• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Entusiastisk
    anniissen skrev 2020-07-03 10:08:20 följande:

    Älskar familjeliv, så skönt att läsa och känslan av att vara ensam i denna resa försvinner lite ????

    Lördag 4 juli ska jag på 30 års fest, min fråga är, dricka eller inte?

    Enligt natural cycles appen ska jag ha mens torsdag 9juli vilket lär stämma då den är regelbunden. ägglossningen bekräftades den 27 juni ..

    Eller kanske kan jag köpa hem ett sånt där ?testa tidigt test?...

    hur skulle ni gjort? snälla bolla tankar med mig ????????


    Ja, men eller hur.. Skönt att få bolla med likasinnade tjejer!

    Jag hade inte tagit chansen iallafall.. Ta bilen dit så har du enkel ursäkt, om det är möjligt!? Sen kan jag väl tycka att det bör vara viktigare vad DU gör med din kropp om du ev är gravid än vad andra tycker och tänker om att du väljer att avstå alkohol.

    Behöver du ursäkterså finns ju alltifrån att du går på penicillin, ska köra(antingen hem eller tidigt dagen efter), inte känner för det etc.

    Eller så om där är en bar tex så beställer du alkoholfritt men inte talar om att det är alkoholfritt du dricker till andra alt. ta med alkoholfritt(tex vin) och ha i en systemetpåse och höll i ett glas och sitt och smutta på, vid shotrace kan du bara kasta över axeln när de andra sveper;)

    Förstår att man inte alltid vill outa att man försöker bli gravid ju men man vill inte heller känna dagen efter eller efter man druckit att "tänk så påverkade jag mitt blivande barn" liksom.. Hoppas du blev något klokare och att du gör det som känns rätt för dig<3
  • Msofie
    chariots skrev 2020-07-03 16:21:41 följande:

    BIM på söndag 5/7 (tror jag!)


    Åh stort grattis!!
  • Apoapo

    Min mens kom ordentligt idag lite tidigt. Ny BIM 28 juli så två BIM i juli. ????

    Kalatea: 6/7, 27 år, Inga barn

    Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet

    Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet

    Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

    Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.

    Msofie, 11/7. 24 är, första barnet

    Sskemma 12/7, 25 år, första barnet

    entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

    odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet

    Amidina 13/7, 34 år, första barnet

    PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet

    saraama 14/7, 30 år, andra barnet

    NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet

    Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet

    Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

    mzl93 16/7, 27 år, första barnet

    Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet

    SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

    jemalot 24/7, 33 år, första barnet

    sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet

    apan95: 27/7, 24 år, första barnet

    Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet

    Apoapo 28/7 35 år, tredje barnet (andra grav)

    Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet

  • lingonrisig
    ellie86 skrev 2020-07-03 09:13:46 följande:

    När jag var yngre så lyckades jag ofta få mens helt oväntat när man typ var på solsemester och nån gång på julaftons kvällen och jag hade inga mensskydd och alla affärer var stängda (tror iaf att pressbyrån eller nåt liknande var öppet och hade dem bakom disk, piiiiiinsamt när man var tonåring kan jag säga!). Sen blev den liksom aldrig regelbunden, men jag började på p-piller så tänkte inte mer på det. Började tempa direkt när jag slutade med piller och man fick ju en helt ny syn på sin kropp!

    Kände direkt när min första mens efter graviditeten skulle komma, visste utan att tempa eller nåt att jag hade ägglossning och mycket riktigt kom första mensen två veckor senare. Första cyklerna var mer regelbundna och jag hade väldigt tydliga ÄL-känningar, men nu senaste två-tre cyklerna har varit längre och inte alls lika tydliga symptom tyvärr, även om jag haft på känn ändå att nåt är på g. Detta är första cykeln vi försöker och jag har precis börjat tempa igen, vilket jag inte känner mig helt hundra på med tanke på att jag blir väckt x antal gånger om nätterna så ville vara på den säkra sidan. Om jag helt skulle missa ÄL-symptom så är det ju redan "för sent" när tempen höjs, och eftersom jag inte vet om jag kommer ha ÄL dag 15 eller dag 50 typ så blir det lite väl att ligga varannan dag under den tiden hah!

    Oj, ursäkta uppsatsen och TMI! :D


    Haha inga problem, finns inget som heter TMI på familjeliv :D ja med långa cykler vill kan ju inte missa äl så bäst att safea upp med varannan dag kanske, eller var tredje dag borde ju egentligen räcka om man börjar bli trött hahaha.
  • lingonrisig
    Amidina skrev 2020-07-03 12:38:04 följande:

    Men eller hur, det svåra är ju att leva efter det sen också.. :P Koffein dricker jag inte så det bekymrar jag mig inte om, men detta socker.. ååååh vad svårt att ge fan i det.

    Aha, ja men då kan ju det vara en förklaring. Vad var det för tabletter? Jag har ju tagit Letrozol den här cykeln och mina symptom är väldigt aggressiva emellanåt, absolut inget jag är van vid.


    Usch jag dricker alldeles för mycket kaffe, speciellt på vintern. Förra graviditeten fick jag ändå total avsmak för kaffe så man förstår ju att kroppen inte tycker det är en bra grej för barn.

    Alltså jag menade hormonella p-piller senaste året, innan hade jag icke-hormonella preventivmedel. Slutade med pillrena i maj och började tempa igen nu i juni. Tänkte att hormonerna kanske kan ha ändrat mitt cykelbeteende något. Spekulation deluxe eftersom jag verkligen inte är påläst om sånt här haha
  • Amidina
    lingonrisig skrev 2020-07-03 18:15:41 följande:
    Usch jag dricker alldeles för mycket kaffe, speciellt på vintern. Förra graviditeten fick jag ändå total avsmak för kaffe så man förstår ju att kroppen inte tycker det är en bra grej för barn.

    Alltså jag menade hormonella p-piller senaste året, innan hade jag icke-hormonella preventivmedel. Slutade med pillrena i maj och började tempa igen nu i juni. Tänkte att hormonerna kanske kan ha ändrat mitt cykelbeteende något. Spekulation deluxe eftersom jag verkligen inte är påläst om sånt här haha
    Har förstått att det är en svår last för rätt många. ;) Själv har jag aldrig lärt mig dricka det, och tycker att det bara passar i bakverk. :P

    Väldigt vanligt att menscykeln är lite knasig ett tag efter att man slutat med p-piller så ingen dålig spekulation. Själv tog det mig nästan ett år innan jag var på banan igen när jag slutade med mina för ett antal år sen. Inte direkt vad man vill ha när man försöker få till bebis och det är jobbigt nog. Obestämd
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • chariots
    Lisa447 skrev 2020-07-03 16:44:49 följande:

    Oh! Stort Grattis! Smart med digitalt test, så man slipper fundera över att sträcket är svagt när man testar tidigt ;)

    Då borde vi ha typ samma BF? Jag hade sista mensen första dag 8:e Juni, BF 14/3 om det här nu går vägen. Vågar inte riktigt tro på det än...


    Ja! 13/3 säger min natural cycels app så det har vi! Så spännande!
    Alexande 11.08.30 / Justababy.blogg.se
Svar på tråden BIM juli 2020