• qaswas122

    BF JULI 2020

    Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

  • Svar på tråden BF JULI 2020
  • FruKnäpposaurus
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 05:42:42 följande:

    Hur svarar man på någons meddelande direkt så att meddelandet man svarar på syns ovan ens svar i lite mörkare text ? Jag är ny här på familjeliv , help a girl out!! <3


    Du trycker på citera vid personens inlägg. Om du ser när inlägget är skickat "idag XX. Xx" och sen följer du den raden till höger. Förlåt för dålig förklaring. Lägger in en screenshot

  • qaswas122
    Tr0ust skrev 2019-11-21 14:38:36 följande:

    Åh jag mår så jäkla illa! Vart ska jag ta vägen? 2 barn här hemma, och mår skit. Spydde första gången igår och andra idag, men mår fortfarande illa :( ( 7+1 idag )

    Hur mår ni tjejer?

    Minns inte att jag började på illa så här tidigt med mina flickor. Fast med de spydde jag som en kalv, och mådde hemskt illa. Men ingen så tidigt?

    Jag hoppas på en kille denna gång :)


    För min del slog illamåendet till idag, v.8 (7+0). Har känt liiiite tidigare, men inte något nämnvärt. Idag, mitt i frukosten vände sig magen ut och in (kändes det som, haha) och maten höll på att komma upp igen. Som tur var slapp jag spy, men det kändes verkligen som om jag skulle spy på plats. Fortsatte äta, fast långsamt, men fick inte i mig mer än en macka.

    Är hemskt att må illa, men tänker att alla symtom ändå är positivt... :) 
  • Corros
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 05:44:32 följande:

    Såhär såg mitt ultraljud ut i vecka 5, en liten prick bara!


    Men vilken fin prick :)
  • LizzieP
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 05:44:32 följande:

    Såhär såg mitt ultraljud ut i vecka 5, en liten prick bara!


    Underbar prick! Längtar tills jag får se min prick 4/12. Vi är lika långt gångna, 5+3 här idag :) <3
  • malinamf
    Corros skrev 2019-11-21 16:55:14 följande:

    Ömma bröst främst, luktkänslig och ibland ingenting alls. Och overklighetskänslor?!! Hur mår du? måste ha varit en tuff vecka<3


    Jag har exakt samma! Ibland lite illamående men inte så farligt... ja det var inte en rolig vecka. Varje dag tänkte jag ?nä men nu måste det vara missfall? så jag blev så glad av starkare test och att veckorna höjs i veckoindikatorn! 6 december har jag bokat vaginalt ultraljud! Det ska bli skönt!
  • BeckaBecka

    Såhär såg min lilla böna ut :) blev ju tillbakaflyttad, så är nu 8+0.



    Nu till en annan mindre kul sak jag bara måste skriva av mig om: min sambo hade något av en panikattack igår, det kom även upp en del saker från hans barndom som jag tror utlöste det hela. Han fick liksom panik och sa bara att han känner att han inte kan bli pappa. Idag verkar de känslorna vara borta! Har någon varit med om något liknande?

  • BeckaBecka
    Vårkärlekbarn skrev 2019-11-22 09:08:24 följande:

    En fråga.. Ser ni 2 streck el 1?

    Bm idag... Ja ser 2 sambo är tveksam..


    Jag ser absolut 2 streck :) Grattis!!
  • FruKnäpposaurus
    BeckaBecka skrev 2019-11-22 09:12:50 följande:

    Såhär såg min lilla böna ut :) blev ju tillbakaflyttad, så är nu 8+0.

    Nu till en annan mindre kul sak jag bara måste skriva av mig om: min sambo hade något av en panikattack igår, det kom även upp en del saker från hans barndom som jag tror utlöste det hela. Han fick liksom panik och sa bara att han känner att han inte kan bli pappa. Idag verkar de känslorna vara borta! Har någon varit med om något liknande?


    Vår barnmorska pratade mycket om att det kan komma känslor från det förflutna, att man grubblar på barndomen och hur ens föräldrar varit och hur det påverkar en själv när man ska bli mamma och pappa. Det är viktigt att prata om det, allt är inte guld och grönska och det är helt okej.
Svar på tråden BF JULI 2020