• Mamma91a

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • RBC
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-09-15 10:33:06 följande:

    Det blir ännu värre sen när bebis kommit ;) 

    Eller ja alla har kanske inte "turen" att få ett barn som äter var tredje timme, tar en timme på sig att äta och sen tar 30-60 minuter på sig att somna om.. Då har man knapp en timme på sig att hinna somna och sova tills det är dags att göra om proceduren igen 


    Haha gud ja, väldigt intressant att se hur det där.med sömnen blir sedan :') förväntar mig att jag blir som en zombie :')
  • RBC
    Almander skrev 2021-09-15 11:54:20 följande:

    Hej alla!

    Har plussat igår och är väldigt tidigt in i graviditeten. Men enligt min beräkning med hjälp av appar etc så har jag BF maj 2022. Ca 26/5..

    Detta är mitt första, så är lite nojig för missfall. Men när gjorde ni er inskrivning om ni har gjort den? :)


    Stort grattis till plusset! Jag har mitt hälsosamtal idag, och har inskrivningen om en månad :) BF är 2a maj som det ser ut just nu
  • RBC

    Tittar just nu bara in i kylen och känner mig så äcklad av maten som är där inne. Det är jättesvårt att få i sig något, lever på yoghurt just nu.. men känner ju att magen inte blir mätt på det egentligen..

    När jag tittar på matbordet (på Instagram haha) så blir jag också otroligt äcklad. Hur har ni andra löst det med illamåendet?

  • Almander
    RBC skrev 2021-09-15 12:15:00 följande:

    Stort grattis till plusset! Jag har mitt hälsosamtal idag, och har inskrivningen om en månad :) BF är 2a maj som det ser ut just nu


    Så jag kan kontakta barnmorskemottagningen nu egentligen eller är det för tidigt?
  • RBC
    Almander skrev 2021-09-15 12:23:30 följande:

    Så jag kan kontakta barnmorskemottagningen nu egentligen eller är det för tidigt?


    Du kan nog kontakta barnmorskan tänker jag, så ger de dig en tid som passar med ditt datum tänker jag. Jag är i 7+1 idag när jag ska ha samtalet.
  • Anonym (1+och1-)

    Hej! Hoppar in här, förhoppningsvis stannar bebisen. Fick ?gravid? igår med cb digital veckoindikator. Testade idag med rfsu sticka, så jäkla svagt så kan knappt urskilja om det är på riktigt eller inte. Väldigt frustrerande . Bim-2. Enligt förlossningsuträknaren är bf 28-29/5. Kram på er ????

  • Juli1990

    Hej, Hoppas också in här :), BIM på fredag och tog ett test med sticka idag, var ett relativt tydligt streck så tog därför ett digitalt som visade "Gravid 1-2 veckor", så galet, känner mig inte alls gravid och var säker på att det skulle vara negativt. Inga symtom alls liksom. Hoppas allt går bra nu. När ringer ni och bokar tid för inskrivning hos BM? enligt NC är jag i vecka 3+6 nu.
    Känns som man vill avvakta och se så mensen verkligen inte kommer till helgen. 

  • Juli1990
    Almander skrev 2021-09-15 11:54:20 följande:

    Hej alla!

    Har plussat igår och är väldigt tidigt in i graviditeten. Men enligt min beräkning med hjälp av appar etc så har jag BF maj 2022. Ca 26/5..

    Detta är mitt första, så är lite nojig för missfall. Men när gjorde ni er inskrivning om ni har gjort den? :)


    Hej, Grattis till dig! :) Samma här, enligt NC är BF 26/5 2022 för mig med första barnet, känns galet hehe. Också nojig för missfall.. När tänkte du ringa för inskrivning?
  • Almander
    RBC skrev 2021-09-15 12:15:00 följande:

    Stort grattis till plusset! Jag har mitt hälsosamtal idag, och har inskrivningen om en månad :) BF är 2a maj som det ser ut just nu


    Så jag kan kontakta barnmorskemottagningen nu egentligen eller är det för tidigt?
    Juli1990 skrev 2021-09-15 14:01:47 följande:

    Hej, Grattis till dig! :) Samma här, enligt NC är BF 26/5 2022 för mig med första barnet, känns galet hehe. Också nojig för missfall.. När tänkte du ringa för inskrivning?


    GRATTIS SJÄLV! :) jag kontaktade barnmorskan och bokade in mig på ett första möte om 16dagar :) så kontakta du kan nog kontakta nu med om du vill för att få en tid :)
  • Anonym (Bebis2)
    RBC skrev 2021-09-15 12:15:00 följande:

    Stort grattis till plusset! Jag har mitt hälsosamtal idag, och har inskrivningen om en månad :) BF är 2a maj som det ser ut just nu


    Vad är skillnaden på hälsosamtal och inskrivningssamtal? Jag bokade mitt första besök/inskrivningssamtal via nätet. Bokade då jag är v.7+0

    Tror inte jag hade något hälsosamtal när jag var gravid förra gången heller..
Svar på tråden BF maj 2022