• Ok1020

    BIM maj

    Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

    BIM

    5/5 ok1020

  • Svar på tråden BIM maj
  • zebrans

    Är det någon som vet hur det fungerar med flytningar vid bim? Har fortfarande rikligt med flytningar... tempen dippade för två dagar sedan. 14 dagar sedan ägglossning. Kan tempen dippa trots att man är gravid?

  • Tjoppa12

    Bim om typ 3 dagar. Inga onda bröst som jag brukar få (peppar peppar) , rejäla ilningar idag och har från och till de senaste dagarna haft ont på höger sida vid äggstockarna/livmodern. Någon som känner igen sig ?

    Känner ändå att jag inte vågar hoppas för mycket men...joooo vill fan att det går nu :D

  • Evi82
    zebrans skrev 2019-05-10 19:04:05 följande:

    Är det någon som vet hur det fungerar med flytningar vid bim? Har fortfarande rikligt med flytningar... tempen dippade för två dagar sedan. 14 dagar sedan ägglossning. Kan tempen dippa trots att man är gravid?


    Jag hade mkt vita flytningar när jag blev gravid sist.
  • Tjoppa12
    Evi82 skrev 2019-05-10 21:33:12 följande:

    Jag hade mkt vita flytningar när jag blev gravid sist.


    Hade du det innan bim.?
  • Lillapionen
    lonelygirl92 skrev 2019-05-10 17:48:43 följande:

    Ja. Det är perioden mellan mens och ägglossning som varierar från kvinna till kvinna och, perioden mellan ägglossning och mens är i regel alltid 14 dagar. Det tar ju ett visst antal dagar för ägget att vandra i äggledaren och plantera sig i livmodern och börja producera HCG. Hur snabbt det går kan man omöjligt veta, Jag har då aldrig hört om någon som plussat 1 vecka efter ÄL. 10-14 dagar efter ÄL är det vanliga.


    Skulle inte säga att det är en ?regel?, det är fel att säga anser jag. Även dessa dagar är väldigt olika från kvinna till kvinna, precis som cykler. Ett ägg kan sätta sig efter 4 dagar för en del, men inte säkert att det ger utslag för det.
  • lonelygirl92
    Lillapionen skrev 2019-05-10 23:11:47 följande:

    Skulle inte säga att det är en ?regel?, det är fel att säga anser jag. Även dessa dagar är väldigt olika från kvinna till kvinna, precis som cykler. Ett ägg kan sätta sig efter 4 dagar för en del, men inte säkert att det ger utslag för det.


    Nu missförstod du mig. I genomsnitt är lutealfasen 14 dagar och i regel så ändras inte antalet dagar från cykel till cykel. Nej exakt, därför anser jag det som slöseri att testa endast 7 dagar efter ÄL då det är för tidigt.
  • Evi82
    Tjoppa12 skrev 2019-05-10 21:36:11 följande:

    Hade du det innan bim.?


    Ja jag hade innan bim
  • Butembobaby

    ÄL +5 idag. Har mått illa och känt mig andfådd och varm. är väldigt redo att denna cykel ska ta slut. eftersom ägglossningen kom typ 3 veckor sent denna månad så känns det som en evig väntan på BIM...

Svar på tråden BIM maj