• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • jacklin

Jag brukar handla mellan 600 och 2500 kr när jag är där, men det är ju klart, det är ju inte så långt för mig att åka, ca 50 min, så man kan åka dit oftare. Fast nu har jag vart där för ofta så jag har tröttnat lite, så ska åka nu innan skolan börjar igen och sen får jag försöka hålla mig borta tills vi har flyttat och när det blir dags för julklappsköpen.

• Adelisa

anro: läste din blogg hihi hur var det med folk igår???

En annan kommer nog köra nu denna månaden innan barnbidrag och lön kommer..

Hur har det funkat för er som har små med sig???

För med på resan kommer min son på fem månader. Tar nog bärselen och vagn, så han kan ligga o sova i den. Min mamma och jag har en taktik redo... Den ene kör barnvagnen, den andre tar två kundvagnar med korgar (två under var vagn) och så går vi och parkerar vagnarna på blåa och går runder med barnvagnen.. kan ju inte lämna den... Sen väger upp, det tar ju 1h 50 min ca. Får stanna och pausa på vägen för lillemans skull. Lite länge att sitta i bilstolen..

royalisten:

Det är precis som alla säger. Man blir lite crazy och vill man så kan man ju hålla sig nere till 5-800kr. Det beror ju helt och hållet på vad man är ute efter. Men man blir sådär; "måste passa på". Men som de andra brukar jag hamna på 2-3000 kr.

Hur ser det ut i dagarna med folk??? Viss veckodag som är mer/mindre folk? Hörde att dem fick in varor på söndagar (då det ju är stängt) men så måndagar.. Och sen onsdagar, så kanske torsdagen då..

• jacklin

Jag brukar åka på fredag kvällarna för då är det lite folk, men vi var där i torsdags morgon och då var det väldigt lite med.

• Adelisa

glömde fråga..

Vad fanns det i klädväg stl. 68,74? där omkring?

alltså fanns det vinterkläder inne? Fanns "enjoy milk" bodiesarna ? (älskar dem, men Julian har växt ifrån dem nu..

• anro

Adelisa - jag var där förra veckan och då var det inte mycket folk...folktomt nästan iaf. fram till kl. 11.00.

Det fanns stoooort utbud av kläder iaf. i stl. 74. Lite sämre var det med stl. 92 som jag var ute efter. Men vad jag förstår så kan det ändras lite från dag till dag...

Jag såg inte Enjoy Milk bodies. Men jag kollade inte JÄTTEnoga så jag kan nog ha missat dom! Superfina ju!

• Adelisa

aha.. kollade hemsidan nu... ingen kö. vi brukar vara där tills de öppnar.

• PernillaWaxin

När vi åker till gekås om 2 veckor har vi som tur är min sambos föräldrar nere också som passar Wilma (8månader) medans vi är borta och shoppar. Jag kan inte förstå att man årkar ha en liten bebis med på gekås. Måste vara stressande och jobbigt. Ni som haft små bebisar berätta gärna hur det var. Att komma fram med vagn och trängas m.m.

• Adelisa

pernillaWaxin

Ja, det var det vi undrade med. Men vi tja, alltså, jag helammar fortfarande (han äter gröt på morgonen o mat på lunchen) så det blir lite svårt att lämna honom hemma. Sen ska jag köra tillsammans med min mamma och hon kan bara nu, semestern...
    Men vi hoppas det går bra. Har en väldigt snäll liten kille. Bara han nu är snäll där med hihi..

• jacklin

Jag har haft med min lille kille som är 11 månader nu nästan varje gång och det har funkat skit bra. Men då har ju mamma eller någon kompis vart med och vi har turats om att shoppa, har aldrig haft bråttom där, sen har vi åkt antingen tidigt eller sent så det inte är så mycket folk.

• NovasMam

det går jättebra att ha med bebisar på gekås! speciellt om det inte är sådär jättemycket folk!
    min dotter är 2 år nu och det är ju jobbigare att ha med henne nu än vad det var när hon bara var några månader gammal! men får se te att inte åka själv bara, har man någon som hjälper en går det bara bra!

tips för er som har småbarn och kanske ammar: strax efter entren finns det en kundservice och jämte den finns det ett vilorum med säng och även en toalett som finns till rummet! det är perfekt för en liten amningsstund och även blöjbyte och ett toabesök! nyckel finns att låna i kundservice! det var jättebra när min lilla var bebis och jag tror och hoppas att det finns kvar ännu!

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden