• Mamma91a

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • Hejsan91hejsan

    Beklagar till er som fått missfall :( kram på er <3 hade själv en missed abortion i v.12 i vintras så är tyvärr rätt orolig nu :/. Den första tiden är verkligen inge kul (iof har jag aldrig fått barn än men hoppas de lugnar ner sig med tiden)

    I natt vaknade jag av att de bara hög som tusan i ena sidan magen. Någon annan som varit med om detta?

    Förresten är det någon mer än jag som äter levaxin för sköldkörteln?

  • Juli1990
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-21 14:45:36 följande:

    Beklagar till er som fått missfall :( kram på er <3 hade själv en missed abortion i v.12 i vintras så är tyvärr rätt orolig nu :/. Den första tiden är verkligen inge kul (iof har jag aldrig fått barn än men hoppas de lugnar ner sig med tiden)

    I natt vaknade jag av att de bara hög som tusan i ena sidan magen. Någon annan som varit med om detta?

    Förresten är det någon mer än jag som äter levaxin för sköldkörteln?


    Hur tänker ni alla som är tidigt i graviditeten kring missfallsrisken? Hur ska man kunna koppla bort oron? Jag blir snart galen.. Är bara i vecka 4+5 och jag vill bara att tiden ska gå fort framåt, känns så himla långt fram! Jag ska prata med BM på mitt första besök i nästa vecka kring tidigt VUL/UL. 
  • Anonym (Bebis2)
    Juli1990 skrev 2021-09-21 15:29:09 följande:

    Hur tänker ni alla som är tidigt i graviditeten kring missfallsrisken? Hur ska man kunna koppla bort oron? Jag blir snart galen.. Är bara i vecka 4+5 och jag vill bara att tiden ska gå fort framåt, känns så himla långt fram! Jag ska prata med BM på mitt första besök i nästa vecka kring tidigt VUL/UL. 


    Jag är typ inställd på att det inte blir något för att inte bli för besviken. Har bokat ett tidigt ultraljud för att lugna mig lite iaf. Kan verkligen rekommendera det till alla som är lite oroliga. Jag gjorde det även med första barnet. Dels blir man ju lite lugnare och dels känns det mer på riktigt :)
  • Kiwikiwi
    Juli1990 skrev 2021-09-21 15:29:09 följande:

    Hur tänker ni alla som är tidigt i graviditeten kring missfallsrisken? Hur ska man kunna koppla bort oron? Jag blir snart galen.. Är bara i vecka 4+5 och jag vill bara att tiden ska gå fort framåt, känns så himla långt fram! Jag ska prata med BM på mitt första besök i nästa vecka kring tidigt VUL/UL. 


    Tycker också att tiden går så långsamt och de känns som en evighet till v.12 och jag är också orolig för missfall men försöker koppla bort det och låta tiden gå och lita på kroppen. Tycker tiden gått liiite fortare efter v. 6. Finns ju tyvärr inget man kan göra mer än att försöka fylla sina dagar så tiden går fort :)
  • Anonym (Bebis2)
    Kiwikiwi skrev 2021-09-21 20:50:44 följande:

    Tycker också att tiden går så långsamt och de känns som en evighet till v.12 och jag är också orolig för missfall men försöker koppla bort det och låta tiden gå och lita på kroppen. Tycker tiden gått liiite fortare efter v. 6. Finns ju tyvärr inget man kan göra mer än att försöka fylla sina dagar så tiden går fort :)


    Precis, man kan inte göra ett skit tyvärr haha. Man får ta en dag i taget. Man får ha sina egna små milstolpar, tex ultraljud, barnmorskebesök osv.
  • Kiwikiwi

    Någon mer som upplever att magen är känsligare för viss typ av mat? Har vaknat upp i princip 1 gång per vecka under natten och haft så ont i magen och såklart blivit orolig. De är nästan som kramper som man kan få ibland när man är dålig I magen och behöver uppsöka en toalett, fast nu när jag vaknat har jag inte behövt gå på toa.

  • SunshineWonders
    Juli1990 skrev 2021-09-21 15:29:09 följande:

    Hur tänker ni alla som är tidigt i graviditeten kring missfallsrisken? Hur ska man kunna koppla bort oron? Jag blir snart galen.. Är bara i vecka 4+5 och jag vill bara att tiden ska gå fort framåt, känns så himla långt fram! Jag ska prata med BM på mitt första besök i nästa vecka kring tidigt VUL/UL. 


    Jag har oroat mig så extremt mycket. Varannan dag har jag varit övertygad om att det är ett missfall på gång. Och sen varannan dag har jag återfått hoppet. Vet inte om det är ett bra tips egentligen, men jag har stängt av mycket av känslorna. Orkar inte med den känslomässiga bergodalbanan. Och dagarna går nu mycket lättare och jag fungerar bättre i vardagen.
  • Juli1990
    SunshineWonders skrev 2021-09-21 22:53:08 följande:

    Jag har oroat mig så extremt mycket. Varannan dag har jag varit övertygad om att det är ett missfall på gång. Och sen varannan dag har jag återfått hoppet. Vet inte om det är ett bra tips egentligen, men jag har stängt av mycket av känslorna. Orkar inte med den känslomässiga bergodalbanan. Och dagarna går nu mycket lättare och jag fungerar bättre i vardagen.


    Usch det är så fruktansvärt jobbigt! Vilken vecka är du i? Ska försöka göra det också!
  • Juli1990
    SunshineWonders skrev 2021-09-21 22:53:08 följande:

    Jag har oroat mig så extremt mycket. Varannan dag har jag varit övertygad om att det är ett missfall på gång. Och sen varannan dag har jag återfått hoppet. Vet inte om det är ett bra tips egentligen, men jag har stängt av mycket av känslorna. Orkar inte med den känslomässiga bergodalbanan. Och dagarna går nu mycket lättare och jag fungerar bättre i vardagen.


    Usch det är så fruktansvärt jobbigt! Vilken vecka är du i? Ska försöka göra det också!
    Kiwikiwi skrev 2021-09-21 20:50:44 följande:

    Tycker också att tiden går så långsamt och de känns som en evighet till v.12 och jag är också orolig för missfall men försöker koppla bort det och låta tiden gå och lita på kroppen. Tycker tiden gått liiite fortare efter v. 6. Finns ju tyvärr inget man kan göra mer än att försöka fylla sina dagar så tiden går fort :)


    Det låter bra, ska verkligen också försöka tänka så! :) jag är i vecka 6 på torsdag (5+0) så hoppas veckan går snabbt. Som du säger finns det ju verkligen ingenting att göra förutom att fylla dagarna med mycket aktiviteter. Jag har fortfarande inga direkta symtom, hur har ni andra det som är tidigt? Lite orolig över att jag inte har något illamående.
  • Almander
    Juli1990 skrev 2021-09-22 07:18:51 följande:

    Usch det är så fruktansvärt jobbigt! Vilken vecka är du i? Ska försöka göra det också!Det låter bra, ska verkligen också försöka tänka så! :) jag är i vecka 6 på torsdag (5+0) så hoppas veckan går snabbt. Som du säger finns det ju verkligen ingenting att göra förutom att fylla dagarna med mycket aktiviteter. Jag har fortfarande inga direkta symtom, hur har ni andra det som är tidigt? Lite orolig över att jag inte har något illamående.


    Tror vi är ungefär samma i tiden. Känner inte heller speciellt mycket, lite trötthet & lite halsbränna då och då. Men annars inget illamående, inga ömma bröst etc. Är så nojjig över att jag inte fått dessa, men det är ju inte givet att alla får det :)
Svar på tråden BF maj 2022