• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-03 08:25:06 följande:

    Ja verkligen! Jag är så van att min kropp sköter sig haha,har kunnat ställa klockan på när mensen ska komma,och aldrig dessa konstiga hoppas mellan blödningar, det är nu när jag börja tänka på att bli gravid som den har börjat bli konstig,såklart.

    Hur går det för dig med ruvandet? <3 lite för tidigt att börja kunna känna efter alla symtom kanske? :)


    Så typiskt att den skulle börja krångla nu då! :( Men den kommer säkert, bim är väl imorgon!?

    Ruvardag 2 och det är såklart alldeles för tidigt att säga något. Har haft en hel del ont i magen egentligen sedan jag börjar med Lutinus efter plocket. Minns inte att det varit så de andra gångerna.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-11-03 07:38:05 följande:

    Suck mensen har ännu inte kommit! Tog sista proveratabletten i lördags

    Bara för man vill ha den så kommer den ej


    Så himla typiskt men den kommer! Inget ovanligt om det tar upp emot en vecka.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-03 09:48:36 följande:

    Så typiskt att den skulle börja krångla nu då! :( Men den kommer säkert, bim är väl imorgon!?

    Ruvardag 2 och det är såklart alldeles för tidigt att säga något. Har haft en hel del ont i magen egentligen sedan jag börjar med Lutinus efter plocket. Minns inte att det varit så de andra gångerna.


    Jo bim är imorgon och det kommer lite blod vid wc besöken idag oxå,men inget jag kan räkna som mens...ja då får symtomen vänta lite,den lilla borde ist gotta in sig i livmodern inom kort,hoppas det :)

    Och hoppas ditt onda ger med sig oxå <3
  • Fiafiafia
    Ölandstoka skrev 2020-11-03 07:27:56 följande:

    Ja vi har två till i frysen så det känns tryggt :)

    Ska du testa om du får hem dem idag?


    Vad skönt med två chanser till, men hoppas inte dom behövs nu! :)

    Japp.. Testerna har kommit och kommer testa så fort sambon kommer hem! ;) blir knäpp i huvudet av att känna så här mycket och inte veta... ;)

    Kommer du kunna hålla dig till testdag? ;)
  • Fiafiafia
    Sussna85 skrev 2020-11-03 08:32:57 följande:

    Ja det är otroligt frustrerande,vi får ändå ut en helt ok mängd ägg och befruktningsgraden är det heller inget fel på,många blir befruktade. Så det känns så...fel,när så gott som alla ägg blir kastade gång på gång.

    Vi har måsta gått privat från första början,när jag har barn sen förut är vi inte beviljade gratis försöken.

    Så vi har gått till Aurakliniken i Åbo, men byter nu till Mehiläinen Felicitas för att de verkar ha bättre teknik och nytänk inför vårt fragmenterings problem,kände mig mycket mer hörd på den här nya kliniken.


    Förstår.. Otroligt frustrerande! Men skönt att du har bättre känsla med nya kliniken och att resultatet blir bättre!

    Är det dags för start snart?
  • Onemore2018

    Jag är frustrerad! Jag blöder igen och nu kontaktade jag ivf och vi ska starta i morgon ???? men om mensen slutar nu igen då? Ska man fortsätta med sprutor då? Kan man blöda hur mycket som helst?

    Läste om flera vars mens slutat och bärjat igen under sprutorna

    Nu händer det verkligen

  • Ölandstoka
    Fiafiafia skrev 2020-11-03 10:51:12 följande:

    Vad skönt med två chanser till, men hoppas inte dom behövs nu! :)

    Japp.. Testerna har kommit och kommer testa så fort sambon kommer hem! ;) blir knäpp i huvudet av att känna så här mycket och inte veta... ;)

    Kommer du kunna hålla dig till testdag? ;)


    Ja vi har aldrig fått så många till frysen så det kändes fantastiskt!

    Vad skönt att du kommer att få veta i eftermiddag! :)

    Jag är lite tvärtom där, jag tycker om att inte veta. Mycket för att skydda mig själv tror jag. Jag tycker nästan det är värre att testa negativt än att få mens, och testar jag negativt så blir jag jätteledsen då plus en gång till när mensen kommer. Så jag mår mycket bättre av att inte veta. Jag försöker att inte fundera på det, såå många gånger har jag kollat in ett bra datum att testa och börjar fantisera om det.. för att få mens typ en vecka innan.

    Sen har jag en enorm fix idé att bara testa på helger. Vill väl kunna vara hemma och fira :) Den gången jag blev gravid hade jag testdag en onsdag men då testade jag söndagen innan. Den här gången är testdagen en fredag och att testa redan söndagen innan är lite väl tidigt. Men samtidigt är det farsdag, tänk att få plussa då.. Fast jag kommer nog att vänta till fredag den 13de. Haha mycket tankar och mycket svammel.

    Önskar dig all lycka och hoppas att ni får något av hoppa och jubla över senare!
  • Sussna85
    Fiafiafia skrev 2020-11-03 10:55:05 följande:

    Förstår.. Otroligt frustrerande! Men skönt att du har bättre känsla med nya kliniken och att resultatet blir bättre!

    Är det dags för start snart?


    Väntar på att mensen ska sätta igång,bim imorgon:) så bara den kommer igång tar jag en engångsspruta som heter Elonva,den ska sen hålla ca 7dagar framåt. Spännande hur den kommer att funka för mig.
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2020-11-03 07:38:05 följande:

    Suck mensen har ännu inte kommit! Tog sista proveratabletten i lördags

    Bara för man vill ha den så kommer den ej


    Vet hur det är när man bara väntar på att det ska sätta igång. Och så händer ingenting! Så frustrerande.
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-03 12:22:45 följande:

    Jag är frustrerad! Jag blöder igen och nu kontaktade jag ivf och vi ska starta i morgon ???? men om mensen slutar nu igen då? Ska man fortsätta med sprutor då? Kan man blöda hur mycket som helst?

    Läste om flera vars mens slutat och bärjat igen under sprutorna

    Nu händer det verkligen


    Du hade precis mens väl? Och nu är den igång igen? Och nu får ni mitt i allt börja eller? Många frågor haha
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020