• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85

    Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

    Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

    Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

    Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.

  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

    Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

    Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

    Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

    Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.


    Men vännen!! Åhh vad jag lider med er.. fyy så hemskt!! Hat donatorn själv barn sedan tidigare? Helt sjukt ju! Vad kan detta bero på? Äggen eller spermierna?

    Stor stor kram..
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-01-18 22:55:43 följande:

    Känns som det va litet tag sedan jag skrev. Idag kom äntligen mensen igen efter förra gångens misslyckande . Så tog första tabletten Progynon idag. Vi har endast 1 embryo / blastocyst kvar i frysen :(

    Vi ska testa Embryo Glue med denna sista


    Skönt att va igång igen men förstår man är så orolig när det är det sista i frysen :( håller tummarna att de ska gå vägen nu <3
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-19 10:52:54 följande:

    Jag är så himla trött på det här!! Testade ändå idag, jag skulle inte men gjorde iaf- och det var blankt. Om jag fick lite svagt igår så fick jag inget idag.. rd 7, testdag på lördag. Alltså jag tar lutinus klart idag- sista testet imorgon bitti och sen skiter jag i det.. fan också! Andra försöket..

    Hur fan kan detta vara så svårt? Vi som kunde få barn naturligt för 4,5 år sen..


    Fan också :( men sluta inte med lutnius förrän testdagen ändå ifall att...
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

    Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

    Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

    Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

    Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.


    Ååh blir också så ledsen för er skull :( vet inte vad man ska säga :( Kanske va problemet tvärtom då? Så himla svårt när man inte vet exakt varför de blir så.
  • Enkeli
    Dhalia skrev 2021-01-19 17:25:30 följande:

    Ååh blir också så ledsen för er skull :( vet inte vad man ska säga :( Kanske va problemet tvärtom då? Så himla svårt när man inte vet exakt varför de blir så.


    Exakt vad jag också tänker på- med tanke på att du redan har barn. Har din nuvarande barn sen tidigare? Tänker på dig massor, kram kram kram
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-19 17:45:42 följande:

    Exakt vad jag också tänker på- med tanke på att du redan har barn. Har din nuvarande barn sen tidigare? Tänker på dig massor, kram kram kram


    Antar du ville svara sussna85 om ja inte uppfattat fel? Men varken jag eller min sambo har barn sedan tidigare. Har för mig Sussna85 och hennes sambo inte heller hade barn sedan tidigare om ja inte minns fel :( .

    Min sambo ville ha 3 barn men just nu blir ja så glad om vi ens får ett, allt ja ber om :(
  • Enkeli
    Dhalia skrev 2021-01-19 18:43:11 följande:

    Antar du ville svara sussna85 om ja inte uppfattat fel? Men varken jag eller min sambo har barn sedan tidigare. Har för mig Sussna85 och hennes sambo inte heller hade barn sedan tidigare om ja inte minns fel :( .

    Min sambo ville ha 3 barn men just nu blir ja så glad om vi ens får ett, allt ja ber om :(


    Ja jag ville svara Sussna, tack vad gulligt av dig att notera. Jag har för mig att hon har barn sedan tidigare men inte såker..

    Förstår dig verkligen, hur gammal är du? Och hur många försök har ni gjort?
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

    Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

    Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

    Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

    Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.


    Så ledsamt! Känner så med er. Kan det bara ha varit otur med hans spermier den här gången? Hoppas att de kan ta reda på vad som gått snett.. kram
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

    Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

    Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

    Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

    Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.


    Nej men vad otroligt ledsamt att höra! :( Förstår att detta kom som en kalldusch. Hoppas så att ni kan få någon teori från läkaren eller förslag på hur ni kan gå vidare. Styrkekramar till dig!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020