• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen

annika5064: Tack!! Vad kul att du gillar den. Jag bara körde på hade ingen plan alls, så det hade lika gärna kunnat gå åt skogen... .

• Cino

Nu hänger jag inte med, nybörjare som jag är. Vad är det för skruvar ni pratar om till albumen eller var det plastfickorna ni förvarar era LO:n i??? Var hittar man dem??

• Fnyz

ja vi har album med plastfickor i..de albumen kallas postbound-album å de har skruvar i ryggen liksom som man kan byta ut

Annika: ja jag bytte ut de skruvar som var i chatterboxalbumet från början de skruvarna är typ 1-1,5cm kanske.

• Pyret78

Cino: skruvarna de pratar om "håller ihop" ett postbound-album (ett album med plastfickor) När man fyllt på med ex. antal fler plastfickor (följer oftast med 10-15 st) så blir det "överfullt" om man får köpa till längre skruvar, så att albumet går att stänga igen.
    Hoppas du förstår vad jag menar.

• Fnyz

Titta va jag hitta var på Erikshjälpen idag (secondhand) å där har de glasburkar med knappar för 5 kr styck å de har de tydligen jämt för de får in tusentals knappar från massa olika dödsbon å liknande med gamla tanter som itne slängt en knapp i hela sitt liv..
    å så är det 2 m spetsband för 5kr å 1 m sidenband för 3 kr som hittat!

(Pyret78: nu köpte jag alla knappar de hade för tillfället men de kommer in hela tiden )
  • pylle

ÅÅ härligt med knappar får ta mig en tur dit när dom fått innya då Fnyz om du handlat upp alla =). Ska åka till mamma och kolla hennes fråd också.
    Man blir ju lite skadad av det här man letar saker som kan passa till scrappingen hela tiden.
    Nu vill jag ha mina grejer från scrapkammaren så jag kan scrappa lite.

• Pyret78

ÅHHH jag som bara måste ha fler knappar!!!!!

Kanske har de fått in till på torsdag??

• Jen 82

Har fått hem ett paket från scrapperiet nu! En massa fin fina CBX papper! Me like!

• Fnyz
    Pyret78 skrev 2006-08-08 16:42:48 följande:
    ÅHHH jag som bara måste ha fler knappar!!!!!Kanske har de fått in till på torsdag??
    ja i annat fall kanske även röda korset kan ha... jag kom bara på de idag när vi åkte från krisitn att jag skulle svänga in där ltie snabbt å så frågade jag dem om knappar riktigt lyckoträff...blev ju hundratals knappar för 15 kronor
Svar på tråden Scrapträsket 2