• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • MGn

Hk har lagt ner...nu är det en ny butik som heter något med systrar...men de e dock inte golf och sport kläder längre, utan mer som torg-stånds-kläder...

• jacklin

Har glömt att skriva att jag jag har köpt en ny matservis där till oss. Det var för 4 pers, fyrkantiga talrikar, 4 djupa, 4 vanliga, 4 små och 4 muggar. Allt det gick bara på 169kr. Så jag köpte 3 paket så man har när det kommer gäster och så.

• Jessica K

weee! Åker imorgon! *längtar*

• mal

Har tidigare handlat kläder till mig själv på Ullared och blivit besviken på kvalitén. Har varit olika märken och kläder som allt från ytterkläder till underkläder. Har tappat formen eller färgen efter väldigt kort tid eller dragkedjor som gått sönder. Har ni samma erfarenhet på vuxenkläder och vad har ni för erfarenhet av barnkläderna?

• MammaCaa

Jag ska till Ullared i mon o SHOPPA satan!!

• Jessica K

Hej hopp! Hemma från Ullared.
    Blev en hel del vi i familjen handlade... men själv blev det bara prylar för ca 350 kr. Fick för det 30 prylar... varav 16st klotljus *Skrattar* (3,90 styck för små klotljus! Jag som har letat som en tok efter billiga sånna! dagens fynd helt klart!). Köpte till en flaska med en typ godisorm med gräddkola som man ska hälla vodka i till brorsan min. Kostade typ 25kr! På inredningsbutiker kostar de runt 60kr! (då jag köpte en sist till honom).
    Men jag är sååå besviken på kläderna! Typ som Ellos var/är(?).. Men fick köpt ett par gympabyxor för typ 90kr och en stickad randig tröja för 80kr. Fanns många snygga kalsonger så det blev ett par till killen.
    Och sen en badrumsmatta för 25kr.
    Och en hel del till...

• Tygbiten

Ang kvaliten på vuxenkläder.
    Jag har köpt mycket till min man och då fritidsbyxor typ Fjällräven. De har varit kanonbra. Har också köpt någon skjorta och lite t-tröjor de har också varit bra.
    Till mig köpte jag för två år sedan halvlånga shorts typ vindbyxa och de har jag använt jättemycket. Det är tredje säsongen jag har dem.
    Visst har man gått på nitar där men man får kolla kvaliten innan man köper tex känna på tyget om det är löst stickat eller tunnt, sneda sömmar, plastiga tryck etc. Likadant med underkläder, jag lägger hellre till lite än köper underkläder för 4.90 st om de är tunna i materialet.

Något som brukar vara billigt är sällskapspel. Köpte barnalfapet för 129:- sist jag var där, på BR tog de 249:- och OBS! tog 269:-

Mitt tips är att man är lite kritisk och inte lägger allt som är billigt i kundvagnen. Tag hellre en t-shirt för 49:- än tre för 9.95 st
    Min erfarenhet är att ju mer lull-lull kläderna har tex paljetter,tryck eller sömmar ett plagg har desto mer får man granska det.
    Jag brukar köpa mer "rena" kläder, enkla basplagg utan allt för mycket dekorationer.

Ni som ska dit Lycka till i shoppandet och glöm inte måttbandet!

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden