• Asplövet18

    Bim Juli 2020

    Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

  • Svar på tråden Bim Juli 2020
  • sommar2020regn
    Loea skrev 2020-07-08 14:50:46 följande:
    Haha ja vissa har ju alltid svullna bröst mellan äl och bim, du kanske hör till dom!

    Ja precis, låter väldigt likt mina gravidsymptom. Fasen vilket flyt du haft om ni blir gravida på första försöket, känns nästan otroligt men du har ju väldigt lovande symptom och någon måste det ju hända också!

    Jag tar nog redan imorgon igen, ett testa tidigt tänkte jag. Jag tror att fredag kommer ge dig ett rättvisande svar. Det bör vara bim-1 och de allra allra flesta får ett korrekt svar då. Så spännande! Du får uppdatera här när du vet så vi kan se om symptomen stämde :)
    Stort grattis igen även här Glad

    Måste dock fråga dig lite mer haha. 
    Brösten o molvärken då, kan det variera i intensitet från dag till dag?
    Känner iof lite molvärk fortfarande nu när jag ligger ner, nästan ner i vagina alltså... men brösten ilar inte idag och är inte lika ömma, fortfarande större men inte lika mycket "bomber" haha  

    Vet inte om jag vågar testa imorgon, gör jag det? Är lite orolig för att jag annars haft någon utebliven ägglossning = kroppen lite kaos och det vore så tråkigt, har nämligen blivit gravid tidigare och varit väldigt fertil. Dock oönskat då :(

    Många som haft min spiral (Jaydess) verkar ha blivit gravida efter första mensen så finns ändå viss risk/chans/möjlighet :)
  • Loea
    sommar2020regn skrev 2020-07-09 20:31:32 följande:

    Stort grattis igen även här 

    Måste dock fråga dig lite mer haha. 

    Brösten o molvärken då, kan det variera i intensitet från dag till dag?

    Känner iof lite molvärk fortfarande nu när jag ligger ner, nästan ner i vagina alltså... men brösten ilar inte idag och är inte lika ömma, fortfarande större men inte lika mycket "bomber" haha  

    Vet inte om jag vågar testa imorgon, gör jag det? Är lite orolig för att jag annars haft någon utebliven ägglossning = kroppen lite kaos och det vore så tråkigt, har nämligen blivit gravid tidigare och varit väldigt fertil. Dock oönskat då :(

    Många som haft min spiral (Jaydess) verkar ha blivit gravida efter första mensen så finns ändå viss risk/chans/möjlighet :)


    Tack! :)

    Ja det är inte helt konstant utan känns till och från. Det är verkligen inget konstigt om kroppen behöver en cykel eller två på sig att hitta sitt normalläge, vore snarare konstigt om den inte hade behövt det. Tycker du ska ta ett test så du vet, ingen nytta att gå runt och gissa. Och är du inte det är det bara att lägga till dessa symptomen på listan över inte-gravid-symptom. Du kommer bli lite klokare för varje gång. Kan starkt rekommendera ÄL-test, då missar du inget nästa gång :)
  • barnlängtanochpcos

    Grattis till alla som plussat! :)

    Själv vet jag inte vad som händer i kroppen ... Får inga positiva ÄL-tester, och nu har jag världens molvärk, dels ner mot ljumskarna men också i mitten. Känns inte som mensvärk, men ländryggen har börjat värka så kanske något är på G. Antingen blir det ju mens eller så får jag jaga ägglossning ett tag till. Trött är jag också, otroligt trött på morgnarna. Önskar att kroppen kunde bestämma sig! Snart får jag väl ta ett gravtest bara för att skrämma igång mensen.

  • Maya86
    Apoapo skrev 2020-06-21 23:33:48 följande:

    BIM juli 2020

    1/7 H0nd3ndär

    2/7

    3/7 soff92

    4/7 Anonym(Längtar efter bebis)

    5/7 Sanal1, Jenzia, apoapo

    6/7 Ann3h

    7/7

    8/7

    9/7

    10/7

    11/7

    12/7 Maya86 eller 14/7

    13/7

    14/7 Trio2021

    15/7

    16/7

    17/7

    18/7

    19/7

    20/7

    21/7

    22/7

    23/7

    24/7

    25/7

    26/7

    27/7

    28/7

    29/7

    30/7

    31/7


  • sommar2020regn
    Loea skrev 2020-07-09 22:04:31 följande:
    Tack! :)

    Ja det är inte helt konstant utan känns till och från. Det är verkligen inget konstigt om kroppen behöver en cykel eller två på sig att hitta sitt normalläge, vore snarare konstigt om den inte hade behövt det. Tycker du ska ta ett test så du vet, ingen nytta att gå runt och gissa. Och är du inte det är det bara att lägga till dessa symptomen på listan över inte-gravid-symptom. Du kommer bli lite klokare för varje gång. Kan starkt rekommendera ÄL-test, då missar du inget nästa gång :)
    Nu tog jag ett test Loea... 
    Det billiga jag hade hemma, har digitalt jag kan ta imorgon också.
    Vad säger du? Ska det vara mycket tydligare kanske?
  • Loea
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 06:26:16 följande:

    Så, via mobilen kanske går :)


    Är helt klart positivt!! Vad kul! Grattis :D det är alltid lite svagare i början och kommer öka i styrka dom närmsta veckorna.
  • sommar2020regn
    Loea skrev 2020-07-10 06:44:04 följande:
    Är helt klart positivt!! Vad kul! Grattis :D det är alltid lite svagare i början och kommer öka i styrka dom närmsta veckorna.
    Först - förlåt två olika trådar, blandar ihop vilken som är vilken eftersom de heter likadant.

    Men gud tror du det?
    Om du jämför med ditt, var det ungefär liknande? Försöker förstå när jag borde haft ÄL samt blivit gravid i så fall?
    Känns mycket förvirrande eftersom jag inte hunnit förstå min egna cykel.

    Och tack!!! <3 
  • Anonym (Barnlängtan)

    Grattis alla som plussat:)

    Kan vi inte göra en lista med alla som plussat? Kanske under bimlistan? Någon som är duktig på att göra en?

    Känns som att det är en del som lyckats just denna månaden! Så roligt!!

    Själv är man på äl+2 och den eviga väntan nu:(

  • sommar2020regn
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-07-10 10:42:39 följande:

    Grattis alla som plussat:)

    Kan vi inte göra en lista med alla som plussat? Kanske under bimlistan? Någon som är duktig på att göra en?

    Känns som att det är en del som lyckats just denna månaden! Så roligt!!

    Själv är man på äl+2 och den eviga väntan nu:(


    Jo gärna! Men jag vet ju inte när jag hade BIM el ÄL... Men kanske BIM 10/7 då?

    Håll ut - snart så! :D
Svar på tråden Bim Juli 2020