• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-04-19 22:46:37 följande:

    Söta du som kommer ihåg <3

    Hur mår du efter sprutorna? Snart dags för VUL för dig också :)

    Jag var där imorse och det såg bra ut, många blåsor på G (12st plus 10st små) och slemhinnan var 9mm. Jag ska tillbaka på torsdag igen och äggplocket blir förmodligen på måndag om en vecka. Nu har jag börjat trappa ner på dosen så att jag inte ska blir överstimulerad.

    Kram och godnatt


    Åh spännande att du är igång! Det låter väldigt lovande med antalet äggblåsor. Nu hoppas vi på att justeringen gör att du inte blir överstimulerad! Du får uppdatera hur det går på torsdag. Håller tummarna!
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-04-19 19:25:11 följande:

    Hade VUL idag, och vågar vara lite vagt positiv! Jag var så nervös och tänkte att det skulle vara ännu sämre resultat denna gången. Det är lite tidigt VUL än sålänge, ska göra ett till på fredag, men det såg ut som det kanske blir minst 5 blåsor denna gången, men kan bli fler! Solig så glad. Bra cykel, eller D-vitamin, kanske tillskottet av menopur, men nånting var det som fungerade lite bättre denna gång. De växte lite ojämnt, så hoppas de kommer ikapp sig, så kanske det blir plock ev. på måndag!


    hej!! så skönt att det verkar mer lovande än sist!Solig skönt när man känner att ändringarna man gör faktiskt gör skillnad, hoppas på bra resultat på fredag!!
    kan knappt fatta att vi är igång nu igen, man känner sig alltid lite mer hoppfull på vårenGladkänner du av stimuleringen något? denna gången tycker jag inte att jag har några känningar alls, och då kör jag ändå med typ maxdos.. men det är ju tidigt ännu så kanske bli annorlunda till helgen!
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-19 22:46:37 följande:
    Söta du som kommer ihåg <3

    Hur mår du efter sprutorna? Snart dags för VUL för dig också :)

    Jag var där imorse och det såg bra ut, många blåsor på G (12st plus 10st små) och slemhinnan var 9mm. Jag ska tillbaka på torsdag igen och äggplocket blir förmodligen på måndag om en vecka. Nu har jag börjat trappa ner på dosen så att jag inte ska blir överstimulerad.

    Kram och godnatt
    Wow det var ju en del blåsor Glad! och just det, det var det där med slemhinnans tjocklek också, det lät ju som bra resultat nu! känner du av något att du ändå har rätt många blåsor som växer? 
    ÄP på måndag låter toppen, jag skulle tro med min historik att det kanske blir ons nästa vecka som tidigast, men kanske växer de snabbare denna gången med lite högre dos..

    jag har inga känningar alls av sprutorna, tycker mest det är lite drygt att jag behöver ta mer än 1 spruta vissa dagar då de tar slut och jag måste börja på en ny med 375 dosen då det inte går jämnt upp Drömmer haha men om det är det enda jag måste klaga på så...
    är ändå lite försiktigt hoppfull för imorgon att de ska se ganska många redan nu från början, men kanske framförallt att de är av bättre kvalitet än sist. Har läst så många solskenshistorier nu med akupunktur så jag blir helt snurrig, hade ju vart så härligt om det kunde funka denna gången!!

    Kram!
  • Iväntanpåivf
    Olivia1992 skrev 2021-04-19 13:52:18 följande:
    jag vet faktiskt inte, men det skadar inte att kolla med henne :) hon hjälper dig nog gärna! :)
    sist jag var där så lät det som hon hade den mesta kollen på alla kliniker inom området runt om i landet, så hon vet säkert något i gbg :) 
    Lycka till Skrattande
    tack ska göra det :) 
    Sååå nervös för FET nu
  • Iväntanpåivf
    Dhalia skrev 2021-04-19 18:47:56 följande:
    Sokolova gynkliniken i gbg har jag för mig erbjuder intralipiddropp. Dem kanske kan skriva ut dem andra medicinerna också men har ingen aning.
    Tack. :)  
    Ska kolla med dem. 
  • Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-04-19 21:58:50 följande:

    Hur har det varit för er andra med första och andra mensen efter misslyckad behandling? Jag gjorde precis en stimulering men det blev ingen insättning alls. Kliniken sa att man kunde vänta sig både tidigare eller senare mens. Är väldigt sugen på mens så att mensen efter det kan komma så jag får göra försök nr 2. Tar ju ett antal veckor, men vore ju trevligt om mensen inte blev sen i alla fall!


    Min kom tidigare än normalt. kanske en vecka. och cykeln efter det va lite längre men bara nån/några dagar. 
    Känns som det enda man gör är väntar och väntar och tar vitaminer :D
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-20 08:49:45 följande:

    tack ska göra det :) 

    Sååå nervös för FET nu


    Hur går det för dig?!? Några tecken på att ägglossningen är på G? Jag fick äntligen lite äggviteflytningar igår eftermiddag, så nu hoppas jag att ägglossningen kommer inom 2-3 dagar!!
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-04-19 21:59:36 följande:
    Ok låter bra att du ska köra på nu då, blir spännande med VUL i morgon, lycka till hör av dig efteråt!

    Jag har akupunktur på ons efter VUL sen en bokad till tisdag nästa vecka som jag är lite osäker på om den kommer göra så mkt då jag räknar med att ta Ovitrelle mån eller tis nästa vecka så ev skippar jag den tiden. Sen är tanken att jag ska på akupunktur BÅDE innan OCH efter återföring när nu det beger sig, ska läsa på lite om det där nu tänkte jag...
    Hoppas VUL går bra imorgon. 

    Jag har akupunktur bokad på torsdag och sen är tanken att jag, om det går rent tidsmässigt, ska gå på behandling dagen för återförande både före och efter. så två ggr på en dag. får se om det går ihop.  
    Verkar vara lite olika när man läser om det. vissa säger att det räcker före och andra säger både före och efter. 
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-04-20 08:39:49 följande:

    hej!! så skönt att det verkar mer lovande än sist! skönt när man känner att ändringarna man gör faktiskt gör skillnad, hoppas på bra resultat på fredag!!

    kan knappt fatta att vi är igång nu igen, man känner sig alltid lite mer hoppfull på vårenkänner du av stimuleringen något? denna gången tycker jag inte att jag har några känningar alls, och då kör jag ändå med typ maxdos.. men det är ju tidigt ännu så kanske bli annorlunda till helgen!


    Vad spännande att du är igång igen!! Hoppas första VUL går bra och att det blir bättre utfall av gonal f! Så kör du akupunktur, tar blodförtunnande och ska få babyglue också? Det här låter väldigt lovande! Förstår att du är förväntansfull

    Jag väntar på ägglossning och hoppas den är på G nu, ser fram emot att få tillbaka frysbullen! Förhoppningsvis blir det insättning måndag-tisdag nästa vecka
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-04-20 09:18:47 följande:
    Vad spännande att du är igång igen!! Hoppas första VUL går bra och att det blir bättre utfall av gonal f! Så kör du akupunktur, tar blodförtunnande och ska få babyglue också? Det här låter väldigt lovande! Förstår att du är förväntansfull

    Jag väntar på ägglossning och hoppas den är på G nu, ser fram emot att få tillbaka frysbullen! Förhoppningsvis blir det insättning måndag-tisdag nästa vecka
    hej ! tack =) ja jag tänker ändå att det inte borde gå sämre denna gången i alla fall, men det finns ju inga garantier såklart. hoppas ändå någon av mina miljoner vitaminer etc kan hjälpa till på vägenSolig

    hehe älskar att du kallar det baby glue - det är ju precis det det borde kallas!!! så att bebisen fastnar därinne och kommer ut om 9 mån!Tungan ute

    jag kommer ta blodförtunnande från återföringen, nu kör jag kortison för att sänka immunförsvaret litegrann då givetvis en (av alla) teorier är att min kropp stöter bort min mans spermier eller i det här fallet ett livsdugligt embryo. vem vet...akupunkturen känns bra att göra också, om inte annat för det normala välmåendet och blodgenomströmning i kroppen! 

    Åh din snöflinga i frysen!!! hoppas du får glad gubbe snart på testen! så spännande att följa alla nu!!! gör du några extra behandlingar eller kör du mer naturligt? Kram!Hjärta
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021