• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Cino

Ser att många har så fina texter på sina sidor, var hittar man dom? Antar att ni inte textat själva?

• Peggy O

Okej, jag hittade nu.
    Men hur vet ni vems som är vems?
    Ursäkta om jag ställer "korkade" frågor.......men hur skall man annars få veta?

• Skumpis
    Skumpis skrev 2006-08-07 21:39:43 följande:
    PeggyO - Du kan även gå in unde "Galleri" välja utmaningar, skittutmaningar och sen vecka 31. Så ser du förra veckans deltagare och även namnen på de som gjort dem.
    Peggy - Se ovan
  • Peggy O

Förlåt, såg att skumpis redan svarat på det.
    Ska försöka den vägen också.....
    Tack

• Matriark
    mittlillalejon skrev 2006-08-07 21:40:44 följande:
    var köper ni era album?vet inte vad jag ska köpa???om jag köper ett på panduro m plastfickor i såär det enfärgad beige trist framsida...hur göra den lite fin då???
    jag har gjort layouter till albumens framsida också, om vad albumet tinnehåller, eftersom hela albumen är inplastade.
    Cino skrev 2006-08-07 21:42:24 följande:
    Ser att många har så fina texter på sina sidor, var hittar man dom? Antar att ni inte textat själva?
    Vet inte riktigt vad du menar för text men det finns många sätt. Foam stamps är t ex bokstävs-stämplar i skumgummi som man målar på med akrylfärg eller chalk och sen stämplar. Sen finns det stickers och gnuggisar, eller så kan man skriva ut text från datorn.
  • Pyret78

Passar på redan nu, att tacka för alla ffina röster jag fått under första röstningsdagen på scrappiz

Det värmer o jag känner mig otroligt stolt att jag lyckats åstadkomma en Lo som faller de flesta i smaken

• Fnyz
    Cino skrev 2006-08-07 21:42:24 följande:
    när det är mycket text så brukar nog de flesta skriva ut på datorn...men vi textar i bland för hand åxå frör de kan vara kul för barnen när de bli äldre att man skrivit med sin egen handstil.

jag har ettt album emd plastfickor eftersom ajg inte alls scrappar i någon ordning alls utan gör de jag känner för så är de bäst när man kan flytta runt sidorna. och i dem kan man ju sätt i förlägningsskruvvar när de börjar bli svårt å stänga albumet är redan uppe i 4cm skruvar å de är fullt igen
  • Cino

Matriark - Du förstod precis, bara jag som har svårt att förklara mig

Fnyz - Tack för svar!

Nu måste jag bara sätta mig ner och få nån struktur på all info jag får Lite svårt att hänga med alla ggr med alla brads, öljetter och konstiga namn på allt så här i början

• Marajjah
    Jo79 skrev 2006-08-07 21:26:13 följande:
    Yezzz!!! Fick hem tio vita bazziller idag! Roooooligt!! Men orkar inte scrappa nått, första jobbdagen på evigheters evighet och första förskoledagen för Ellen.... ska slappa i soffan och snegla på papprena nu.Röstade oxå på Pyret. KLART finast! Bra jobbat!! Mamma till KaramEllen
    Alltså. Vita bazziller, vilket namn har de? Typ som den blå monoserien så heter de ju typhoon, splash osv. Vad heter de vita och vilken serie tillhör de eller vilket mönster har de? *vill också ha*
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
Svar på tråden Scrapträsket 2