• Anonym (Orolig syster)

    Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?

    Hej jag är orolig över min systers barn.

    Det är så att hennes son beter sig väldigt otrevligt och hon och hennes man verkar inte göra någonting åt det. Barnet skriker när han inte får som han vill och sliter saker som han vill ha ur händerna från folk, kastar mat med flit på golvet, föräldrarna säljer inte ens åt honom utan städar bara upp efter att

    han har ätit. Föräldrarna har även satt lås på lådor och skåp hemma för annars river han ut allting säljer de. Jag tycker såklart att man borde säja till sitt barn att det inte får göra så istället. Är föräldrarna bara väldigt lata och dåliga på att uppfostra barn eller kan det vara så att barnet har någon diagnos och behöver hjälp? Vad ska jag göra för att hjälpa barnet? Jag ska försöka att prata allvarligt med dem och funderar på att orosanmäla om de inte lyssnar.

  • Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 18:04:25 följande:

    Eller för intagning.......


    Tar de in så små barn där?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 19:19:02 följande:
    Tar de in så små barn där?
    Om det inte var tydligt så var det dig jag syftade på. Om du verkligen hade startat den här tråden och varit seriös så hade din världsbild varit allt annat än normal, men eftersom vi nu vet att du bara sitter här och driver med folk så lär det inte vara lika aktuellt.
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 19:20:39 följande:

    Om det inte var tydligt så var det dig jag syftade på. Om du verkligen hade startat den här tråden och varit seriös så hade din världsbild varit allt annat än normal, men eftersom vi nu vet att du bara sitter här och driver med folk så lär det inte vara lika aktuellt.


    Jag har ingen personlighetsstörning och har aldrig gjort något olagligt så jag passar nog inte där
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 19:36:23 följande:
    Jag har ingen personlighetsstörning och har aldrig gjort något olagligt så jag passar nog inte där
    Man tar inte in folk på såna ställen för att de gjort något olagligt... Är du helt säker på att du inte har en diagnos? Varför fortsätter du driva med den här tråden när det är övertydligt att du inte är seriös?
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 16:58:36 följande:

    Vid ett års ålder?? Men alltså nu.... Trollmänniska. Det är allt jag har att säga. Ingen kan väl vara så dum att den på riktigt tror att en ettåring kan byta kläder, gå på toa, lägga sig själv och hjälpa till i hushållet?? Eller har du en diagnos...?


    Det kan såklart bli lite problem på grund av att de är så korta i den åldern så de når inte upp om de ska diska och så, men man kan ju ställa dem på en hög pall?
  • Anonym (Mamma till två)
    Annita skrev 2020-10-20 19:41:23 följande:

    ????


    Sök på ANOF.
  • Anonym (Mamma till två)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 19:50:01 följande:

    Det kan såklart bli lite problem på grund av att de är så korta i den åldern så de når inte upp om de ska diska och så, men man kan ju ställa dem på en hög pall?


    Har din systers son publicerat någon doktorsavhandling än? Om inte, så är det tecken på vanvård och definitivt grund för orosanmälan.
  • Annita
    Anonym (Mamma till två) skrev 2020-10-20 19:51:52 följande:

    Sök på ANOF.


    Jag vet, jag tyckte din kommentar var rolig och gjorde "nybörjarmisstaget" att posta en emoji :)
Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?