• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • Jessica K

blede 70: vad är det för golfbutik som ligger där? (fråga från min pappa )

• sandy85

jag ska dit i slutet av september/början av oktober.. vad är braatt köpa till sin 1 åriga dotter ..hon blir 1 år den 23 septmeber.. tycker det är svårt..hur många overaller behövs? vad mer?

och vad kan mna hitta för bra 1års presenter där?

• skruttmamman

sandy85
    det brukar finnas rätt mycket leksaker men det kan variera lite men har man tur hittar man sånt som passar och som är prisvärt
    jag brukar köpa på mig små saker som pussel färgpennor och annat som man kan spara till julklappar och överaskningar till en tråkig dag

• sandy85

ok.. 1årspresenter då..vad är bra?

• Tygbiten

Ang. tips om lista

När jag åker utan familjen skriver jag ner vad olika familjemedlemmar behöver sedan gör jag en mått tabell för varje också.
    Det är så frusterande att hitta klädpalagg och sedan inte veta om storleken är rätt.
    Tröjor och jackor mäter jag från nacke till nederkant, vidden och så ärmlängden från nacken.
    Byxor mäter jag midjevidd, beninnerlängd, lårvidd och grenlängd.

Storlekarna kan skilja en del så utan min lapp och mitt måttband skulle jag inte klara mig på GeKås.

• jacklin

Ja storlekarna kan skilja sig jätte mycket. Ett ex: syrran köpte 3 par byxor i storlek 100 till min mellersta pojk, ett av de kunde han knappt ha för de var för små, ett annat var bra och det tredje passade kanon till min äldsta som har 128 i vanliga fall.

Så Tygbiten: det var ett bra tips om mått och måttband, ska göra det när jag ska köpa kläder till de framöver. Tackar

• SandraJ

Syrran köpte ett par skor på SkoBoo, hon gav 199 kr, nu såg vi dom på rea här i stan, fullpris var 799!!

• PernillaWaxin

Bra tips med måttbandet. mamma köpte strumpbyxor i storlek 62 till min dotter men de var nästan för små samma med klänningen

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden