• Ok1020

    BIM maj

    Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

    BIM

    5/5 ok1020

  • Svar på tråden BIM maj
  • Emmissss
    zebrans skrev 2019-05-07 18:37:49 följande:

    [quote=79611545][quote-nick]Emmissss skrev 2019-05-07 18:30:57 följande:[/quote-nick]Oj det låter positivt!!! Jag har jätte bra immunförsvar så vet inte om det kan vara en nackdel.. börjar tro det. Brukar ha rosa flytningar några dagar innan mensen drar igång. Har aldrig haft så förr men de senaste månaderna har det varit så! Just nu är det vita ser ut som ÄL flytningar haha[/

    Bra immunförsvar tycker jag inte borde vara något negativt. Hur lång lutealfas brukar du ha? Håller tummarna för dig!!


    Jo jag har faktiskt hört det! Lutefas är det totala dagar? Brukar ha sen ÄL typ dag 18-19 maxutslag (när appen säger att man redan haft ÄL ;) ) och sen mens dag 28.. Hur ser det ut för dig?
  • LittleAngelbeat
    Mela88 skrev 2019-05-07 17:43:25 följande:

    Detta är ?kvällens?. Kan det vara positivt? :) (det starkaste)

    Myste igår och ska mysa imoegon igen tänkte jag :)

    Håller tummarna du plussar nästa vecka :)


    Skulle gissa på att du får helt positivt imorgon eller senare i kväll. :D Mitt test såg ut så Dagen innan sent på kvällen. Men sen kan det variera från person till person hur snabbt det går. Testa ta ett till innan läggdags och sen prova på förmiddagen och eftermiddag imorgon så får du nog helt klart svar. :D

    Här är bild på mina tester dagen innan äl ( 2/4) och sen fick jag positivt på bild 2-3 (3/4) på båda testerna.

    Uppdatera gärna imorgon om hur resultaten blir :D

    Hade sex dagen innan äl sent på kvällen (ifall jag missade min äl under natten,) sen körde vi på äl också.

    Skulle det inte bli ett plus så har jag nästa äl 29e så det känns lite tröstande.

  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-07 19:01:42 följande:

    Skulle gissa på att du får helt positivt imorgon eller senare i kväll. :D Mitt test såg ut så Dagen innan sent på kvällen. Men sen kan det variera från person till person hur snabbt det går. Testa ta ett till innan läggdags och sen prova på förmiddagen och eftermiddag imorgon så får du nog helt klart svar. :D

    Här är bild på mina tester dagen innan äl ( 2/4) och sen fick jag positivt på bild 2-3 (3/4) på båda testerna.

    Uppdatera gärna imorgon om hur resultaten blir :D

    Hade sex dagen innan äl sent på kvällen (ifall jag missade min äl under natten,) sen körde vi på äl också.

    Skulle det inte bli ett plus så har jag nästa äl 29e så det känns lite tröstande.


    Ah men perfekt då ska jag ta ett till sen innan läggdags :)

    Ja men det är ju med snart, datumet alltså :)

    Har ni försökt länge? Har du några barn sen innan? :)

    Kul att ha kontakt och få följa någon annan såhär!
  • Evi82

    Nu fick jag min mens på bim dagen. Går över till juni tråden . Lycka till ni som är kvar

  • LittleAngelbeat
    Mela88 skrev 2019-05-07 19:08:53 följande:

    Ah men perfekt då ska jag ta ett till sen innan läggdags :)

    Ja men det är ju med snart, datumet alltså :)

    Har ni försökt länge? Har du några barn sen innan? :)

    Kul att ha kontakt och få följa någon annan såhär!


    Ja det är lite av en lättnad även om jag hoppas det tar sig.

    Detta är vårt första försök denna månaden. Slutade med p-pillerna efter 12år 25/3 och fick första mensen 19/4.

    Har inga barn sedan tidigare.

    Du då? Försök länge och barn sedan innan?

    Ja det är jätte kul att följa andra som försöker! Känner att sambon får en break från mina miljoner tankar och man får svar på massa funderingar av andra :D
  • Zeldalack
    Emmissss skrev 2019-05-07 16:51:23 följande:

    Jag har precis som du - enligt förra månaden BIM idag enligt appen imorgon.. jag har haft jätte mycket flytningar idag. Men nu börjar värken komma så jag är så besviken.. då kommer nog mensen imorgon trots allt :(


    Hej jag är gravid i vecka 8+5 jag hade så i min föra graviditeten och i denna hade, som mens värk innan mensen skulle komma trodde ja nu kommer mensen. Men så behöver det inte alltid vara att man känner av mensvärk så kommer mensen kan betyda graviditet det var så för mig livmoder växer ju därför får man som mensvärk. Jag får som molande värk nu med då och då. Livmodern växer. Och tränar sig
  • zebrans
    Emmissss skrev 2019-05-07 18:45:05 följande:

    Jo jag har faktiskt hört det! Lutefas är det totala dagar? Brukar ha sen ÄL typ dag 18-19 maxutslag (när appen säger att man redan haft ÄL ;) ) och sen mens dag 28.. Hur ser det ut för dig?


    Hm.. okej! Men hoppas inte fallet är så för dig. Lutealfas är tiden mellan äl och bim, så då borde din vara ca 10 dagar då! Jag brukar ha 10-12 dagar, och är på dag 11 nu.

    Har ni försökt länge?
  • Emmissss
    Zeldalack skrev 2019-05-07 19:24:46 följande:

    Hej jag är gravid i vecka 8+5 jag hade så i min föra graviditeten och i denna hade, som mens värk innan mensen skulle komma trodde ja nu kommer mensen. Men så behöver det inte alltid vara att man känner av mensvärk så kommer mensen kan betyda graviditet det var så för mig livmoder växer ju därför får man som mensvärk. Jag får som molande värk nu med då och då. Livmodern växer. Och tränar sig


    Kul att du svarade & delade med dig! :) Hoppas hoppas!
  • Emmissss
    zebrans skrev 2019-05-07 19:29:50 följande:

    Hm.. okej! Men hoppas inte fallet är så för dig. Lutealfas är tiden mellan äl och bim, så då borde din vara ca 10 dagar då! Jag brukar ha 10-12 dagar, och är på dag 11 nu.

    Har ni försökt länge?


    Okej, jag vet bara att jag brukar få efter appen visar grönt haha. Detta är 8e försöket för oss. Hur länge har ni försökt? :)
Svar på tråden BIM maj