• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • pixie78

    Hoppar in här igen efter vårt misslyckade FET-försök i augusti för nu är det snart dags för det tredje försöket. Ska börja testa med ÄL-stickor idag för att sen sätta in blasto i naturlig cykel under nästa vecka då förhoppningsvis.


    Men jag vill ju så gärna göra nåt annorlunda än förra gången då allt misslyckades. Har ni några tips på saker man själv kan göra för att förbereda kroppen eller nåt som era läkare har gett er tips om inför/efter FET? Jag har varje gång fått ta Bisolvon innan insättning och sen Lutinus. Inget annat. Folsyra såklart men det är ju mer inför om det faktiskt funkar.


    Första gången jag blev gravid (naturligt men missfall v 10) hade jag ökat min Levaxin-dos litegrann på eget bevåg ett par veckor inför ägglossningen eftersom ett lägre värde (närmre 1.0) kan hjälpa vid barnlöshet. Vet inte om det var därför det funkade då men kommer göra det nu också.

  • Hoppet19
    flickan89 skrev 2019-09-09 07:05:53 följande:

    Jag skulle börja med sprutorna denna mensen... men tog ett grav test nu på morgonen för mensen kommer ju aldrig..

    Har dock mensvärk ändå..

    Det var positivt!

    Alltså sååå mycker känslor!

    Och sambon är på jobbet!


    Sjukt! Det är ju sånt här man läser om! Det är ju så konstigt, jag hade ju själv önskat att vara en av dom såklart. Hade nog alla här - att råka få en hoppsangraviditet precis inför ivfstart! Så varmt grattis till dig!

    Själv längtar jag tills onsdag - då ska lilla blaston nr 4 in! Hoppas hoppas!
  • Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-09 15:30:51 följande:

    Översta är ju helt klart ett plus :D


    Vad spännande! Det nedre är iofs från idag och övre igår. Dagens är bredare dock men syns inte lika bra på bild.. hoppas det blir starkare. Innan dess vågar jag inte tro på detta.
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-09 11:24:39 följande:

    Hade plock på förmiddagen idag, skrev om det i ett inlägg ovan. Inte jättepositivt tyvärr. Jag kan inte få in i min hjärna att vi någonsin skulle lyckas, ser mest på ivf som ett väldigt smärtsamt och omständigt sätt att komma till punkten där jag och min man ska fundera på vad vi ska göra med vårat liv utan barn.

    Ursäkta den fruktansvärda pessimismen! Det var inte ens det du frågade :P Men det hänger ihop lite. Vet inte hur många ägg jag hade på ultraljudet och jag är inte så noga med att fråga eftersom jag tror att det ändå inte kommer att fungera.


    Förstår att det inte alltid är lätt att vara positiv och hålla hoppet uppe....och det är ok att deppa ihop ibland :) men du fick iaf 7 ägg och allt som krävs är 1 guldägg, det kan ju hända när man minst anar det ;)

    Var på ultraljud igen idag och har ca 11 blåsor på gång, äggutplock på torsdag, rätt nervös att det ska göra ont :/
  • flickan89
    Hoppet19 skrev 2019-09-09 16:01:19 följande:
    Sjukt! Det är ju sånt här man läser om! Det är ju så konstigt, jag hade ju själv önskat att vara en av dom såklart. Hade nog alla här - att råka få en hoppsangraviditet precis inför ivfstart! Så varmt grattis till dig!

    Själv längtar jag tills onsdag - då ska lilla blaston nr 4 in! Hoppas hoppas!

    ja det är verkligen sjukt. Att man fick vara en av dom liksom. 


    Tack så mycket :) 


    Ååh det kommer gå bra! Jag håller verkligen tummarna för er! 

  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-09-09 11:17:31 följande:

    Vet inte vad jag ska säga, själva plocket gick bra. De tömde 10 blåsor och embryologen hade hittat sju ägg när vi lämnar plockrummet. Frågade sköterskan som plockade bort nålen i armen hur många det blev men hon visste inte och jag ville bara hem så jag väntade inte på det beskedet. Deppade ihop lite, vi fick sju ägg förra gången också och det känns som ett så dåligt tecken att det blev lika många. Känner mig redan nu så inställd på att det inte kommer att fungera. Fick planerad återföring på lördag men jag känner mig så inställd på att max tre befruktas normalt så jag förbereder mig på att det blir på torsdag. Är tyvärr jättedeppig och pessimistisk, tittar redan på vilket datum nästa behandling ungefär kommer att börja.

    Hoppas att du känner dig mer positiv!


    Vad jobbigt att du känner dig deppig. Förstår att det måste vara jobbigt när du gått igenom det en gång.. Av de sju äggen finns kanske guldägget <3 Jag håller alla tummar jag kan!! Jag har läst i forum om personer som det gått bra för när det blivit få ägg och dåligt när det blivit många ägg. 7 ägg är nog ganska vanligt antal när jag läser runt. Men du vet säkert allt det redan! Hoppas att du får bli positivt överraskad denna gång i alla fall! <3

    Kramar till dig!
  • LisasL

    Hej,

    Jag är nu inne på min första ruvar period. Är inne på ruvardag 10 och har börjat få molande värkt i höfter rumpa samt känns det konstigt runt underlivet, börjar bli orolig att min mens är påväg. Är det någon som har liknade känningar?

  • Anna12383
    Banana84 skrev 2019-09-09 17:22:06 följande:

    Förstår att det inte alltid är lätt att vara positiv och hålla hoppet uppe....och det är ok att deppa ihop ibland :) men du fick iaf 7 ägg och allt som krävs är 1 guldägg, det kan ju hända när man minst anar det ;)

    Var på ultraljud igen idag och har ca 11 blåsor på gång, äggutplock på torsdag, rätt nervös att det ska göra ont :/


    Jag hade mitt första plock idag, tyckte inte att det gjorde ont alls. Fick ut 14 ägg. Men jag var också jättenervös.

    Hoppas att det går bra för dig
  • Mudcakemonster
    LisasL skrev 2019-09-09 20:03:54 följande:

    Hej,

    Jag är nu inne på min första ruvar period. Är inne på ruvardag 10 och har börjat få molande värkt i höfter rumpa samt känns det konstigt runt underlivet, börjar bli orolig att min mens är påväg. Är det någon som har liknade känningar?


    Jag känner likadant och är också på dag 10 :) spännande! Har fått lite svaga streck. Har du tjuvtestat ännu?

  • Jooosen

    Så kul att så många verkar plussa i tråden! Själv väntar jag på den kära mensen. Sedan sprutstart. Är inte så orolig för sprutorna. Däremot äggplocket som var rena rama tortyren förra gången. Jag undrar vad man kan göra som smärtlindrar allra mest..


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019