• Gullvivor

    Ta hål i öronen på en 1-åring?

    Har man inget vettigt att skriva så kan man låta bli att skriva överhuvudtaget i tråden. Tack. 

    Min 1-åring har inga hål i öronen då jag skjutit upp det denna gång, men funderar på att ta tag i det nu men känner mig lite tveksam pga oro att det är en "dålig" ålder med tanke på risk för infektion, läker sämre osv. Alltså pga att barnet inte förstår och pillar/drar. Men kanske bara jag som fått för mig det? 

    Finns det möjligtvis någon som tagit hål i öronen på sin 1-åring och kan berätta om ni tycker det är en bra eller dålig ålder? Har bara erfarenhet av spädbarn men inte just 1-åringar, så skulle uppskatta om någon här kanske ville berätta.

  • Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?
  • Anonym (why)
    Kockobello skrev 2022-11-20 21:34:55 följande:

    Du kan tycka att det ska vara frivilligt med giftermål.  Det kan man tycka om allt möjligt. Det är ett långt större ingrepp i människors liv att stjäla 50% av lönen under hela dennes livstid än att kräva giftermål vid familjebildning.


    Varför bor du i Sverige om du tycker att det är ett större övergrepp att betala skatt än att slängas in i fängelset med din nyfödda bebis för att du hade mage att söka vård när du håller på och förblöda efter att pappan till barnet övergav dig? Har man så vidriga förlegade värderingar förstår jag inte varför man någonsin skulle välja att bo i Sverige. Finns över 100 länder i världen, varför bo någonstans som har helt andra grundläggande värderingar än en själv. 

    Det är hemskt vilka värderingar som tillåtits frodas i samhället efter invandringen. Om du och ts inte bryr er om mänskliga och demokratiska rättigheter och är för att få skada era barn kan ni väl flytta till länder som delar er unkna människosyn.
  • Gullvivor
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-20 20:29:24 följande:
    Det är ikte det jag kommenterade. Jag kommentersde dig, och din viktorianska 1800-tals-hittepåmoral 

    Kan du förklara för mig varför ett par som kört en dropinvigsel på rådhuset efter jobbet, eller de som bränner 250000 kr på en stor all inclusive- fest är moraliskt överlägsna de som kanske levt ihop i 10 år utan äktenskap men skaffar ett älskat barn? Do tell,
    För att ena relationen är tillåten medan andra relationen är otillåten och därmed omoralisk. Enligt mig ska man vara gift och därför tycker inte jag att det är något dåligt att det finns länder där detta är olagligt, tvärtom är det positivt att dessa värderingar fortfarande existerar trots allt omoraliskt som finns i världen idag samt hur man normaliserat sedeslöshet. Hur detta nu har med hål i öronen att göra..
  • EpicF
    Gullvivor skrev 2022-11-20 23:01:23 följande:
    För att ena relationen är tillåten medan andra relationen är otillåten och därmed omoralisk. Enligt mig ska man vara gift och därför tycker inte jag att det är något dåligt att det finns länder där detta är olagligt, tvärtom är det positivt att dessa värderingar fortfarande existerar trots allt omoraliskt som finns i världen idag samt hur man normaliserat sedeslöshet. Hur detta nu har med hål i öronen att göra..
    Och ändå så går du emot vad du själv tycker..... Dubbelmoral kallas det. 
  • FuckGoggleAskMe
    Gullvivor skrev 2022-11-20 23:01:23 följande:
    För att ena relationen är tillåten medan andra relationen är otillåten och därmed omoralisk. Enligt mig ska man vara gift och därför tycker inte jag att det är något dåligt att det finns länder där detta är olagligt, tvärtom är det positivt att dessa värderingar fortfarande existerar trots allt omoraliskt som finns i världen idag samt hur man normaliserat sedeslöshet. Hur detta nu har med hål i öronen att göra..
    Tillåten, otillåten och omoralisk enligt medeltida värderingar. Inget som har något att göra med Sverige 2022. 
  • Gullvivor
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-20 23:12:48 följande:
    Tillåten, otillåten och omoralisk enligt medeltida värderingar. Inget som har något att göra med Sverige 2022. 
    Då kanske man bör sluta fråga mig om vad jag tycker i var och varannan tråd då majoriteten av mina åsikter är rätt impopulära och "medeltida" här på forumet. Håll er till TS bara. 
  • Anonym (why)
    Gullvivor skrev 2022-11-20 23:22:19 följande:
    Då kanske man bör sluta fråga mig om vad jag tycker i var och varannan tråd då majoriteten av mina åsikter är rätt impopulära och "medeltida" här på forumet. Håll er till TS bara. 
    Problemet är inte att du yttrar dina åsikter, problemet är dina åsikter och värderingar i sig. 

    Kan du inte förklara varför du anser det vara okej/rättfärdigat att göra illa ditt barn för att du tycker något är fint? 
  • Anonym (R)

    Hål i öronen på en ettåring?!

    Är det dags för hårfärgning när ungen är 4 och en navelpiercing vid 10?

    Blir det silikonpattar och fillers i läpparna i 13årspresent också?

    Att folk inte kan vara nöjda med sina vackra barn så som Gud har skapat dem..

  • Anonym (Sarah)

    Tråden är lång, men TS har inte kunnat svara på VARFÖR hon absolut vill att hennes lilla dotter ska piercas? 
    Jag gissar på att det är pga grupptryck, bebisflickor i hennes omgivning blir håltagna i öronen, och TS vill följa med strömmen utan att tänka efter själv VARFÖR hon absolut vill göra hål i sin bebis öron helt i onödan.
    Jag har missat att TS tydligen gillar att omskära bebisar också.
    Då blir jag nyfiken på vilken kultur hon vill anamma.
    Jag kan inte komma på någon kultur där man hetsar till att BÅDE pierca och omskära barn? 

  • Kockobello
    Anonym (Sarah) skrev 2022-11-21 03:10:08 följande:

    Tråden är lång, men TS har inte kunnat svara på VARFÖR hon absolut vill att hennes lilla dotter ska piercas? 
    Jag gissar på att det är pga grupptryck, bebisflickor i hennes omgivning blir håltagna i öronen, och TS vill följa med strömmen utan att tänka efter själv VARFÖR hon absolut vill göra hål i sin bebis öron helt i onödan.
    Jag har missat att TS tydligen gillar att omskära bebisar också.
    Då blir jag nyfiken på vilken kultur hon vill anamma.
    Jag kan inte komma på någon kultur där man hetsar till att BÅDE pierca och omskära barn? 


    Vilka kulturer har du övervägt då? 
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?