• eae95

    BF December 2021

    Hej!

    Eftersom jag inte sett någon tråd för oss som har BF December 2021 så startar jag igång en nu.

    Jag kan börja med en presentation:

    Jag är 25 år gammal och min sambo 28 år gammal, det är mitt andra barn och hans första som förhoppningsvis vill kika ut i December, 5/12 utifrån mina egna beräkningar men kan ju såklart ändras.

    Här kan vi stötta varandra och diskutera fritt, men se till att hålla god ton! 

    Och självklart stort grattis till plusset alla ni som vill följas åt här.

  • Svar på tråden BF December 2021
  • Jozsan
    KNAS2 skrev 2021-04-27 18:52:28 följande:

    Är I vecka 9 nu, 8+1 :)

    Har inskrivning hos BM nästa vecka.


    Då är vi nästan exakt samma vecka, jag är 8+1 idag

    Ska på inskrivning på måndag!
  • KNAS2
    Jozsan skrev 2021-04-28 15:56:23 följande:

    Då är vi nästan exakt samma vecka, jag är 8+1 idag

    Ska på inskrivning på måndag!


    Vi är verkligen i synk! Måndag för mig med! :)
  • Anonym (Elin)

    Jag är vecka 9+3 nu, har inskrivning imorgon. Känns sent tycker jag, ffa med tanke på covid & riskgrupp & jobb och allt sånt...

    Gjorde ett privat ultraljud i måndags och fick se lilla ärtan iaf, så fantastisk känsla!

  • Sandback

    Hej!

    Vad glad jag är att jag hittade hit????

    Jag har beräknat bf 21/12. Jag är 29 år och väntar nummer 3, vi har tillsammans sedan tidigare två tjejer på 8 och 5 år. Blir lite som att börja om då barnen är som ?stora?, vi är väldigt glada efter att ha försökt en längre tid, missfall osv.

  • Rosahimmel86
    Sandback skrev 2021-04-29 15:33:12 följande:

    Hej!

    Vad glad jag är att jag hittade hit????

    Jag har beräknat bf 21/12. Jag är 29 år och väntar nummer 3, vi har tillsammans sedan tidigare två tjejer på 8 och 5 år. Blir lite som att börja om då barnen är som ?stora?, vi är väldigt glada efter att ha försökt en längre tid, missfall osv.


    Vad roligt!

    Jag "börjar också om"

    Jag har tre barn sedan tidigare i åldrarna 17,15,12

    Själv fyller jag 35 i år :)
  • Stenbocken93

    Hej på er!

    Gravid med barn nr 2, har en son född i maj 2020 så ganska tätt emellan. Beräknat datum 3 dec just nu men jag tror det blir framflyttat vid första UL om 4 veckor. 

    Illamåendet började 1,5 vecka tidigare denna gången så jag hoppas inte det betyder att det är mer än ett barn därinne (är själv tvilling så jag har en högre sannolikhet att få det). 

    Vill slå ett slag för Postafen (receptfritt mot illamående). Jag envisades med att inte ta det i början av förra graviditeten med risk för att bli dåsig (då hade jag inte fått arbeta med mina huvuduppgifter på jobbet då det kräver hög koncentration från mig) men nu kör jag på med det från början och då blir livet mycket drägligare. Vissa kan bli dåsiga av medicinen men det är värt att prova (jag har sluppit det trots att jag kan bli det av andra åksjuketabletter). Förra graviditeten började jag med Postafen i v13 (mådde illa fram till v 25) och jag gick från att äta mycket sparsamt till att kunna äta kött, potatis och gräddsås en timme efter min första tablett. Eufori! Armband funkade inte för mig. Om Postafen funkar, be att få det på recept. Jag köpte 10 paket på apotek innan jag insåg att man kunde få det på recept och sparade en hacka på det...

  • Jolly74

    Jag ska på VUL idag och är taggad men lite nervös.

    Jag har två pojkar som är 8 och snart 12 år så den här lille/lilla(?) blir en efterlängtad sladdis. Jag har önskat ett tredje barn i 7 år och trodde verkligen att loppet var kört. Jag fyller 47 i juni!

    Det ska bli så spännande att få se den lilla bönan idag. Har varit orolig pga blödning tidigare i veckan. Inte jättemycket blod men ändå ängslig över ifall det skulle bli missfall. Det blev dock bara lite och höll upp igen till kvällen.

    Undrar om jag är den äldsta blivande mamman på forumet?!

    ?Experienced but still sparkling!?????

    Beräknad förlossning 21/12-21

  • Rosahimmel86
    Jolly74 skrev 2021-05-07 08:39:50 följande:

    Jag ska på VUL idag och är taggad men lite nervös.

    Jag har två pojkar som är 8 och snart 12 år så den här lille/lilla(?) blir en efterlängtad sladdis. Jag har önskat ett tredje barn i 7 år och trodde verkligen att loppet var kört. Jag fyller 47 i juni!

    Det ska bli så spännande att få se den lilla bönan idag. Har varit orolig pga blödning tidigare i veckan. Inte jättemycket blod men ändå ängslig över ifall det skulle bli missfall. Det blev dock bara lite och höll upp igen till kvällen.

    Undrar om jag är den äldsta blivande mamman på forumet?!

    ?Experienced but still sparkling!?????

    Beräknad förlossning 21/12-21


    Wow stort grattis!

    Jag väntar också en sladdis

    Min yngsta är 12 år

    Hur gick det i dag?
  • Jolly74

    Tack!

    Idag gick det sådär... Fostret var betydligt mindre än det borde vara i vecka 7 plus 2 dagar. Läkaren sa att antingen har jag haft ägglossning riktigt sent och att befruktningen skett sent. Fostret var endast 3,8 mm. Det motsvarade vecka 5. Antingen är det som läkaren sa eller så har det avstannat och missfall är på gång. Inget hjärta än. Jag blev uppbokad till nytt VUL nästa fredag. Nu känner jag mig ännu mer nervös än innan. Jag mår dock bra som vanligt och har inga blödningar eller smärtor någonstans. Så vi får hålla tummarna för att det lilla livet växer så det knakar den kommande veckan. Jag hade första dag på min sista mens 17:e mars.

    Jag återkommer nästa vecka med uppdatering.??

Svar på tråden BF December 2021