• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • Anonym (rita)
    September1518 skrev 2021-08-04 13:30:05 följande:
    Wow vad roligt!! Jättebra jobbat, shit nu har du droppat rejält, jättekul!! :D Då har du lite marginal också att röra dig på när du återgår till mer vanlig kost. Skönt det :)
    Ja precis, känns väldigt bra att ha marginal! :)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-04 14:12:29 följande:
    Wow, grattis! 
    Hur känns det att snart gå tillbaka till vanlig mat? Är du glad över att få äta igen eller rädd hur det ska bli?
    Tack :) 

    Jag har ju nästan ingen aptit och har börjat tycka att det är så skönt att slippa handla och laga mat, så på så sätt ser jag inte jättemycket framemot att börja äta. Men det blir säkert lite kul när jag väl kommit igång. Jag är inte särskilt rädd, faktiskt. Känner mig så vansinnigt övertygad om att det kommer att gå bra. Vet inte varifrån den här övertygelsen om att alls ska lösa sig har kommit, men den var i mig från dag 1 på den här dieten.
  • Anonym (neråt!)
    Anonym (rita) skrev 2021-08-04 14:44:36 följande:
    Jag har ju nästan ingen aptit och har börjat tycka att det är så skönt att slippa handla och laga mat, så på så sätt ser jag inte jättemycket framemot att börja äta. Men det blir säkert lite kul när jag väl kommit igång. Jag är inte särskilt rädd, faktiskt. Känner mig så vansinnigt övertygad om att det kommer att gå bra. Vet inte varifrån den här övertygelsen om att alls ska lösa sig har kommit, men den var i mig från dag 1 på den här dieten.
    Det låter underbart! Fortsätt med den atityden - mycket handlar ju om tankesättet, när det är rätt, följer resten av kroppen. Lyssna på ditt huvud, den har rätt, det ska ordna sig! Lycka till! Glad
  • Anonym (Jo)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-03 08:35:30 följande:

    Woooohooooooooooo .... vågen visade 79,9kg idag! Under 80kg, äntligen! Jag är såååååå glad, jag kunde spricka Skrattande 
    Aldrig, aldrig, ALDRIG igen kommer jag att ha en jävla åtta där framme igen! Okej, det har jag redan sagt för 6 år sedan, när jag gick ner från 92kg till 72kg, men denna gången kommer jag inte att förstöra allt igen.
    Kroppsfettet kommer jag snart sluta att skriva upp, det är helt enkelt inte rimligt - 36% idag, 34,4% förra veckan. Då borde jag har gått upp 0,8kg i fett, det tror jag inte på.


    Nästa vägning blir redan på söndag, istället fär nästa tisdag, för vi kommer att fira en födelsedag och då blir det sockerätandet på söndag, måndag och tisdag. Efter denna frosseri har jag en vecka tills nästa vägning, det räcker förhoppningsvis för att göra mig av med alle extra kalorier som jag stoppar i mig under de tre dagar.


    Bra gjort.
  • Anonym (99.6)

    Grattis ni här ovan, starkt jobbat! :D

    Jag vägde 95.5 i morse så snart har jag nått mitt nästa mål på 95!

  • Anonym (rita)

    Pratade med min dietist nyss. Vi snackade om det ena och det andra och så sa han att "du har ju gått ner i vikt ganska långsamt". Han menade såklart inget illa ("det betyder bara att dina förfäder var duktiga på att överleva utan mycket mat och det är ju en bra sak") men av någon anledning blev jag jätteledsen. Jag visste inte att min viktnedgång hittills räknas som långsam. Jag trodde att jag hade gjort ganska bra ifrån mig. Det kändes lite som att få underkänt på ett prov eller något. Så är det ju inte, jag är bara jättelöjlig just nu, men det är ändå så det känns.

    Så det blev lite deppigt. Nu är alltså långa lcd-perioden över och jag trodde jag skulle känna mig lite gladare än jag gör just nu. 

  • September1518
    Anonym (rita) skrev 2021-08-06 10:45:36 följande:

    Pratade med min dietist nyss. Vi snackade om det ena och det andra och så sa han att "du har ju gått ner i vikt ganska långsamt". Han menade såklart inget illa ("det betyder bara att dina förfäder var duktiga på att överleva utan mycket mat och det är ju en bra sak") men av någon anledning blev jag jätteledsen. Jag visste inte att min viktnedgång hittills räknas som långsam. Jag trodde att jag hade gjort ganska bra ifrån mig. Det kändes lite som att få underkänt på ett prov eller något. Så är det ju inte, jag är bara jättelöjlig just nu, men det är ändå så det känns.

    Så det blev lite deppigt. Nu är alltså långa lcd-perioden över och jag trodde jag skulle känna mig lite gladare än jag gör just nu. 


    Men han kan väl ändå inte vara seriös?? Du har ju gått ner över 1 kg i veckan i princip varje vecka sen start!! Det är jättemycket! Särskilt för någon som inte startar på typ 200kg. Menar du vägde 110kg från start, vet inte hur lång du är men det låter inte jättemycket i mina öron. Är han en proffesionellt utbildad dietist som är van att jobba med den metoden du följer och kvinnor som inte väger extremt mycket?

    0,5 kg i veckan är rekommenderat och inte ens det räknas väl som långsamt. Allt över 1 kg i veckan skulle jag kalla rasande takt! Tycker han låter helt koko! Ledsen att han fick dig att känna sådär. Du har gjort ett otroligt jobb, lyckats hålla samma diet så pass länge som du gjort och gått ner massa i vikt! I snabb takt enligt mig! Fortsätt kämpa, du är grym!
  • September1518
    Anonym (99.6) skrev 2021-08-05 12:32:43 följande:

    Grattis ni här ovan, starkt jobbat! :D

    Jag vägde 95.5 i morse så snart har jag nått mitt nästa mål på 95!


    Kuuul!! Sååå nära nu, kämpa på :D
  • Anonym (Frun)

    Hej!

    Jag ligger på 67 kg, har tänkt att gå ner till 61-62kg för att känna mig mer bekväm i brudklänningen.

    Är ganska lat, försöker alltid börja dagen med en promenad på ca 6 km.

    Har ett schema med styrkeövningar som jag duktigt gjorde förra veckan, denna vecka har jag inte orkat alls.

  • Anonym (rita)
    September1518 skrev 2021-08-06 13:41:31 följande:
    Men han kan väl ändå inte vara seriös?? Du har ju gått ner över 1 kg i veckan i princip varje vecka sen start!! Det är jättemycket! Särskilt för någon som inte startar på typ 200kg. Menar du vägde 110kg från start, vet inte hur lång du är men det låter inte jättemycket i mina öron. Är han en proffesionellt utbildad dietist som är van att jobba med den metoden du följer och kvinnor som inte väger extremt mycket?

    0,5 kg i veckan är rekommenderat och inte ens det räknas väl som långsamt. Allt över 1 kg i veckan skulle jag kalla rasande takt! Tycker han låter helt koko! Ledsen att han fick dig att känna sådär. Du har gjort ett otroligt jobb, lyckats hålla samma diet så pass länge som du gjort och gått ner massa i vikt! I snabb takt enligt mig! Fortsätt kämpa, du är grym!
    Han är nog jättekunnig, tror jag. Men han var kanske inte så finkänslig i just den där stunden. Min gissning är att det är ett ganska oladdat ämne för honom. Att en del hade gått ner ännu snabbare på ett så litet kaloriintag och att det kanske då innebär att jag har en ganska långsam ämnesomsättning eller något sådant, och att han bara ville informera om det. Så en del av mig känner mig verkligen bara jättelöjlig. Men det är helt enkelt inte de orden man vill höra när man ätit så lite så länge utan att ens vara nära på att fuska. Då vill man ju ha en klapp på axeln och höra att det går bra för en. Hur som helst, jag får se till att skaka av mig deppigheten bara.

    Men tack för din reaktion. Det värmer. Min sambo gick också i taket när jag berättade det för honom, haha. Så ni är två om det. <3 
  • Anonym (Stegräknaren)

    Gjort en vecka på jobbet. Misär.

    Måste jobba på måndag fast jag skulle ha semester nästa v. också. Misär.

    Längtar bara tills gymmet öppnar igen efter renovering 16 augusti så jag kan springa igen på mitt lilla hamsterband! Gråter

Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)