Familjelivssnack med Hannah Graaf Karyd

95855 visningar
473 svar


   
 
     
                               

Familjelivssnack med Hannah Graaf Karyd
Kanske blir det ditt inlägg som lyfts i programmet Familjelivssnack 
på Lugna Favoriter


Namn: Hannah Graaf Karyd
Ålder: 32 år
Familj: Maken Peter, barnen William 9 år, Mio 7 år och Liv 1,5 år.
Aktuell: Bloggare på egna sidan Bloggfamiljen.se, är krönikör på Aftonbladet och bedriver homeparties med barnprodukter.

Kort om mig: Jag har varit med om ganska mycket när det gäller familjeliv. Jag har varit gift och skild och gift igen, jag har uppfostrat barn ensam och tillsammans, jag har inte samma pappa till alla mina barn. Kort sagt har jag ganska mycket erfarenhet och hoppas på intressanta diskussioner med er.

Varje fredag  fem veckor framöver ringer radiostationen Lugna Favoriter upp Hannah kl.08.30-09.00, och hon avslöjar då veckans ämne som hon sedan under fredagen lägger upp här som en tråd. Minst två gånger i veckan är hon här och diskuterar det aktuella ämnet med er.





En del av det som diskuteras här under lördag- söndag lyfts sedan fram i radioprogrammet "Familjelivssnack"Lugna Favoriter på tisdagmorgnar kl 07.30-08.00 då  Hannah är på plats i Lugna Favoriter-studion och pratar om veckans ämne och tar även upp vad ni tycker och tänker om ämnet.




Vill du vara med i radioprogrammet Familjelivssnack och diskutera live med Hannah?
Anmäl ditt intresse här nedan, och glöm inte uppge ditt namn (medlemsnamn) telefonnummer, och skriv några rader varför du vill vara med.



Varje vardag kl 10-14 kommer programledaren Maria Lindberg på Lugna Favoriter att lyfta visa trådar ur denna medlemsgrupp och diskutera i radion. Fortsätt att diskutera här under veckan så kanske det är just ditt inlägg som blir ett inslag i veckans radioprogram.


                                                                      




 
                                                      
                                                                                                                                            
                    

Aktivitet i gruppen
Skapad av: Hanna­h Graaf Äldre 11 Mar 08:31 Senaste: Anton Chigu­rh Äldre 28 Oct 07:59
Lite som att: Du är inte bög förrän du sväljer !!!
Ny medlem
Ny medlem
Skapad av: Hanna­h Graaf Äldre 4 Mar 11:47 Senaste: ibo Äldre 22 Apr 20:52
ibo
Skaffar barnvakt! Tror det är döden för en relation att inte kunna ta en bio eller gå ut och käka på tu man hand. Ett tips är att även skaffa barnvakt och boka in om man ska prata.
Ny medlem
Skapad av: Hanna­h Graaf Äldre 15 Apr 08:27 Senaste: Kimbe­rlici­ous Äldre 20 Apr 01:20
Kimber­liciou­s
Jag blir irriterad över den här diskussionen som pågår inte bara här utan jämt och överallt: Vi får inte vara bättre än någon annan. Gud förbjude om jag får någon annan att känna.
Ny medlem
Ny medlem
Skapad av: Hanna­h Graaf Äldre 8 Apr 09:02 Senaste: Hanna­h Graaf Äldre 12 Apr 12:46
Hej, Det är lätt att glömma restiden när man bor i Stockholms-trakten. Vi flyttade utanför Stockholm för att barnen skulle få växa upp med skog och natur utanför dörren.
Ny medlem
Ny medlem
Skapad av: Hanna­h Graaf Äldre 1 Apr 09:05 Senaste: Plutt­eli Äldre 9 Apr 11:44
Här ser vi till att båda kan vara hemma, om inte samtidigt så iaf i var sin period. Maken var hemma i 6 månader med stora dottern, nu kommer han vara hemma 7 månader med nyfödda dottern. Funkar finfint!
Skapad av: Hanna­h Graaf Äldre 18 Mar 08:34 Senaste: Filos­o Fiske­n Äldre 8 Apr 12:25
Filoso Fisken
Nej, jag menar inte tvingar på det sättet. Min poäng var att många häver ur sig en massa smörja om genusmedvetenhet som "begränsande" "förbud hit och dit" och "går för långt" - när det är.
Skapad av: Forum­värd Äldre 1 Mar 13:27 Senaste: Hanna­h Graaf Äldre 5 Apr 15:04
Hej fina Emma, Tack för vänliga ord. Tyvärr har jag missat din fråga helt så här kommer ett sent svar   Jag förstår precis vad du menar. Det är lätt att bli hemmakär.
Skapad av: Hanna­h Graaf Äldre 25 Mar 08:22 Senaste: daddy­rules Äldre 29 Mar 14:15
daddyr­ules
Det verkar som ingen kvinna känner igen sig i detta. Trots det läser man överallt om hur kvinnors psykologbesök ökar, tidningar skriver spaltmil om ämnet och överallt hör man kvinnor som klagar över hetsen.
Skapad av: Hanna­h Graaf Äldre 17 Feb 23:22 Senaste: Lyche­e Äldre 18 Mar 17:03
Lychee
Jag har hittat bra läsning av Lars H. Gustafsson (barnläkare och docent) på growingpeople.se (se länk http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=27099&del=2) och som jag tänkte sammanfatta här i forumet.
Ny medlem
Ny medlem
Ny medlem
Skapad av: Hanna­h Graaf Äldre 25 Feb 08:57 Senaste: mia maria Äldre 7 Mar 19:46
Men enligt många här på FL så borde du visst ha kunnat snåla mer på föräldradagarna eftersom ingen har så höga utgifter att de "inte har råd" att vara hemma längre med sitt barn.