• Anonym (Martin)

    Stalkade mitt ex

    Hej, 

    För 5 år sedan stalkade jag mitt ex en tid efter vårt uppbrott i form av telefonsamtal, sms och meddelande på sociala medier. Jag brottas mer eller mindre varje dag av dåligt samvete. Är även livrädd för stalknigen lett till att mitt ex inte vågar eller kan knyta ann till någon ny.  

    Jag har inte träffat någon ny eller träffat någon under åren som gått. Tänker inte ha någon ny partner. 

  • Svar på tråden Stalkade mitt ex
  • Anonym (Martin)

    Har haft mer oro i kroppen att mitt ex påverkat negativt av händelsen idag. Den finns kvar i mig men inte lika ofta som tidigare.

  • Anonym (Martin)

    Jag tänker inte lika mycket på henne som tidigare men finns fortfarande i bakhuvudet tyvärr. 

    Jag kan bara hoppas att hon hittat en fin kille. Hon är värd det efter åren med mig. 

  • Anonym (Mman)
    Anonym (Martin) skrev 2021-09-09 21:01:41 följande:

    Har haft mer oro i kroppen att mitt ex påverkat negativt av händelsen idag. Den finns kvar i mig men inte lika ofta som tidigare.


    Ta inte dig själv på så stort allvar, har hon inte gått vidare är det garanterat av eget val och inte för att du skulle ha varit så himla viktig att hon känner sån ångest efter att ni brutit...
  • Anonym (Martin)

    Jag arbetar med att försöka förlåta mig själv för att jag utsatte mitt ex för stalking efter vårt uppbrott. Jobbar med det nästan dagligen men tyvärr finns så mycket sorg och besvikelse kopplat till det hela. 

    Har ni nått tips hur man förlåter sig själv? 

  • Anonym (kär)
    Anonym (Martin) skrev 2022-01-15 19:36:58 följande:
    Jag arbetar med att försöka förlåta mig själv för att jag utsatte mitt ex för stalking efter vårt uppbrott. Jobbar med det nästan dagligen men tyvärr finns så mycket sorg och besvikelse kopplat till det hela. 

    Har ni nått tips hur man förlåter sig själv? 
    Man går till en terapeut. Tror inte att du kan lösa detta på egen hand.
  • Anonym (Martin)
    Anonym (kär) skrev 2022-01-15 19:40:54 följande:
    Man går till en terapeut. Tror inte att du kan lösa detta på egen hand.
    Gått till psykologer i fem år. Hjälper inte.

    Enda som får mig att må ok är tron att mitt ex fått en kille som behandlar henne bättre än mig.
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Martin) skrev 2022-01-15 19:36:58 följande:

    Jag arbetar med att försöka förlåta mig själv för att jag utsatte mitt ex för stalking efter vårt uppbrott. Jobbar med det nästan dagligen men tyvärr finns så mycket sorg och besvikelse kopplat till det hela. 

    Har ni nått tips hur man förlåter sig själv? 


    Som jag skrev i mitt inlägg ovan, inse att världen inte kretsar kring dig, inse att hennes värld inte heller kretsar kring dig. Det låter kanske hårt men precis så är det och hon mår.varken till eller från pga något du gjorde för fem år sedan.
  • Anonym (Happymeal)

    Jag var ett riktigt svin mot en av mina pojkvänner en gång i tiden. Alltså på riktigt. Jag slog honom, var otrogen, kontrollerade honom osv. Fruktansvärt skrämmande beteende. Jag visste att det jag gjorde och hade gjort var fel, men inte riktigt fullt ut. Turligt nog hittade jag senare en kille som gjorde samma mot mig och då trillade polletten ner helt och fullt.

    En dag, några år senare, ringde jag upp honom och var snabb med att säga att jag bara ville be om ursäkt. Jag hade gråtit många kvällar och legat sömnlös pga vad jag utsatte honom för. I efterhand fick jag höra att han efter samtalet hade blivit så lättad. Och det verkligen gjorde mig så innerligt glad.

    Jag var ung och hade vuxit upp med den våldsamma synen på relationer samt bar på mycket egna sorger som gjorde att jag tog ut det på en annan människa - absolut ingen ursäkt men en förklaring. Aldrig någonsin betett mig så igen och jag kan för mitt liv inte förstå hur jag en gång tyckte mig ha anledningar att behandla en annan människa så.

    Med andra ord, jag vet inte exakt vad du gjort, men jag vet inte om någon skulle bli ledsen över att höra ett förlåt. Sen finns det såklart dem som kanske inte visar det men det blir iaf inte värre av att den som har skulden faktiskt tar på sig den.

  • Anonym (Lugn nu)
    Anonym (Martin) skrev 2022-01-15 19:36:58 följande:

    Jag arbetar med att försöka förlåta mig själv för att jag utsatte mitt ex för stalking efter vårt uppbrott. Jobbar med det nästan dagligen men tyvärr finns så mycket sorg och besvikelse kopplat till det hela. 

    Har ni nått tips hur man förlåter sig själv? 


    Du acceptera det jobbiga som hände och erkänner dina misstag .Sen förlåter du dig själv .Och hör aldrig mera av dig till henne.Sen börjar du tänka på din egen framtid och mående .
  • Anonym (kär)
    Anonym (Martin) skrev 2022-01-15 19:52:51 följande:
    Gått till psykologer i fem år. Hjälper inte.

    Enda som får mig att må ok är tron att mitt ex fått en kille som behandlar henne bättre än mig.
    Om du har gått i fem år, så tror jag tyvärr inte att någon här kan hjälpa dig. Tråkigt att du mår så dåligt. Som jag skrev förra gången är jag helt övertygad om att hon gått vidare, så tänk så, om det funkar. Och se till att leva själv också. Då ältar man mindre.
Svar på tråden Stalkade mitt ex