• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • sandy85

jag längtar som en tok att åka till gekås :DDD

hur många overaller o så behöver man till en 1 åring?

• Adelisa

Jag var där i tisdags tillsammans med min son på 5 mån och min mamma. Det gick bra. Men det var MASSA folk så det tig sin lilla tid där.

Men det är ju så att ibland har de inne JÄTTEMYCKET av det man letar efter eller behöver t.ex. barnkläder i stl. 56-62.. När vi skulle ha det fanns det enormt mkt och vi köpte hur mkt som helst. Och föregående sommar köpte jag jättemkt kläder till mig själv. Nu hittade jag bara två brottarlinnen, trosor oh strumpor. Men det var mkt folk och jag hann inte direkt kamma igenom alla plaggen. Det var ju barnkläder i stl. 74-80 jag var ute efter. Så fanns det nästan nada!!!!
    Köpte en del bodiesar jättesöta. Men det fanns nästan inga byxor. BAra sommargrejer. tunna tunna. Så vi ska dit igen i september.. Det är ju semester nu med ju..

Men vad jag var mest glad över var min jacka!!! Hittade en skitsnygg parkas ljusmilitärgrön inne på herr så fin och så himla skön!!

Sen köpte man j en del leksaker till sonen...

• SandraJ

När jag åker it så köper jag sällan barnkläder, tycker inte de är billigare än typ Lindex. Kollade sist efter en jeanskjol, hittade en i Ullared för 79,95 då kan jag ju lika gärna köpa den på Lindex för 85 och då kan jag byta dan om det är nått fel.

Overaller, strumpor, strumpbyxor och regnkläder till barnen brukar dock vara billiga.

Det vi handlar mest av är, nappar, dinappar, haklappar och leksaker. Köpte ett träpusel för under 50 lappen, här hemma kostar samma pussel 150 kr! Sist köpte vi en såndär blomma som man kopplar till vattenslangen, en sorts vattenspridare. Gav 39 kr för den, har sett den på typ marknader för över 80 kr!!

• Annelie024

Hej, vi tänkte åka till Ullared den 16 augusti. Är det någon som vet om de redan fått in höstkläder och overaller och sånt, eller om det kommer senare?

• mammaNena

mal: det där med dålig kvallite´stämmer ganska bra på gekås.. visst köper man ett märkes plagg, så brukar det hålla ganska bra.. men t.ex. deras boddysar till barn e ganska dåliga.. blir stora i halsen och ser allmänt dassiga ut efter bara några tvättar..

annelie024: dom hade fått in vinterkläder för 3 veckorsen, så i augusti e det nog ett större utbud..

• Annelie024

helenas83, tack för svaret. Hoppas de fått in lite mer tills vi ska dit då.

• mammutten81

jag har fått kläder av bra kvalité, det finns en del skit också, men man får ju kolla ordentligt.
    Vanliga bastoppar i olika färger för runt 29 har hållt jättebra, även bh-ar och trosor.
    Hipsters är dock små i sina storlekar, jag har stl S-M på trosor, men fick köpa L.
    Jeansen har också hållt väldigt bra.
    Som sagt, man får kolla och ta sig tid att titta vad man köper helt enkelt.

Den där fyrkantiga servicen som ngn skrev om tidigare har jag också sett där, ville sååååå gärna köpa den sist, men jag såg den i slutet och hade massa annat kvar på listan.
    Man får hoppas den finns kvar lägre fram!

• sandy85

mammacaa hittade du något roligt i gekås?

• Spegel

Var på Gekås i onsdags, torsdags och fredags.. Var itne alls farligt med folk de två första dagarna då det var stekande sol ute. Men på fredan var det mulet med små regndroppar och då var det lite mer folk i rörelse.. Vi hittade massor. Gardiner, blommor, krukor, vaser, ljusstakar, prydnader, leksaker, vinterkläder till barnen, 3 par jeans till mig och ett tiotal tröjor ( ja jag agerade ego, enda gången på året jag shoppar kläder åt mig själv) Diverse hygien artiklar, två väskor, en vinterjacka till sambon tavlor,tallrikar, koppar, stolsdynor, bilprodukter,verktyg, underkläder till hela familjen lampskärmar, så alla dessa barnprylar då som nämnts tidigare i tråden, täcke och kudde, badlakarn osv osv... handlade för ca 7000 tror ja... helt sjukt egentligen men huvva så kul shopping.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden