• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Steeph
    Soff skrev 2021-08-16 20:42:05 följande:

    Tog blodprov idag på CD4 igen som visade följande;

    Östradiol: 202 pmol/L

    S-FSH: 6.6

    Ligger jag lite högt på Östrogenet?.... :/ 

    Förra provet som jag tog var progesteron och östrogen 1 vecka efter äl som visade progesteron: 59 och östrogen: 694 


    Hej Soff,

    Dina prover ser superfina ut. Du ligger inte för högt på östrogen. Man vill att man ligger under 270 vilket du gör tillsammans med ett lågt fsh vilket är fantastiskt.
  • Soff
    Steeph skrev 2021-08-16 21:21:05 följande:
    Hej Soff,

    Dina prover ser superfina ut. Du ligger inte för högt på östrogen. Man vill att man ligger under 270 vilket du gör tillsammans med ett lågt fsh vilket är fantastiskt.

    Tack så mycket för svar <3 skönt att det ser bra ut! 


    Jag hoppas bara jag kan få någon slags förklaring till varför det inte tar sig. Jag ska skriva ner alla mina provsvar och förbereda mig ordentligt inför onsdag när jag ska ha samtal med Her care, och hoppas man kan få klarhet i något när man lägger ihop allting. 

  • Soffsen
    Emmalucy skrev 2021-08-12 21:23:04 följande:
    Eh, vem kommer veta att du tar hem litegrann ;) tycker det är bra att du gör! Det är inte knark, kan tänka mig i värsta fall förlorar du den men det är endast om någon vill kolla din incheckade baggage, du kan iaf säga att du har ett recept på det i Sverige, de borde inte kunna göra mycket, det är inte ens smärtstillande eller något. Tycker det är ju lönlöst att vänta tills du plussar, hela problemet är att man inte kan plussa ..... oj vaginalpiller, och jag trodde att crinone var irriterande att använda :/ man kan iaf vänta till typ äl+4 innan man börjar för att spara lite på doserna :) jag började när FF appen bekräftade äl och plussade samma månad, så det är bra att du inte vänta med den. Kram!
    Ja sant! Ska testa Skrattande 

    Åh vad spännande!! Använde du Crinone? Eller hade du också Utrogestan? Tror jag hade ägglossning igår eller idag så nu väntar jag bara på att tempen ska höjas innan jag ska testa med Utrogestan! Glad
  • Soffsen
    Lägger in mig själv i listan igen då jag borde haft ÄL igår eller idag! 
    Fick till det dagen efter positivt ÄL-test och även två dagar efter, så hoppas det räckte och vi inte var för sent ute!

    NatMar005 PLUSSAT


    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

    apan95, BIM 9/8, 25 år (inväntar FET)

    Lisen91, BIM 11/8, 29 år (13:e försöket)

    Ciccie86, BIM 11/8, 35 år, (6:e försöket.)

    ananna, BIM 18/8, 29 år (14:e försöket, står i kö för utredning inom regionen)

    Mirabilis89, BIM 19/8, 32 år (14:e försöket)

    Tildasafira, BIM 19/8 (17e försöket, upprepade tidiga missfall)

    Vickan31, BIM 26/8, 32 år (15:e försöket)

    Soffsen, BIM 30/8, 27 år (13:e försöket, två MF)

    MsTintin, BIM 3/9, 29 år (18:e försöket)

    RH93, BIM 4/9, 28 år (14:e försöket)

    Sellcarro, BIM 7/9 (13:e försöket, 1 MA & 1 MF)

    Soff, BIM 9/9 (18:e försöket)

    Weloty, BIM 9/9, 30 år (14:e försöket, under fertilitetsutredning)

    Janni91, BIM 11/9, 30 år (15:e försöket, oförklarligt barnlös och inväntar IVF)

    Längtartillvår, BIM 30/9, 36 år (12e försöket, första IVF försöket)
  • Janni91
    Soff skrev 2021-08-16 20:34:36 följande:
    Jag hoppas att du får ut något av det <3 min mamma har varit hos ett medium en gång som sa saker som personen i fråga aldrig någonsin hade kunnat veta eller applicera på någon annan, personlig info med andra ord. Så jag tror absolut att det kan finnas. Men finns nog väldigt många som bara utnyttjar för det finns pengar i det, men tror också det finns några genuina. Jag tror på vetenskap, men jag tror också att det är så mycket vi inte kan förklara eller kan veta, så jag försöker alltid ha ett öppet sinne! Lycka till<3 Kram
    Tack <3 Ja, det har jag också i min närhet som varit med om! Jag tror också på vetenskap, har pluggat i många år, men ändå kul att ha ett öppet sinne :) Kramar <3 
  • Tildasafira

    Godmorgon alla!

    Min magkänsla stämde och idag började jag blöda igen <\3

    Känns fruktansvärt. Jag har åtminstone en tid för utredning av min sköldkörtel på måndag äntligen, hoppas jag kan få lite svar där och medicin som kan förhindra att min kropp stöter ifrån sig allt. Känner mig riktigt deppig idag även om min magkänsla förvarnat mig.

  • Janni91
    Tildasafira skrev 2021-08-17 09:18:50 följande:

    Godmorgon alla!

    Min magkänsla stämde och idag började jag blöda igen <\3

    Känns fruktansvärt. Jag har åtminstone en tid för utredning av min sköldkörtel på måndag äntligen, hoppas jag kan få lite svar där och medicin som kan förhindra att min kropp stöter ifrån sig allt. Känner mig riktigt deppig idag även om min magkänsla förvarnat mig.


    Åh, fy vad förkrossande Tilda!! Beklagar verkligen :( Håller tummarna för att de kan ge dig något som hjälper din kropp att behålla graviditeten. Massor av styrkekramar till dig <3
  • Ericky
    Tildasafira skrev 2021-08-17 09:18:50 följande:

    Godmorgon alla!

    Min magkänsla stämde och idag började jag blöda igen <\3

    Känns fruktansvärt. Jag har åtminstone en tid för utredning av min sköldkörtel på måndag äntligen, hoppas jag kan få lite svar där och medicin som kan förhindra att min kropp stöter ifrån sig allt. Känner mig riktigt deppig idag även om min magkänsla förvarnat mig.


    En stor kram till dig <3

    Nu är jag inte läkare, men lite hobbyläkare efter att jag själv fått kämpa i 12 månader gör att bli gravid. Jag tänker direkt på progesteron. Har man för lågt progesteron kan man ha svårt att bli gravid dels, men man kan också ha lätt att bli gravid men svårt att behålla barnet. Det måste finnas hormonellt understöd för att föra graviditeten framåt och med lågt progesterlm blir det svårt. Du kan läsa på Jenny Koos hemsida om progesteron. Nu förespråkar hon inte prigesteronkräm, men det finns sådan hjälp. Matriarch bland annat, som säljs på moodmama tror jag det är. Kan ju kanske vara värt att testa tills dess att ni är igång med utredningen/ni fått resultat från er utredning? <3
  • Ericky
    Soff skrev 2021-08-16 21:34:31 följande:

    Tack så mycket för svar <3 skönt att det ser bra ut! 

    Jag hoppas bara jag kan få någon slags förklaring till varför det inte tar sig. Jag ska skriva ner alla mina provsvar och förbereda mig ordentligt inför onsdag när jag ska ha samtal med Her care, och hoppas man kan få klarhet i något när man lägger ihop allting. 


    Jag följer med spänning dina utredningar Soff här i bakgrunden <3
  • RH93
    Weloty skrev 2021-08-16 14:57:50 följande:

    Nu har vi precis kommit hem från vårt första besök på fertilitetskliniken! Det gick undan kan jag säga, vi var där max 20 minuter. Ett kort samtal med frågor om hälsa och levnadsvanor, sedan ett ultraljud på mig där läkaren snabbt konstaterade att jag har ovanligt många äggblåsor på båda äggstockarna. Hon misstänker PCOS, så jag ska tillbaka nästa vecka på cykeldag 13 för att kolla om ägglossning är på gång. 

    Om det inte mognar några ägg tills dess så blir det medicinering för min del, antagligen med Letrozol? Jag har känt på mig att någonting är fel med mig, men har inte riktigt förstått vad eftersom jag har regelbunden mens och inga andra symptom. Det känns tungt men samtidigt hoppfullt då läkaren sa att de flesta med PCOS lyckas efter medicinering, samt att IVF också brukar funka bra för dessa personer.


    Va skönt att ni kommit igång med utredning. Vi har vårt första besök på torsdag så känns lite lugnande att få höra från andra i samma sits. Förstår att det känns tungt att få ett besked om att något kan vara "fel" på en, men förhoppningsvis stämmer det ju som läkaren säger att det finna goda chanser att lyckas med lite hjälp. En del av mig hoppas också att jag ska få någon förklaring till varför vi inte lyckata ännu, samtidigt som man såklart är livrädd. Håller tummarna för dig. Kram
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet