• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-26 09:20:23 följande:

    Stort lycka till idag! Tänker på dig <3


    Tack <3

    Nu är vi påväg hem igen. Äggplocket gick sådär. trots att vi sagt till att jag behöver extra smärtstillande så var dom inte riktigt med på hur ont jag faktiskt får.. läkaren som gjorde plocket kom och bad om ursäkt efteråt. Nu efter två timmar är jag fortfarande öm men inte så farligt. Längtar hem men det är 4 timmars bilresa kvar.

    Dom fick iallafall ut 8 ägg. Känns väl.. ok. Vi har ju fått 5, 9, 7 och nu 8. Så får väl inte så många helt enkelt.

    Imorgon ringer dom och berättar om/hur många som blivit befruktade. Återföring i helgen eller nästa vecka beroende på.

    Skönt att ha det gjort, nu börjar väntan...
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-09-26 12:09:58 följande:

    Tack <3

    Nu är vi påväg hem igen. Äggplocket gick sådär. trots att vi sagt till att jag behöver extra smärtstillande så var dom inte riktigt med på hur ont jag faktiskt får.. läkaren som gjorde plocket kom och bad om ursäkt efteråt. Nu efter två timmar är jag fortfarande öm men inte så farligt. Längtar hem men det är 4 timmars bilresa kvar.

    Dom fick iallafall ut 8 ägg. Känns väl.. ok. Vi har ju fått 5, 9, 7 och nu 8. Så får väl inte så många helt enkelt.

    Imorgon ringer dom och berättar om/hur många som blivit befruktade. Återföring i helgen eller nästa vecka beroende på.

    Skönt att ha det gjort, nu börjar väntan...


    Tråkigt att du ändå fick ont :( vilken läkare var det? Om du vill säga! Jag har bara haft Staffan vid äggplock där samt vid 2 återföringar, och Samir vid de 2 sista återföringarna. Hoppas nu det blir många befruktade och att ni får möda för besväret <3
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster

    Scratch gjord idag och det gjorde ont men ändå görbart. Känns helt OK, och jag fick med mig 10 st clearblue ägglossningstest så det var nice. Ska ha mens om en vecka och sedan börjar nedräkning till återföring. Ska börja med lutinus 2 dagar efter ägglossningstest så det var något nytt. Förut vid frysåterföringar har jag börjat med lutinus dagen efter återföring, men har också fått höra att jag inte kommer få det alls.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Söderlund
    Hedblomster skrev 2019-09-26 15:25:18 följande:

    Scratch gjord idag och det gjorde ont men ändå görbart. Känns helt OK, och jag fick med mig 10 st clearblue ägglossningstest så det var nice. Ska ha mens om en vecka och sedan börjar nedräkning till återföring. Ska börja med lutinus 2 dagar efter ägglossningstest så det var något nytt. Förut vid frysåterföringar har jag börjat med lutinus dagen efter återföring, men har också fått höra att jag inte kommer få det alls.


    Jag gjorde en frysåterföring i augusti och började med lutinus 2 dagar efter ägglossning. Det tog den gången!
  • Hedblomster
    Söderlund skrev 2019-09-26 15:53:02 följande:

    Jag gjorde en frysåterföring i augusti och började med lutinus 2 dagar efter ägglossning. Det tog den gången!


    Härligt!!! Hoppas det blir så nu med :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-09-26 15:22:24 följande:

    Tråkigt att du ändå fick ont :( vilken läkare var det? Om du vill säga! Jag har bara haft Staffan vid äggplock där samt vid 2 återföringar, och Samir vid de 2 sista återföringarna. Hoppas nu det blir många befruktade och att ni får möda för besväret <3


    Jag hade Staffan! Vet inte riktigt vad jag tycker om honom. Han är säkert kunnig men känns väldigt förvirrad ibland och sköterskorna verkar ofta irriterade på honom. Tappade saker och hade svårt att formulera sig ibland. Men snällt av honom att be om ursäkt efteråt att de inte var tillräckligt förberedda med smärtlindringen. Samir träffade vi första besöket, hon kändes väldigt kompetent men lite stressad. Hur var din upplevelse?

    Sköterskorna gillar jag verkligen, tycker dom är väldigt trevliga och sympatiska!
  • Hoppet19
    LLW skrev 2019-09-26 12:09:58 följande:

    Tack <3

    Nu är vi påväg hem igen. Äggplocket gick sådär. trots att vi sagt till att jag behöver extra smärtstillande så var dom inte riktigt med på hur ont jag faktiskt får.. läkaren som gjorde plocket kom och bad om ursäkt efteråt. Nu efter två timmar är jag fortfarande öm men inte så farligt. Längtar hem men det är 4 timmars bilresa kvar.

    Dom fick iallafall ut 8 ägg. Känns väl.. ok. Vi har ju fått 5, 9, 7 och nu 8. Så får väl inte så många helt enkelt.

    Imorgon ringer dom och berättar om/hur många som blivit befruktade. Återföring i helgen eller nästa vecka beroende på.

    Skönt att ha det gjort, nu börjar väntan...


    Jobbigt att det gjorde ont för dig! Kanske tar inte bedövningsmedel lika bra på dig? Skönt att det är över nu iallfall! Och 8 ägg känns ju bra! Bra att inte få för många och bli överstimulerad - 8 är ju ändå många!
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-09-26 15:25:18 följande:

    Scratch gjord idag och det gjorde ont men ändå görbart. Känns helt OK, och jag fick med mig 10 st clearblue ägglossningstest så det var nice. Ska ha mens om en vecka och sedan börjar nedräkning till återföring. Ska börja med lutinus 2 dagar efter ägglossningstest så det var något nytt. Förut vid frysåterföringar har jag börjat med lutinus dagen efter återföring, men har också fått höra att jag inte kommer få det alls.


    Wow spännande!! Tänk om det är det här som gör det! Jag pratade med läkaren angående scratch för egen del men jag får inte det, enligt studien så är det bara dom med regelbunden mens som får va med! Suck.

    Sen var hon så dryg så hon vägrade prata om nästa insättning. Jag vill ju prova letrozol istället för progynon, men vet inte om jag bara kan köra på? Är det någon som vet? Läkaren var helt tappad så det här är nog upp till mig att självmedicinera.......
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-26 12:09:58 följande:

    Tack <3

    Nu är vi påväg hem igen. Äggplocket gick sådär. trots att vi sagt till att jag behöver extra smärtstillande så var dom inte riktigt med på hur ont jag faktiskt får.. läkaren som gjorde plocket kom och bad om ursäkt efteråt. Nu efter två timmar är jag fortfarande öm men inte så farligt. Längtar hem men det är 4 timmars bilresa kvar.

    Dom fick iallafall ut 8 ägg. Känns väl.. ok. Vi har ju fått 5, 9, 7 och nu 8. Så får väl inte så många helt enkelt.

    Imorgon ringer dom och berättar om/hur många som blivit befruktade. Återföring i helgen eller nästa vecka beroende på.

    Skönt att ha det gjort, nu börjar väntan...


    Fan att det ändå gjorde så pass ont! Jag tror inte bedövning tar så bra på mig alls, kanske är samma för dig! Men 8 är bra. Hoppas många vill befruktas. Gör dom icsi på era? Minns inte vad du sa... jag börjar bli sjukt nervös för äggplocket. Vet inte hur ja ska hantera det :(. Ska på nytt vul imorn och ska noggrant gå igenom min rädsla..
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen

    Blödde där jag stack med fyremadel ikväll. Alltså

    Inte jättemycket. Det gör väl inget? Den tar väl ändå haha...? Vet ni?


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
Svar på tråden IVF hösten 2019