• Blåsippa123

    BF augusti 2020

    Hej!

    Jag plussade igår!

    Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

    Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

  • Svar på tråden BF augusti 2020
  • Soligtochfint
    Jooosen skrev 2019-12-31 12:52:35 följande:

    Alright! Jag är i vecka 8. Första graviditeten ever. Kämpat med o få till den i typ 3 år så jag hoppas så innerligt att det ska gå vägen!


    Vad skönt att äntligen lyckas! Hoppas allt går bra för oss allihop här inne :)
  • Pillan28

    Hej! Igår plussade jag.. både jag och min sambo är väldigt chockade???? vi har en liten tjej som blir ett nu i januari och hon var planerad i minsta detalj.. plussade som sagt igår och vet inte riktigt i vilken vecka jag är i då jag inte haft någon mens sedan dottern kom.. inte alls planerat men väääldigt välkommet! Så kul att följas åt på detta viset!!

  • Zebran89
    Pillan28 skrev 2020-01-01 08:51:11 följande:

    Hej! Igår plussade jag.. både jag och min sambo är väldigt chockade???? vi har en liten tjej som blir ett nu i januari och hon var planerad i minsta detalj.. plussade som sagt igår och vet inte riktigt i vilken vecka jag är i då jag inte haft någon mens sedan dottern kom.. inte alls planerat men väääldigt välkommet! Så kul att följas åt på detta viset!!


    Grattis!
  • Soligtochfint

    Ni som inte valt att avslöja graviditeten för någon än. Vad hade ni för ursäkt för vännerna för att inte dricka alkohol? Jag har skyllt på jobb hela jul och nyår och alla har trott att jag är gravid! Men jag har bara nekat det xD hur har det gått för er andra?

  • Rosafluff4

    De flesta i min närhet vet att jag har försökt. Mycket lättare! Igår på nyår skyllde jag på att jag hade så mycket att ta med mig så jag behövde köra :) Bor några gator ifrån....!

  • liloma
    Soligtochfint skrev 2020-01-01 12:19:49 följande:

    Ni som inte valt att avslöja graviditeten för någon än. Vad hade ni för ursäkt för vännerna för att inte dricka alkohol? Jag har skyllt på jobb hela jul och nyår och alla har trott att jag är gravid! Men jag har bara nekat det xD hur har det gått för er andra?


    Var ute och åt med ett gäng kompisar igår, min sambo gick till baren och beställde alkoholfri öl till mig (i glas så ingen märkte nåt) istället för att beställa vid bordet. Men sen beställde jag en (alkoholfri) drink och en person frågade om den var alkoholfri och jag sa nej, en annan i sällskapet frågade senare om hon fick smaka vilket hon gjorde, hehe. Gick även hem efter tolvslaget medan de andra fortsatte, skyllde på att jag ska med ett tåg idag.

    Jag tror säkert att några där fattade även om vi inte sa nåt.

    I övrigt har det gått ganska bra, har skyllt på bilen en gång också.

    Nu ska jag åka iväg och hänga med mina föräldrar i några dagar så då kommer jag berätta, annars blir det konstigt om jag tackar nej till vin varje middag... :)
  • mipal

    Har inte sagt till nån (v 5+6) men sa inför firandet igår att vi börjat försöka och att jag vill undvika alkohol iom det Det var fler i sällskapet som var lite misstänksamma. Men en av dem har precis själv avslöjat sin gaviditet fast hon är v 15.

  • solkakan

    Vi har berättat för familjen. Jag tycker att mat är ganska jobbigt när jag är gravid, i alla fall i början, för jag mår så illa hela tiden. Känns skönt att de vet.

  • Rosahimmel86

    Jag har också skyllt på att vi försöker bli gravida och därför dricker jag inte.

    Jag misstänker att släkten misstänker något.

    Vi ska berätta för dom om 3 veckor så jag får försöka undvika att umgås med dom fram tills dess :p

Svar på tråden BF augusti 2020