• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Blivande3barnsmamma
    HejsanJenny skrev 2020-02-14 21:12:59 följande:

    Lustigt hur det verkar vara så olika beroende på vart man bor. Jag fick ett resultat på 9,0 på blodprov nr. 3 (det efter två timmar) och fick höra av min bm att det betydde graviditetsdiabetes. Fick hela kittet med mätare och stickor och fick höra att det är något jag ska logga fem gånger per dag, tre dagar i veckan graviditeten ut. Är inne på dag två nu (fick resultatet i tisdags) och än så länge har inte ett endaste värde varit för högt/avvikande. Kanske ska be om att få göra om provet.


    Ja det är väldigt konstigt, jag fick inte ens något kit. Du kanske kan höra med bm om varför det är så olika?
  • Lillfina
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-02-14 19:24:00 följande:

    Ja det borde du ju om jag nu ska göra om det. Var bor du?


    Bor i östergötland. Men min bm sa ingenting om att få göra om de. Skall prata med dem på endokrin på måndagen.
  • Lillfina
    HejsanJenny skrev 2020-02-14 21:12:59 följande:

    Lustigt hur det verkar vara så olika beroende på vart man bor. Jag fick ett resultat på 9,0 på blodprov nr. 3 (det efter två timmar) och fick höra av min bm att det betydde graviditetsdiabetes. Fick hela kittet med mätare och stickor och fick höra att det är något jag ska logga fem gånger per dag, tre dagar i veckan graviditeten ut. Är inne på dag två nu (fick resultatet i tisdags) och än så länge har inte ett endaste värde varit för högt/avvikande. Kanske ska be om att få göra om provet.


    Jag skall tydligen också få mätare med stickor och lära mig sticka.(kan redan det dock haha) bm pratade med mig om att jag troligtvis kan få bort de via kosten utan medicin och de såg lovande ut. Men även om de skulle visa sig i slutändan att de kanske egentligen inte är diabetes är de ändå bra att de tar de på allvar ist för att ignorera. Men de hjälper ju ändå ibte att man känner som man känner. Fick en små chock vid beskedet.
  • HejsanJenny
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-02-15 08:51:46 följande:

    Ja det är väldigt konstigt, jag fick inte ens något kit. Du kanske kan höra med bm om varför det är så olika?


    Kan absolut fråga vid nästa besök <3
  • EmmaAF

    Lille älsklings Texas <3

    Idag är han 28+4 och allt går väldigt bra framåt.. Kommit till hemsjukhuset nu och en lång sjukhusvistelse framför oss väntar.. Men vad gör det när man sitter där med honom i famnen och snosar och ser att allt går så bra <3

  • Liiiiivia
    EmmaAF skrev 2020-02-16 12:04:17 följande:

    Lille älsklings Texas <3

    Idag är han 28+4 och allt går väldigt bra framåt.. Kommit till hemsjukhuset nu och en lång sjukhusvistelse framför oss väntar.. Men vad gör det när man sitter där med honom i famnen och snosar och ser att allt går så bra <3


    Men ååh vilken sötnos <3 vad skönt att allt går bra, att han mår fint och att ni fått komma närmare hem!
  • Blivande3barnsmamma
    EmmaAF skrev 2020-02-16 12:04:17 följande:

    Lille älsklings Texas <3

    Idag är han 28+4 och allt går väldigt bra framåt.. Kommit till hemsjukhuset nu och en lång sjukhusvistelse framför oss väntar.. Men vad gör det när man sitter där med honom i famnen och snosar och ser att allt går så bra <3


    Vad härligt att se och skönt att allt ser bra ut. <3
  • HejsanJenny
    EmmaAF skrev 2020-02-16 12:04:17 följande:

    Lille älsklings Texas <3

    Idag är han 28+4 och allt går väldigt bra framåt.. Kommit till hemsjukhuset nu och en lång sjukhusvistelse framför oss väntar.. Men vad gör det när man sitter där med honom i famnen och snosar och ser att allt går så bra <3


    Vilken gose <3
  • SweetCA
    EmmaAF skrev 2020-02-16 12:04:17 följande:

    Lille älsklings Texas <3

    Idag är han 28+4 och allt går väldigt bra framåt.. Kommit till hemsjukhuset nu och en lång sjukhusvistelse framför oss väntar.. Men vad gör det när man sitter där med honom i famnen och snosar och ser att allt går så bra <3


    Tack för uppdateringen! Skönt att det går framåt för er <3
  • Heliena
    EmmaAF skrev 2020-02-16 12:04:17 följande:

    Lille älsklings Texas <3

    Idag är han 28+4 och allt går väldigt bra framåt.. Kommit till hemsjukhuset nu och en lång sjukhusvistelse framför oss väntar.. Men vad gör det när man sitter där med honom i famnen och snosar och ser att allt går så bra <3


    Åh, vad fint att du orkar uppdatera oss! Så himla liten och söt han är! Underbart att allt rullar på som det ska! <3