• Anonym (Sexdocka)

    Varför gör ni inte slut?

    Jag och Sambon har väldigt olika sexlust. Hon vill inte att vi ska göra slut men inte heller vara med och lösa problemet.

    Men varför vara ihop om inte lust till närheten finns. Vi bråkar ibland men inte hela tiden.

    Jag tänker att det måste bara jobbigt att bara vara ihop om man är den som inte vill. Min sexlust kommer inte försvinna.

    Vi har barn och äger halva huset var. Kan det vara så att Hon tycker det är bekvämt att bo kvar bara?

  • Svar på tråden Varför gör ni inte slut?
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-21 18:47:39 följande:

    tt bekvämt sätt att slippa en massa ansvar för hushåll och hem. Hon kan nog tänka sig att han sköter sina behov diskret vid sidan om. Frågan är om TS vill det...

    Svaret är nej. Hon förväntar sig 100% trohet, jag har frågat.

    Frågan var om hon tror att gnistan kommer tillbaka. Jag har varit kvar för att jag sett det som en tillfällig motgång och att det sen ska åter med sex och gos.

    Men jag har tröttnat så jag har börjat boka in några dejter.


    Du svarar på dina egna inlägg?
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-02-21 16:42:49 följande:

    Jag tror inte heller att det bara handlar om lust utan det är attraktionen och hela relationen med honom som känns fel för henne. Men vilket substantiv man använder har mindre betydelse.

    Du är klok du (ibland iaf) för jag tror också att ett förhållande vid sidan av kan tolereras så länge det  inte sker öppet och redovisat. Många relationer som övergått i vänskapsfas överlever på det viset, åtminstone så länge barnen bor hemma. Men det hade inte passat mig heller och många av de som saknar sex vill ha det med partnern, inte någon annan.

    Som TS beskriver det är det uppenbart att sambon ser relationen som ett bekvämt sätt att slippa en massa ansvar för hushåll och hem. Hon kan nog tänka sig att han sköter sina behov diskret vid sidan om. Frågan är om TS vill det...


    Jag får intrycket att det inte bara brister från hennes sida. Han verkar mer irriterad över att hon "banne mig inte jobbar på sin lust". Inläggen ger lite en känsla av att han vill ha sex i största allmänhet. Med henne... eller nån... Dessutom har han nicket "sexdocka". För mig sänder det otroligt negativa vibbar.

    Det kan ju vara så att kärleken är låg från båda hållen. Att han vill ha sex med nån kvinna, betyder väl inget, enligt min åsikt.

    Att skriva sexdocka som nick ger mig lite illamående faktiskt, så nej. Det här är antagligen en väldigt dålig relation, som endast existerar pga praktiska och ekonomiska orsaker, och antagligen äkta omsorg för barnen. Jag tror grunden är borta och då kan man inte bygga upp lust.

    Ja, du kan vara klok du med ibland

    Skönt att höra att läsa från män som faktiskt tycker det är viktigt vem man har sex med.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (håller med)
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-21 12:51:55 följande:
    Det jag vill är att hon arbetar med sin sexlust och gör något. Det räcker inte med att bara bli arg när jag tar upp problemet. Ofta kommer den tillbaka om man börjar försiktig med att kramas lite mer och bygga därifrån.

    Hon tycker det är avtändande att behöva göra sin del av hushållet och hämta och lämna på dagis när jag inte kan. Det är typ den anledningen hon ger.
    Det är tydligt att hon utnyttjar dig.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (blä) skrev 2021-02-21 18:19:56 följande:

    Sex är näring för kärleken. Om sexet uteblir dör kärleken eftersom. Så är det för många och så hade det kanske blivit för din man efter ett tag med.

    Jag tror inte att du älskade din man. Hade du gjort det hade du sett till att han var sexuellt tillfredsställd.


    Han var tillfredsställd. Jag var det inte, det var ju jag som inte var sexuellt attraherad mer. Han var nöjd. Närhet hade vi. Sex hade vi inte. Kramar, bekreftelse, ömhet och gos hade vi. Sex hade vi inte. Närhet är ju mer ömhet, kramar, kel, att sova ihop och smekningar. Sex är inte närhet alltid eftersom sex kan man ha utan att vara nära varesig känslomessigt, andligt eller emotionellt. En man kan ju ha sex med någon som han inte ens tycker om. Måste inte betyda närhet alls.
  • molly50
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-21 18:47:39 följande:

    tt bekvämt sätt att slippa en massa ansvar för hushåll och hem. Hon kan nog tänka sig att han sköter sina behov diskret vid sidan om. Frågan är om TS vill det...

    Svaret är nej. Hon förväntar sig 100% trohet, jag har frågat.

    Frågan var om hon tror att gnistan kommer tillbaka. Jag har varit kvar för att jag sett det som en tillfällig motgång och att det sen ska åter med sex och gos.

    Men jag har tröttnat så jag har börjat boka in några dejter.


    Varför gör du inte slut istället för att försöka lösa era problem genom otrohet?
    Eller går du och väntar på att hon ska ta det steget?
  • Bibbispippipetter

    Jag har varit i din sits.

    Kvinnan jag levde med ville inte ha sex efter några år. Då hade vi hus och barn tillsammans, så det var inte lätt för mig att ta steget att göra slut. Hon gjorde inget åt saken heller eftersom hon trivdes bra med ett sexlöst förhållande. Efter ett tag blev jag alltmer bitter och frustrerad, så tillslut valde jag att släppa på ventilen genom att betala för sex. Jag fick mersmak av detta och det blev en vana. Det funkade faktiskt bra att leva så under några år inom att jag fick utlopp för mitt sexbehov, men relationen var med min sambo blev bara en praktisk sak som att vi bodde under samma tak, delade på hushussysslor och räkningar. Jag kunde iallafall spara undan mycket pengar under tiden så jag kunde bygga upp mitt dra-åt-helvete kapital. Efter några år kunde jag lösa ut henne från huset så jag kunde gå vidare. Så här i efterhand kan jag säga att jag inte ångrar att jag var otrogen, men jag borde dragit tidigare.

  • Anonym (Pfft)
    Bibbispippipetter skrev 2021-02-21 19:53:58 följande:

    Jag har varit i din sits.

    Kvinnan jag levde med ville inte ha sex efter några år. Då hade vi hus och barn tillsammans, så det var inte lätt för mig att ta steget att göra slut. Hon gjorde inget åt saken heller eftersom hon trivdes bra med ett sexlöst förhållande. Efter ett tag blev jag alltmer bitter och frustrerad, så tillslut valde jag att släppa på ventilen genom att betala för sex. Jag fick mersmak av detta och det blev en vana. Det funkade faktiskt bra att leva så under några år inom att jag fick utlopp för mitt sexbehov, men relationen var med min sambo blev bara en praktisk sak som att vi bodde under samma tak, delade på hushussysslor och räkningar. Jag kunde iallafall spara undan mycket pengar under tiden så jag kunde bygga upp mitt dra-åt-helvete kapital. Efter några år kunde jag lösa ut henne från huset så jag kunde gå vidare. Så här i efterhand kan jag säga att jag inte ångrar att jag var otrogen, men jag borde dragit tidigare.


    Varför sexköp över att träffa någon annan? 
  • Anonym (J)
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-21 18:47:39 följande:
    Men jag har tröttnat så jag har börjat boka in några dejter.

    Klarar du inte av att vara singel, så du måste hitta en ny innan du dumpar den gamla?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (J) skrev 2021-02-21 19:57:22 följande:

    Klarar du inte av att vara singel, så du måste hitta en ny innan du dumpar den gamla?


    TS "måste" ju ha sitt sex. Med vem som helst, anyone och kallar sig sexdocka som nick. En desperat en. Och han kallar sex med vem som helst för "närhet" lol. Förmodligen en känslomässigt mycket avtrubbad man som inte har många andra känslor på sin skala än "kåt".
  • Bibbispippipetter
    Anonym (Pfft) skrev 2021-02-21 19:57:01 följande:

    Varför sexköp över att träffa någon annan? 


    Jag tyckte det var svårt att träffa någon ny när jag bodde ihop med någon.
Svar på tråden Varför gör ni inte slut?