• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-09-23 06:34:32 följande:

    Okej, hade ju lovat mig själv att inte testa förrän torsdag (officiella testdagens). Men hade en jätte konstig känsla i lördags så kunde inte hålla mig..

    Är i chock just nu. Har haft 0 symptom egentligen, måste iväg och köpa ett gäng digitala jag ska ta på torsdag! Har sån ångest att det ska bli missfall igen :(


    Men wow grattis! Håller verkligen tummarna för att det håller hela vägen!
  • LinneaWookie

    OMG jag mår SÅ illa nu...Vilket är ett jättebra tecken på att krabaten kommer vilja stanna denna gång. Hade inget illamående ö.h.t. de två tidigare gångerna (som slutade i MF/MA) men sedan i fredags har jag känt lite illamående utspritt över dagen, och i morse kunde jag  knappt äta frukost. Jag är en sådan som ALDRIG mår illa om jag inte är magsjuk eller tokbakis, så det är ingen tvekan vad det beror på.. Så glad. Känns liiiiite mer optimistiskt p.g.a. detta  

  • Anni888
    zey skrev 2019-09-23 06:34:32 följande:

    Okej, hade ju lovat mig själv att inte testa förrän torsdag (officiella testdagens). Men hade en jätte konstig känsla i lördags så kunde inte hålla mig..

    Är i chock just nu. Har haft 0 symptom egentligen, måste iväg och köpa ett gäng digitala jag ska ta på torsdag! Har sån ångest att det ska bli missfall igen :(


    Åh wow. Grattis till tydligt plus!!!
  • LinneaWookie
    zey skrev 2019-09-23 06:34:32 följande:
    Okej, hade ju lovat mig själv att inte testa förrän torsdag (officiella testdagens). Men hade en jätte konstig känsla i lördags så kunde inte hålla mig..

    Är i chock just nu. Har haft 0 symptom egentligen, måste iväg och köpa ett gäng digitala jag ska ta på torsdag! Har sån ångest att det ska bli missfall igen :(
    Grattis vad kul <3 Jag känner igen det där med ångesten redan från dag 1 att det ska gå åt skogen igen.... Är så svårt att tänka positivt när man har ett eller flera missfall i bagaget.. Men jag håller alla tummar för dig! <3 <3 
  • Jooosen

    Sjätte sprutdagen idag och första vul. 9 blåsor på gång. Allt såg bra ut. Utvecklas inte lika fort som förra ggn. Förra ggn hade jag äggplock sjukt tidigt, sprutade bara 8 dagar typ. Men det är snarare en fördel sa hon, att det inte går fullt så fort. Äggplock troligtvis måndag. Kom igen nu kroppen!!!!!


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-09-23 16:29:52 följande:

    Sjätte sprutdagen idag och första vul. 9 blåsor på gång. Allt såg bra ut. Utvecklas inte lika fort som förra ggn. Förra ggn hade jag äggplock sjukt tidigt, sprutade bara 8 dagar typ. Men det är snarare en fördel sa hon, att det inte går fullt så fort. Äggplock troligtvis måndag. Kom igen nu kroppen!!!!!


    Kul att du är på gång!!! Heja heja
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-23 16:29:52 följande:

    Sjätte sprutdagen idag och första vul. 9 blåsor på gång. Allt såg bra ut. Utvecklas inte lika fort som förra ggn. Förra ggn hade jag äggplock sjukt tidigt, sprutade bara 8 dagar typ. Men det är snarare en fördel sa hon, att det inte går fullt så fort. Äggplock troligtvis måndag. Kom igen nu kroppen!!!!!


    Skönt att det gick bra idag! Låter klokt det hon sa att det kan vara bra att det tar sin tid. Plock på måndag låter ju alldeles utmärkt :) hur har det gått med stoppsprutan?

    Jag hade mitt andra idag. Sammanlagt 14 blåsor på ca 15-17 mm. Så det går långsamt framåt här med! Imorgon får vi svar på blodprovet jag tog idag så då kanske jag får veta när plocket blir! Hoppas torsdag eller fredag, jag orkar inte vänta mer nu.
  • Hoppet19

    Negativt test idag rd 12. Förväntat, men dock skittråkigt!

    Behöver ju fortsätta med lutinus oxh progesteon till helgen, då testdag är söndag rd 18. Sist fick jag ju jäkligt mycket skit från läkaren för att jag slutade tidigare....

  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-23 17:13:40 följande:

    Skönt att det gick bra idag! Låter klokt det hon sa att det kan vara bra att det tar sin tid. Plock på måndag låter ju alldeles utmärkt :) hur har det gått med stoppsprutan?

    Jag hade mitt andra idag. Sammanlagt 14 blåsor på ca 15-17 mm. Så det går långsamt framåt här med! Imorgon får vi svar på blodprovet jag tog idag så då kanske jag får veta när plocket blir! Hoppas torsdag eller fredag, jag orkar inte vänta mer nu.


    Ja det känns på något sätt bra att det tar lite längre tid. Kanske äggen blir bättre då haha (inbillning).. jo den gick faktiskt väldigt bra! Dock är jag rätt öm i området så får försöka sticka lite bredvid idag. Men!! Är det inte det bästa ni fått? Låter skitbra ju. Har du flaggat för chefen om äggplocket snart? Ja ringde min direkt efter vul idag o berättade när det borde bli. Har ju inte ens berättat att ja påbörjat behandling igen så fick dra hela historien.. men men
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-09-23 17:10:56 följande:

    Kul att du är på gång!!! Heja heja


    Ja kan det snälla få gå bra den här gången!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019