• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    Skapar nu en ny vikt och träningsinlägg, för de som vill fortsätta haka på, från midsommartråden samt givetvis nya som vill vara med.

    Lägger upp min startvikt för denna omgång imorgon.

    Dags att åter igen peppa varandra till våra mål :)

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)
  • September1518
    Anonym (rita) skrev 2021-08-06 19:01:49 följande:
    Ja jag var åtminstone hyfsat nöjd. Men jag känner lite såhär (just nu i alla fall) att nu är lcd-perioden över och nu är det den långa biten kvar, och den har - till skillnad från den rena lcd-kuren - ingen deadline. Jag kände mig lite stressad under kuren och ville gå ner så mycket som möjligt innan den var slut. Nu är det bara att göra allt enligt planen och fortsätta så lång tid det tar innan jag är i mål. Målet är (helst) 65 kg, så det är en bra bit kvar, men jag är åtminstone halvvägs där rent kilomässigt (sedan kommer den andra halvan ju såklart att ta mycket längre tid). 
    September1518 skrev 2021-08-06 18:48:22 följande:

    Åh nej fy! Här går det inge bra hörni! Senaste veckorna har jag svepts iväg av sommarnjutningar. Det har varit fester och myskvällar och mycket mycket godis och mat!! Jag har fallit i gamla mönster och ätit så jag mått illa :(

    Idag låg vikten på 66 kg. Jag har alltså gått upp 0,8 kg sen förra veckan, förra veckan hade jag gått upp 0,5 kg. Så nu har jag bara 0,5 kg på två veckor att gå upp om jag ska hålla mig till planen på max 0,5 kg i snitt i veckan. Jag kommer köra fullständigt godisförbud! Helst vill jag börja nu men har några sista firanden nästa helg som kommer så kanske bara blir dumt att sluta för att börja och sen sluta igen... Blä känner mig stressad och orolig. Men tror att så fort jag slutat med allt det onyttiga kommer jag gå upp i en lagom takt.


    Jag tänker att nu när du "fallit dit" så är det bara att glädjas åt att du fick några härliga sommardagar med god mat, och sedan fokusera på tiden du har framför dig (efter de sista firandena). Du är ju jätteduktig som kämpar så under graviditeten. Många som aldrig varit överviktiga skjuter i vikt som bara den när de är gravida. Du har koll och anstränger dig och därför kommer det att gå så bra för dig. Lite snäll mot dig själv måste du vara, du skapar ju ändå liv, liksom! 

    Skönt att du nu börjat smälta det och inte mår lika dåligt över hans ord. Du har gjort ett fantastiskt jobb! Som du skriver är det bara att fortsätta enligt planen nu! Räkna med lite uppgång i början när du introducerar vanlig mat, sen kanske din kropp gillar mat"diet" mer och börjar gå ner i en lagom snabb takt. Ända in i mål! :D Tänk vad långt du kommit redan!! Och tänk när du når 65, oavsett hur lång tid det tar kommer det vara en fantastisk känsla :D

    Ja de var inte slösade på frossa i min ensamhet utan åtnjöts av underbart sällskap och härliga tillfällen så jag känner mig nöjd! Jag hade även räknat lite fel hehe! Jag har gått up mindre än min maxgräns typ varje vecka fram till förra veckan då jag gick upp 0,5 kg och denna vecka 0,8 kg. Jag trodde att jag hade gått över gränsen med 0,5 kg och alltså bara hade ett halvt kilo kvar på två veckor att gå upp för att hålla mig inom mitt satta mål. Men jag har antingen tänkt helt galet eller räknat fel. Nu ligger jag på den gränsen. Så om jag skulle följa målet på max uppgång 0,5 kg i veckan skulle jag väga 66 kg i fredags vilket jag gjorde. Alltså väger jag inte alls för mycket och har fortfarande 0,5 kg i veckan att gå upp. Snurrigt värre, fasen vad stressad jag blir över vikten! Känner mig jättefånig men det tar upp väldigt stor del av mina tankar! Dumt nog.

    Hehe ja första graviditeten gick jag upp ca 30 kg, så jag vet hur det är med, det är därför jag är så stressad nu :( Men! Bara av att strypa godisintaget nästan helt och dra ner rejält på mjukt bröd och onödigt småätande har jag gått tillbaka till 65,6, vill såklart inte gå ner i vikt men det blir tydligt hur onödig vikt det är när det försvinner så snabbt bara av att ta bort det dåliga.
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-07 14:06:36 följande:
    Men du har ju gått ner mindre än du "tillåter" dig vid flera tillfällen tidigare, då är det väl okej att även ibland har en vecka där du går upp lite mer!? Var inte så sträng mot dig! Så länge frestelser är bara tidsbegränsad är det nog bra. Du kan ju satsa på extra nyttig mat under veckan, då kan du med god samvete äta onyttig under helgen.

    Blir lite upprepning nu av vad jag skrev till rita men jag hade räknat fel! Jag trodde att jag hade gått upp ett halv kilo för mycket totalt, vilket gjorde mig väldigt stressad och omotiverad eftersom, som du skriver, har jag gått upp mindre än jag tillåter flera veckor. Kändes så bittert att jag gick upp lite mer en enda vecka och så ligger jag ett halv kilo över planen! Men tänkte fel som sagt Drömmer I fredags "skulle" jag väga 66 kg om jag hade gått upp 0,5 kg i veckan, så ligger egentligen helt i fas.

    Jag har gjort precis så, dragit ner rejält på godis och onyttigt hittills och tänkte fortsätta med det fram till nästa helg då det blir en del ätande. Vikten har då sakta men säkert gått ner till 65,6 kg. Första gången jag går neråt som gravid, vilket är bra, vill inte gå ner i vikt! Men skönt att det vände och snart vänder det igen men då kommer jag äta mer kontrollerat och inte tillåta mig frossa så galet mycket igen. Bara för att man äter gott med vänner måste man inte äta tills man vill spy haha. Ska ha det i åtanke i helgen som kommer. Måttligt men gott ska jag äta Solig
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-08 09:27:00 följande:

    79,7kg blev det, alltså minus 0,2kg. Jag är väldig lättad Glad Nu kan jag verkligen njuta av sötsakerna de närmaste dagarna-


    Nämen tjena vad rooooligt!!! Jäklar vad kul, förstår att du känner dig lättad Skrattande Njut med måtta så du aldrig någonsin behöver se vågen starta med en 8 igen. Vad glad jag blir för din skull, vilken boost också att du är kvar under 80 kg. Spännande att se hur det ligger till nästa vecka!
  • Anonym (Stegräknaren)

    Ny 2-milarunda idag, tre regnskurar på vägen men hann torka sista timmen för då var det sol.

    Firade med en Budapestbakelse, de är min svaghet. Tungan ute

  • Anonym (neråt!)
    September1518 skrev 2021-08-08 13:43:26 följande:
    Blir lite upprepning nu av vad jag skrev till rita men jag hade räknat fel! Jag trodde att jag hade gått upp ett halv kilo för mycket totalt, vilket gjorde mig väldigt stressad och omotiverad eftersom, som du skriver, har jag gått upp mindre än jag tillåter flera veckor. Kändes så bittert att jag gick upp lite mer en enda vecka och så ligger jag ett halv kilo över planen! Men tänkte fel som sagt Drömmer I fredags "skulle" jag väga 66 kg om jag hade gått upp 0,5 kg i veckan, så ligger egentligen helt i fas.

    Jag har gjort precis så, dragit ner rejält på godis och onyttigt hittills och tänkte fortsätta med det fram till nästa helg då det blir en del ätande. Vikten har då sakta men säkert gått ner till 65,6 kg. Första gången jag går neråt som gravid, vilket är bra, vill inte gå ner i vikt! Men skönt att det vände och snart vänder det igen men då kommer jag äta mer kontrollerat och inte tillåta mig frossa så galet mycket igen. Bara för att man äter gott med vänner måste man inte äta tills man vill spy haha. Ska ha det i åtanke i helgen som kommer. Måttligt men gott ska jag äta Solig
    Haha, du borde starte en Excel-Lista, så den räknar rätt FlörtVisst ska man inte gå ner i vikt när man är gravid, men mest gäller det ju bantning. Om man går ner för man äter nyttig, trots att man äter tillräcklig, är det ju ingen fara. Jo, du ska absolut njuta nästa helg! Ibland måste man det, det händer ju inte varje helg.
    September1518 skrev 2021-08-08 13:45:05 följande:
    Nämen tjena vad rooooligt!!! Jäklar vad kul, förstår att du känner dig lättad Skrattande Njut med måtta så du aldrig någonsin behöver se vågen starta med en 8 igen. Vad glad jag blir för din skull, vilken boost också att du är kvar under 80 kg. Spännande att se hur det ligger till nästa vecka!
    Ja, jag är nu missnöjd för det mesta, men egentligen går det ju jättebra! Jag har nu hållit på i exakt ett halt år (började den 9e Februari) och gått ner 17kg ... eller 16,9 för att vara exakt. Det är ju skitbra, trots att jag hoppades på 1kg/vecka. Nu är det bara 5kg kvar till en normal BMI Skrattande
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-08-08 19:27:30 följande:

    Ny 2-milarunda idag, tre regnskurar på vägen men hann torka sista timmen för då var det sol.

    Firade med en Budapestbakelse, de är min svaghet. Tungan ute


    Två mil? Wow! Går du det på en gång eller gör du pauser emellan? 


  • September1518
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-08-08 19:27:30 följande:

    Ny 2-milarunda idag, tre regnskurar på vägen men hann torka sista timmen för då var det sol.

    Firade med en Budapestbakelse, de är min svaghet. Tungan ute


    Otroligt bra jobbat! Då kanske du faktiskt förtjänade en sådan bakelse, 2 mil är inte illa! :D
  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-08 22:35:05 följande:
    Haha, du borde starte en Excel-Lista, så den räknar rätt FlörtVisst ska man inte gå ner i vikt när man är gravid, men mest gäller det ju bantning. Om man går ner för man äter nyttig, trots att man äter tillräcklig, är det ju ingen fara. Jo, du ska absolut njuta nästa helg! Ibland måste man det, det händer ju inte varje helg.
    September1518 skrev 2021-08-08 13:45:05 följande:
    Nämen tjena vad rooooligt!!! Jäklar vad kul, förstår att du känner dig lättad Skrattande Njut med måtta så du aldrig någonsin behöver se vågen starta med en 8 igen. Vad glad jag blir för din skull, vilken boost också att du är kvar under 80 kg. Spännande att se hur det ligger till nästa vecka!
    Ja, jag är nu missnöjd för det mesta, men egentligen går det ju jättebra! Jag har nu hållit på i exakt ett halt år (började den 9e Februari) och gått ner 17kg ... eller 16,9 för att vara exakt. Det är ju skitbra, trots att jag hoppades på 1kg/vecka. Nu är det bara 5kg kvar till en normal BMI Skrattande

    Hehe min man skulle bli nöjd då, han försöker alltid få mig att använda Excel till allt men jag tycker det programmet är fruktansvärt krångligt, det kryper i kroppen när jag försöker haha!

    Det har du helt rätt i! Äter jag bra frukost, lunch, mellanmål och middag som jag gör nu och går ner lite bör det inte vara någon fara. Går jag upp pga godis så var det ingen bra uppgång ändå. Jag ska njuta måttligt nästa helg och efter det sätter jag tvärstopp för godis och onyttigt! :D

    Det är verkligen helt otroligt!! Så jäkla bra! Tänk 17 kg, galet mycket egentligen! 5 små kilon kvar till delmål. Hur långt har du sen till din målvikt? :D
  • Anonym (neråt!)
    September1518 skrev 2021-08-08 23:32:34 följande:
    Hehe min man skulle bli nöjd då, han försöker alltid få mig att använda Excel till allt men jag tycker det programmet är fruktansvärt krångligt, det kryper i kroppen när jag försöker haha!

    Det har du helt rätt i! Äter jag bra frukost, lunch, mellanmål och middag som jag gör nu och går ner lite bör det inte vara någon fara. Går jag upp pga godis så var det ingen bra uppgång ändå. Jag ska njuta måttligt nästa helg och efter det sätter jag tvärstopp för godis och onyttigt! :D

    Det är verkligen helt otroligt!! Så jäkla bra! Tänk 17 kg, galet mycket egentligen! 5 små kilon kvar till delmål. Hur långt har du sen till din målvikt? :D

    Jag är helt klart på din mans sida där! ;)


    Jag har ingen fast målvikt. Målet var att gå ner MINST till en normal BMI ... och sedan se när jag känner mig nöjd med min kropp. För 6 år sedan gick jag ner till 72kg (från 92) och det känndes okej då. Men jag tycker under 70 vore bra, mest för att jag kommer att känna mig smal om jag har en sexa framför, haha. Men jag ska se.

  • September1518
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-08 23:46:57 följande:

    Jag är helt klart på din mans sida där! ;)

    Jag har ingen fast målvikt. Målet var att gå ner MINST till en normal BMI ... och sedan se när jag känner mig nöjd med min kropp. För 6 år sedan gick jag ner till 72kg (från 92) och det känndes okej då. Men jag tycker under 70 vore bra, mest för att jag kommer att känna mig smal om jag har en sexa framför, haha. Men jag ska se.


    Vad spännande att se om du blir nöjd nånstans, har hört att man alltid vill fortsätta lite till, ner i vikt, bygga muskler eller något. Kroppen är aldrig färdig typ! Hoppas inte det stämmer hehe. Åh ja det vore väl härligt! Du får vänta och se hur 70 känns men förstår det med en 6:a, har samma känsla med 5:a haha. 58, 59 nånstans bara för att få väga 50-nånting. Men jag är bara 1,66, hur lång är du? :)
  • Anonym (neråt!)
    September1518 skrev 2021-08-09 12:39:17 följande:
    Vad spännande att se om du blir nöjd nånstans, har hört att man alltid vill fortsätta lite till, ner i vikt, bygga muskler eller något. Kroppen är aldrig färdig typ! Hoppas inte det stämmer hehe. Åh ja det vore väl härligt! Du får vänta och se hur 70 känns men förstår det med en 6:a, har samma känsla med 5:a haha. 58, 59 nånstans bara för att få väga 50-nånting. Men jag är bara 1,66, hur lång är du? :)
    Ja, det finns ju många som aldrig blir nöjd med sin kropp, men jag hoppas verkligen inte att det blir såhär för mig. Och jag tror inte heller att det blir så - tidigare har jag varit sådär, men att vara kraftig överviktig har gett mig lite bättre perspektiv, tror jag. 
    Jag är 1,73.
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)