med att övertala mig själv om att ingenting finns där inne - så jag inte behöver bli besviken. Vilket jag kommer bli ändå, givetvis. Men genom att tänka så här har en hel del av googlandet minskat, stress och oro har övergått till lite mer av en "that's life" anda.

    Jag antar att vi får se imorgon, och jag uppdaterar så fort vi varit där :)


    Hoppas att det gick bra imorse!! :)
Svar på tråden BF oktober 2019!