• Kanelkringla

    Bim april 2022

    Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

  • Svar på tråden Bim april 2022
  • evelinagra1

    Stor kram <3


    Butembobaby skrev 2022-03-14 09:24:08 följande:

    Jahopp, då var man tillbaka i BIM tråden igen Rynkar på näsan

    Började blöda I morse, och testen är återigen blanka. 
    Känns skit. Menmen, det kanske blir en julbebis istället då. 

    Om ÄL kommer igång som vanligt är BIM 11/4 


    1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)



    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Emzor1

    Vet inte om jag gör rätt nu, har aldrig lagt till mig på en lista tidigare Skäms

    1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)


    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Emzor1

    Jag funderar på att testa med ägglossningstester den här månaden, har någon av er erfarenhet av det? Har beställt från RFSU Glad

    Min mens är fortfarande sen men fick negativt test imorse på abblo tidigt så jag är 100% att jag inte är gravid tyvärr.. min cykel har alltid legat på 18-30 dagar men nu närmar jag mig dag 32, tänker att det säkert är för att jag vill så himla gärna - typiskt! Trodde aldrig jag skulle säga det, men önskar min mens kom nu så att man bara kan få börja om haha

  • MAKL
    Emzor1 skrev 2022-03-14 16:03:17 följande:

    Jag funderar på att testa med ägglossningstester den här månaden, har någon av er erfarenhet av det? Har beställt från RFSU Glad

    Min mens är fortfarande sen men fick negativt test imorse på abblo tidigt så jag är 100% att jag inte är gravid tyvärr.. min cykel har alltid legat på 18-30 dagar men nu närmar jag mig dag 32, tänker att det säkert är för att jag vill så himla gärna - typiskt! Trodde aldrig jag skulle säga det, men önskar min mens kom nu så att man bara kan få börja om haha


     Välkommen! Glad


    Jag har testat med ägglossningstest vid flera olika tillfällen. Har även testat olika sorter, de med två streck och de digitala med smileys. Antar att det är de med två streck som du beställt nu då jag antar att RFSU inte har egna digitala. Nu vet inte jag hur mycket du kan om ägglossningstest så drar lite kort om vad man kan tänka på. Vissa tycker att de med enbart streck kan vara ganska svåra att tyda hur vida det är positiva eller inte. Men så länge båda strecken är lika starka så är det positivt annars räknas allt annat som negativa test. Ibland kan man även behöva testa flera gånger under en dag för att inte missa när testen blir positiva, det kan alltså gå från negativt till positivt på några timmar Glad

  • Emzor1
    MAKL skrev 2022-03-14 17:06:32 följande:

     Välkommen! Glad


    Jag har testat med ägglossningstest vid flera olika tillfällen. Har även testat olika sorter, de med två streck och de digitala med smileys. Antar att det är de med två streck som du beställt nu då jag antar att RFSU inte har egna digitala. Nu vet inte jag hur mycket du kan om ägglossningstest så drar lite kort om vad man kan tänka på. Vissa tycker att de med enbart streck kan vara ganska svåra att tyda hur vida det är positiva eller inte. Men så länge båda strecken är lika starka så är det positivt annars räknas allt annat som negativa test. Ibland kan man även behöva testa flera gånger under en dag för att inte missa när testen blir positiva, det kan alltså gå från negativt till positivt på några timmar Glad


    Tack! 

    Ja men precis de är det med sträck, jag var orolig att det kanske skulle vara lite mer komplicerat än vad man hoppats på haha.. Jättesnällt av dig att förklara så pedagogiskt, det var till stor hjälp! Glad

    Obs - såg att jag skrivit fel tidigare, min cykel brukar inte vara 18 dagar utan från 28 som minst!
  • Cinapuffen

    Jahopp! Jag får visst hoppa in här ändå. Visade sig att det blev en kemisk graviditet och imorse visade testet negativt och nu kom blödningen.


    1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)


    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Cinapuffen
    flisan1989 skrev 2022-03-16 15:15:14 följande:

    Beklagar Hjärta


    Tack Hjärta första gången jag är med om detta. Har aldrig haft MA/MF heller. Men antar att det är min ålder som ställer till det, är 40 år. Sambon blir 28 i år.
  • Annemarit123

    nu har jag opererat bort ett myom i livmodern. Jag hoppas att operationen inte påverkat menscykeln och att jag har slutat blöda tills nästa ägglossning som är nästa vecka. Någon fler här inne som opererat bort ett myom och då fått det enklare att bli gravida? 
    hade varit så mysigt med en julbebis <3

  • Etaj
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 15:55:46 följande:
    Tack Hjärta första gången jag är med om detta. Har aldrig haft MA/MF heller. Men antar att det är min ålder som ställer till det, är 40 år. Sambon blir 28 i år.
    Beklagar:( jag fick också en kemisk graviditet denna månaden, 40 år jag med. Håller tummarna för oss båda att det blir en julbebis istället<3
Svar på tråden Bim april 2022