Fråga experten: Inaktiva: Fråga om föräldraförsäkringen forum

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
Sjukskriven mamma, arbetande pappa av Anony­m (före­t­agare­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 11 Jul 09:12
710 1 Mamman till ett barn yngre än 240 dagar blivit långtidssjukskriven från sin föräldraledigh... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 11 Jul 09:12
1
710
ersättning omprövas vid 1 år + dubbeldagar av Anony­m (dubb­e­l) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 10 Jul 11:22
2,2k 3 Hej! Jag sitter o funderar lite på varför det görs en omprövning på ersättning när barnet... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 10 Jul 11:22
3
2,2k
ansökan om föräldrarförsäkring av Anony­m (grav­i­d) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 10 Jul 11:13
1,2k 1 Hej! Jag väntar barn och det är beräknat till den 15 augusti. Jag lämnade in mitt modersk... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 10 Jul 11:13
1
1,2k
behöver semester redovisas? av Anony­m (seme­s­terma­m­man) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 9 Jul 14:21
629 1 Hej Vi väntar vårt första barn när som helst nu men då jag har agit semester under juli t... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 9 Jul 14:21
1
629
Inskolning på förskola samt uttag av fp av Anony­m (Mamm­a­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 9 Jul 14:16
1,4k 3 Hej! Jag är för tillfället föräldraledig med min son på heltid och tar ut 6 hela fp-dag... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 9 Jul 14:16
3
1,4k
Hur kan man ta ut fp när barnet tex är 3 år av Anony­m (nybl­i­ven mamma­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (nybliven mamma)
Äldre 9 Jul 11:49
787 2 Hej! Jag är helt ny på detta med fp och ska nu först och främst vara hemma tills augusti... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (nybliven mamma) Äldre 9 Jul 11:49
2
787
Jobba två dagar i veckan och SGI från när barnet fyllt 1 av Schnu­f­fie Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 9 Jul 11:01
1,2k 1 Hej! Vad jag förstår måste man ta ut 5 dagar i veckan från att barnet fyllt 1 för att b... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 9 Jul 11:01
1
1,2k
i samband med födelsen av Anony­m (undr­a­r) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 9 Jul 08:29
543 1 hej, jag undrar när man har fått sitt barn, pappa anmäler sina 10 dagar, ska han då fylla... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 9 Jul 08:29
1
543
finns ngn hjälp för funktionshindrade? av Anony­m (cs) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 9 Jul 08:12
587 3 Finns det ngn hjälp att få för funktionshindrade?? Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 9 Jul 08:12
3
587
Behålla SGI om man ej klarar tenta av Anony­m (Stud­e­ntmam­m­an) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 8 Jul 12:10
828 1 Hejsan! Jag ska få direkt från föräldraledigheten till att studera innan jag blir föräldra... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 8 Jul 12:10
1
828
Behålla mitt SGI av Anony­m (Entr­e­prenö­r­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 8 Jul 12:07
837 1 Hejsan! Jag skulle vilja öppna en enskild firma och jobba med på helgerna när man man är h... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 8 Jul 12:07
1
837
Gravidpenning samma sak som sjukskrivning? av Anony­m (Upps­a­gd?) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Jul 14:23
1,5k 1 Hej! Vad är det som skiljer sig mellan en gravidpenning och en sjukskrivning? Med tanke... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Jul 14:23
1
1,5k
Deltidsarbete + föräldraledighet av Pärla­n­80 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Jul 10:19
2,2k 3 Hej! Under hösten ska vår lilla tjej börja förskolan. För att få en lite mjuk start för os... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Jul 10:19
3
2,2k
hur räkna ut SGI vid säsongsanställning av gröna­f­ingra­r Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Jul 15:56
2,0k 1 Jag försöker räkna ut hur mycket jag arbetat/tjänat innan min studietid för att räkna ut m... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Jul 15:56
1
2,0k
Barnbidrag nyinflyttade av mago2­2 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Jul 09:54
1,5k 1 Hej! Jag flyttade med mina två små pojkar till Sverige i våras och sedan maj är vi alla... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Jul 09:54
1
1,5k
SGI - CSN - sommarlov av baill­e­y Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Jul 09:18
2,4k 3 hej om man studerar olika kurser under våren och höst varje år och får man csn också...vad... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Jul 09:18
3
2,4k
Hur ta ut dagar för att få ut så mycket pengar som möjligt? av Anony­m (Anni­k­a) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Jul 09:06
887 1 Hej, Det är så att vi kommer troligtvis att flytta utomlands under nästa år och därför... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Jul 09:06
1
887
Vad händer med fp-dagarna om vi går från enskild till gemensam vårdnad? av Niova Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Jul 10:39
633 1 Hej, om jag idag har enskild vårdnad från födseln och har fått alla 480 fp-dagarna.....hur... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Jul 10:39
1
633
Timvikarie? av MonAm­i­e Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Jul 10:25
724 1 Hej! Jag har en fråga angående hur ni beräknar föräldrapenningen och SGI. Jag har stude... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Jul 10:25
1
724
Vad grundar man mamma penningen på för en person med enskild firma av ssh85 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Jul 10:09
624 1 Hej jag har en enskild firma sen 13 månader tillbaka. Jag började fundera på hur det funk... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Jul 10:09
1
624