• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-08 21:04:07 följande:

    Jaaaa men det är ju helt klart ett plus!!! GRATTIS!!!! Jag tror fre 13:de kan betyda lycka i ert fall.

    Tog ett till test ikväll för att jag håller på bli galen. Svagt på det också. Det måste väl betyda nåt bra?


    Tack!! Kan inte riktigt tro det men något liv måste ju finnas om det ger utslag! Känns så overkligt i så fall :D

    Ja får du svagt plus även på kvällen så borde det ju definitivt vara ett plus på väg åt rätt håll för dig med!! :D

    Nu håller vi alla tummar och tår för att testen blir starkare och starkare närmsta dagarna!!
  • LegoS
    TashMash skrev 2019-09-08 18:18:29 följande:

    Tack!! Hoppas jag med... vad visade ditt test? Vilken dag är du på :)?


    Jag tog två test! På ena fick jag starkt plus och på digital fick jag gravid 1-2veckor på Rd8. Är på RD 14 just nu :) min testdag är på onsdag! Men kommer ta test måndag och tisdag också haha.
  • Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-08 21:49:01 följande:

    Tack!! Kan inte riktigt tro det men något liv måste ju finnas om det ger utslag! Känns så overkligt i så fall :D

    Ja får du svagt plus även på kvällen så borde det ju definitivt vara ett plus på väg åt rätt håll för dig med!! :D

    Nu håller vi alla tummar och tår för att testen blir starkare och starkare närmsta dagarna!!


    Ja men precis! Ditt ser iaf super positivt ut!

    Det fåe vi hoppas! Håller tummar och tår för oss!

    Tänker du testa imorgon bitti?
  • flickan89


    Jag skulle börja med sprutorna denna mensen... men tog ett grav test nu på morgonen för mensen kommer ju aldrig..

    Har dock mensvärk ändå..

    Det var positivt!

    Alltså sååå mycker känslor!

    Och sambon är på jobbet!
  • malinmalan
    flickan89 skrev 2019-09-09 07:05:53 följande:

    Jag skulle börja med sprutorna denna mensen... men tog ett grav test nu på morgonen för mensen kommer ju aldrig..

    Har dock mensvärk ändå..

    Det var positivt!

    Alltså sååå mycker känslor!

    Och sambon är på jobbet!


    Nämen!! GRATTIS!!!
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-08 21:58:32 följande:

    Ja men precis! Ditt ser iaf super positivt ut!

    Det fåe vi hoppas! Håller tummar och tår för oss!

    Tänker du testa imorgon bitti?


    Ja nu måste vi tro att detta går åt rätt håll!

    Höll mig borta från test i morses men blir nog ett nytt imorn morgon ;)

    Känner att jag tänker och grubblar och oroar mig mkt för att det inte ska bli ihållande och har haft så svårt att sova senaste nätterna.. så då oroar jag mig för att något ska gå snett pga all oro och stress (såklart blandat med glädje också)! Jösses alltså! Hoppas inte att det kan påverka för mycket och leda till ev missfall att man är ett mentalt vrak just nu =/

    Har du testat igen? :)
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-09-07 16:54:51 följande:

    Hjälp vilket plock! Förstår verkligen att du är öm! :O Hoppas att det blir massor till frysen nu, skulle med lite tur räcka till en mindre armé ju :D


    Hur gick det för dig?
  • Banana84
    flickan89 skrev 2019-09-09 07:05:53 följande:

    Jag skulle börja med sprutorna denna mensen... men tog ett grav test nu på morgonen för mensen kommer ju aldrig..

    Har dock mensvärk ändå..

    Det var positivt!

    Alltså sååå mycker känslor!

    Och sambon är på jobbet!


    Grattis! Så roligt att många plussar :)
  • LinneaWookie

    Hej alla fina <3 

    Vet inte hur många gånger jag hoppat med i en tråd här och sen hoppat ur för att det skitit sig... Men nu hoppas vi på det bästa åter igen- det KÄNNS bra i alla  fall!

    Min story är denna:

    Startade utredning i augusti 2018, kom fram till att vi behövde testa IVF pga manlig faktor (för få spermier per laddning helt enkelt).

    ET i oktober 2018. Fäste, men missfall i v8
    FET i december, fäste inte
    FET i februari, fäste inte
    ET i april. Fäste, men MA i v9

    ...och nu det senaste försöket, FET nu i augusti, har ganska precis plussat på tre test- två i lördags och ett idag på testdagen (tjuvstartade lite under helgen, kunde inte hålla mig )

    Så nu känns det ju som tredje graviditeten gillt, så att säga. Låång väntan till den magiska vecka 12, som vi aldrig tidigare nått.... Men magkänslan är bra. Borde vara 5+0 idag.

    Håller alla tummar för er andra också <3 

  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-09-09 09:25:28 följande:

    Hur gick det för dig?


    Vet inte vad jag ska säga, själva plocket gick bra. De tömde 10 blåsor och embryologen hade hittat sju ägg när vi lämnar plockrummet. Frågade sköterskan som plockade bort nålen i armen hur många det blev men hon visste inte och jag ville bara hem så jag väntade inte på det beskedet. Deppade ihop lite, vi fick sju ägg förra gången också och det känns som ett så dåligt tecken att det blev lika många. Känner mig redan nu så inställd på att det inte kommer att fungera. Fick planerad återföring på lördag men jag känner mig så inställd på att max tre befruktas normalt så jag förbereder mig på att det blir på torsdag. Är tyvärr jättedeppig och pessimistisk, tittar redan på vilket datum nästa behandling ungefär kommer att börja.

    Hoppas att du känner dig mer positiv!
Svar på tråden IVF hösten 2019