• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Peggy O

Tack Marajjah. Nu har jag skrivit upp det.
    Brukar alltid framkalla på SIBA. Man får jättebra kort och de brukar ofta ha bra erbjudanden. Sist beställde jag 200 bilder för 90 öre/st.

Jag har en fråga till:
    Den där utmaningen på scrappiz, om man vill se era bidrag. HUR hittar man dem. Har snurrat runt på sidan ett bra tag nu.

• Cino

Claudia79 - Tack! Jag beställde ett kit Bazzill Collection för 179 (går i brunt, blått, grönt, grått, senapsgult), klisterremsor/band eller vad man nu kallar dem i tyg som går i brunt, bokstäver Vagabond Monogram och nåt mer som jag inte kommer ihåg.

Var in nu igen och hitta hur mycket som helst av de mönstrade pappren!!! Måste sätta mig och välja ut lite foton genast!!! Hoppas paketet kommer fort

• Jo79

Yezzz!!! Fick hem tio vita bazziller idag! Roooooligt!! Men orkar inte scrappa nått, första jobbdagen på evigheters evighet och första förskoledagen för Ellen.... ska slappa i soffan och snegla på papprena nu.

Röstade oxå på Pyret. KLART finast! Bra jobbat!!

Mamma till KaramEllen
  • Fnyz
    Peggy O skrev 2006-08-07 21:23:54 följande:
    Tack Marajjah. Nu har jag skrivit upp det.Brukar alltid framkalla på SIBA. Man får jättebra kort och de brukar ofta ha bra erbjudanden. Sist beställde jag 200 bilder för 90 öre/st.Jag har en fråga till:Den där utmaningen på scrappiz, om man vill se era bidrag. HUR hittar man dem. Har snurrat runt på sidan ett bra tag nu.
    klicka på forum till vänstger å sen utmaningar finns en bit ner då finns det en tråd som heter rösta på lo-skissen v.31 eller nå likande
  • mittlillalejon

måste fråga er bara,

har alla här album med plastfickor i?

Eller är det nån som använder album med blad???

• Mystjejen

Hm...Har kommit igång med utmaningen nu. Är nästan klar och såklart har jag kört fast rejält!!! Och jag kan ju inte fråga er...för då fattar ni ju vilken som e min.

Ska göra en annan Lo också kanske skickar in den istället om den blir bra.
    Hoppas jag får mina paket imorgon...
    Happy scrapping på er!!
  • Peggy O

Jag har album med blad. Vill ha album med så många sidor som möjligt för att det inte skall bli så många album i hyllan. Men nu har jag ett nytt problem. Med alla roliga dekorationer som finns så går ju albumen knappt att stänga till slut.

Till barnen skall jag gå över till plastfickor. Det är mer hållbart när de bläddrar själva, vilket de gör OFTA!

Nu skall jag göra ett nytt försök att hitta skissutmaningen på scrappiz. Är ju så nyfiken, men blir helt snurrig av den sidan.

• Skumpis

PeggyO - Du kan även gå in unde "Galleri" välja utmaningar, skittutmaningar och sen vecka 31. Så ser du förra veckans deltagare och även namnen på de som gjort dem.

• Cia o krabaten

Röstade också på pyret även om "Heja Ferje" är en favorit annars så var den inte lika bra i utmaningen liksom.

Bra jobbat tjejen!

• mittlillalejon

var köper ni era album?

vet inte vad jag ska köpa???

om jag köper ett på panduro m plastfickor i så

är det enfärgad beige trist framsida...hur göra den lite fin då???

Svar på tråden Scrapträsket 2